Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1939
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКовалів, М.В.-
dc.contributor.authorKovaliv, M.V.-
dc.date.accessioned2018-11-01T15:39:11Z-
dc.date.available2018-11-01T15:39:11Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2311-8040-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1939-
dc.descriptionКовалів М.В. Порядок і підстави введення правового режиму надзвичайного стану / М. В. Ковалів, А. І. Рутар, Ю. В. Павлишин // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. - 2015. - Випуск 2. - С. 180-188.uk_UA
dc.description.abstractПорушено питання порядку та підстав уведення правового режиму надзвичайного стану. Розкрито особливий правовий режим діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, організацій та їх посадових осіб, а також громадських об’єднань, що вводиться як тимчасовий захід відповідно до Конституції України. Розглянуто класифікацію надзвичайних ситуацій, які слугують підставою для введення надзвичайного стану. Emergency state is a special legal regime of the activity of bodies of state power, bodies of local self-government, organizations and their officials, as well as public associations introduced as a temporary measure in accordance with the Constitution of Ukraine on the territory of Ukraine or its particular areas in exceptional cases relating to the circumstances of the internal nature of the state – to ensure the safety of citizens and the protection of the constitutional system. The emergency state should be considered not only as one of the types of special legal regime of the activity of bodies of state power and bodies of local self- government in exceptional circumstances of the state, but also as a social institution which has the aim of ensuring the protection of the rights and freedoms of man and citizen, the principles of the constitutional system, the interests of the society and the state, the restoration of law and order, the normalization of the situation on the specific territory. The emergency state is applied only if there is a real threat to the security of citizens or the constitutional system, and the removal of such threat in other ways is impossible. The article deals with the issues of the order and legal grounds of emergency state. A special legal regime of the activity of bodies of state power, bodies of local self-government, organizations and their officials, as well as public associations introduced as a temporary measure in accordance with the Constitution of Ukraine is revealed. The classification of emergency situations as a basis of the emergency state is considered.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЮридична;2-
dc.subjectправовий режимuk_UA
dc.subjectнадзвичайний станuk_UA
dc.subjectправоохоронні органиuk_UA
dc.subjectбезпека громадянuk_UA
dc.subjectконституційний ладuk_UA
dc.subjectlegal regimeuk_UA
dc.subjectemergency stateuk_UA
dc.subjectlaw enforcement agenciesuk_UA
dc.subjectsecurity of citizensuk_UA
dc.subjectconstitutional systemuk_UA
dc.titleПорядок і підстави введення правового режиму надзвичайного стануuk_UA
dc.title.alternativeThe order and the grounds of the legal regime of emergency stateuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2-2015kmvrns--.pdf564,47 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.