Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/15
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКащук, М.Г.-
dc.contributor.authorKashchuk, M.H.-
dc.date.accessioned2019-10-24T12:43:52Z-
dc.date.available2019-10-24T12:43:52Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/15-
dc.descriptionКащук М. Форми правового виховання учнівської молоді (історичний аспект) / Мар’яна Кащук // Молодь і ринок. - 2019. - №6. - С. 70-74.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто форми реалізації правового виховання старшокласників у другій половині ХХ століття. Розкрито суть різноманітних форм правового виховання і охарактеризовано методику їх використання у діяльності загальноосвітньої школи у другій половині ХХ століття. Акцентовано увагу на таких формах правового виховання, як лекторії, кінолекторії, семінари, диспути, вечори запитань та відповідей, тематичні вечори тощо. The forms of realization of legal education of senior pupils in the second half of the twentieth century are considered in the article. The essence of different forms of legal education is revealed and the methods of their application in the activity of secondary school are characterized. A special attention is paid to such forms of legal education as a cycle of lectures, a cycle of films, seminars, disputes, the evenings of questions and answers, topical evenings, etc. It is stated that the usage of a cycle of lectures as well as a cycle of films has become a necessary condition for successful realization of legal education increasing the level of motivation among pupils. They have been carried out according to a definite plan and organized due to the interests of senior pupils. Seminars and disputes have played an important role in spreading the legal knowledge. Such forms of legal education helped the pupils to exchange their knowledge in the field of law with each other. The evenings of questions and answers as well as topical evenings have contributed greatly to formation of legal culture of senior pupils. An excursion to different places was also an effective extracurricular form of legal education of senior pupils in the course of which they could apply their theoretical knowledge to practice. During such excursions the senior pupils studied the work of state bodies, enterprises, etc and learned how to satisfy physical and spiritual needs of the citizens. Furthermore, some special circles have been formed in many schools, and experienced lawyers carried out seminars and lectures, organized discussion of urgent issues, demonstrated some films pertaining to legal problems, etc. In their turn, the senior pupils worked on their reports, helped law enforcement workers with problematic pupils, organized some exhibitions and quiz. Therefore, all mentioned above has greatly contributed to the development of positive climate among pupils.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМолодь і ринокuk_UA
dc.relation.ispartofseries;6-
dc.subjectформи правового вихованняuk_UA
dc.subjectстаршокласникиuk_UA
dc.subjectлекторіїuk_UA
dc.subjectкінолекторіїuk_UA
dc.subjectсемінариuk_UA
dc.subjectдиспутиuk_UA
dc.subjectвечори запитань та відповідейuk_UA
dc.subjectтематичні вечориuk_UA
dc.subjectmeans of legal educationuk_UA
dc.subjectsenior pupilsuk_UA
dc.subjecta cycle of lecturesuk_UA
dc.subjecta cycle of filmsuk_UA
dc.subjectseminarsuk_UA
dc.subjectdisputesuk_UA
dc.subjectevenings of questions and answersuk_UA
dc.subjecttopical eveningsuk_UA
dc.titleФорми правового виховання учнівської молоді (історичний аспект)uk_UA
dc.title.alternativeForms of legal education of pupils (historical aspect)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кащук Маряна.pdf266,95 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.