Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1182
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВенцик, О.В.-
dc.contributor.authorVentsyk, O.V.-
dc.date.accessioned2018-10-09T12:05:55Z-
dc.date.available2018-10-09T12:05:55Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1182-
dc.descriptionВенцик О.В. Креативність як процесуальна характеристика творчого мислення / О.В. Венцик // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2014. - Випуск 1. - С. 181-190.uk_UA
dc.description.abstractЗдійснено психологічний аналіз проблеми творчості, творчого мислення, креативності. Проаналізовано зміст та особливості фрустрації як ситуації і стану. Закцентовано на дослідженні зв’язку між креативністю та фрустрованістю. Стаття має теоритико-емпіричний характер. The article is devoted to the psychological analysis of the problem of creativity, creative thinking, and creativity. The content and the features of the frustration together with the level of frustration, stress, creativity, prevalence of the brain hemisphere, the typology of a personality and the level of creative potential are analyzed. The correlation and factor analysis of the obtained data is carried out. Author makes an accent on the study of the link between creativity and frustration because the purpose of the work is to study creativity and frustration as personal characteristics, as well as identification of the link between human creativity and frustration. Creativity – the ability to generate unusual ideas that deviate from traditional patterns of thinking quickly solve problem situations. Frustration – a human condition, resulting in the characteristic features of emotions and behavior The purpose of the empirical study was to investigate the level frustration, of stress, creativity, dominance hemisphere of the brain, the typology of personality and the level of creativity. For processing the results used methods of mathematical statistics: methodological criterion of Pearson correlation, factor analysis. During the study identified correlations between scales of techniques to determine the creativity of frustration, of stress, creativity, and personality typology found, the dominance of the hemisphere brain response and type of response to frustration situation. Done description of the results of the study by, established 7- factor model describing 59.71% allocation empirical research. According to the results, and based on the goal of research, we can draw the following conclusions: in order to develop their creativity and reduce frustration must always remain open new media, be flexible, labile not perceive obstacles and challenges as insurmountable barriers not limited to the available knowledge, opening new horizons of knowledge of their own activities, to discover something new and interesting, not to think stereotypically.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;1-
dc.subjectтворчістьuk_UA
dc.subjectтворче мисленняuk_UA
dc.subjectкреативністьuk_UA
dc.subjectкреативна особистістьuk_UA
dc.subjectфрустрованістьuk_UA
dc.subjectфрустраціяuk_UA
dc.subjectcreativityuk_UA
dc.subjectcreative thinkinguk_UA
dc.subjectcreative personalityuk_UA
dc.subjectfrustrationuk_UA
dc.titleКреативність як процесуальна характеристика творчого мисленняuk_UA
dc.title.alternativeCreativity as a procedural characteristics of creative thinkinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1-2014vovhtm.pdf345,86 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.