Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2919
Назва: Побудова моделей вибору стратегії розвитку підприємства в умовах конкуренції
Інші назви: Building models for choice of the strategy of enterprise development in conditions of competition
Автори: Блага, Н.В.
Blaha, N.V.
Ключові слова: стратегія розвитку
підприємство
управління
модель вибору стратегії
конкурентне середовище
development strategy
management
strategy selection model
competitive environment
Дата публікації: 2019
Видавництво: Формування ринкової економіки в Україні
Серія/номер: ;41
Короткий огляд (реферат): Вибір ефективної стратегії розвитку підприємства є важливою передумовою його успіху на ринку. Побудова якісної моделі вибору стратегії розвитку підприємства, яка враховує його переваги та особливості зовнішнього середовища, нині стала невід’ємним інструментарієм сучасного менеджера. Методи та підходи використання таких моделей потребують постійного вдосконалення. Розглянуто поняття стратегії загалом та стратегії розвитку підприємства зокрема; з’ясовано математичні методи оптимізації, які можна використати для вибору ефективної стратегії розвитку підприємства. Досліджено моделі вибору стратегії розвитку підприємств за сучасних конкурентних умов економічного розвитку. At present, at different stages of the company, the company uses various corporate strategies. The choice of such a strategy is a rather complex and lengthy process, which analysts reduce to one or more alternatives from a certain set – the method of choice. A thorough analysis of the elements of the micro-environment is of great importance for the formation of an effective strategy, because these elements directly affect the enterprise in a factor. At the same time, each factor of the micro-environment (competitive environment, buyers, partners, suppliers, public organizations and authorities) under certain conditions may even be the cause of bankruptcy of the entity. Models of choosing a business development strategy are one of the key places in the tools of a modern manager. Competitive environment is rather complicated due to the presence on the market of a wide range of products from other producers, distinguished by price and performance indicators. The cubic approximation of the regional supriquette allows us to predict market growth in the next two years, and therefore the company's growth strategy puts rather high demands on growth. The methods and approaches of using such models are constantly in a state of perfection. The concept of strategy in general and enterprise development strategy in particular, mathematical methods of optimization, which can be used for choosing an effective strategy, are considered. Models of choosing the strategy of enterprise development under the current conditions of economic development are explored. The urgency of the study is related to the need to take into account the unique competitive conditions in the perspective development plans, which will allow to obtain a positive economic effect by choosing the best strategic plan for development.
Опис: Блага Н. Побудова моделей вибору стратегії розвитку підприємства в умовах конкуренції / Н. Блага, І. Приймак // Формування ринкової економіки в Україні. - 2019. - Вип. 41. - С. 38-49.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2919
ISSN: 2078-5860
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття Блага Приймак .pdf541,22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.