Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3352
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВербицька, Х.І.-
dc.contributor.authorVerbytska, Kh.I.-
dc.date.accessioned2020-12-21T14:17:23Z-
dc.date.available2020-12-21T14:17:23Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3352-
dc.descriptionВербицька Х. Професійно орієнтований підхід у розвитку професійної креативності студентів у процесі навчання англійської мови / Христина Вербицька // Нова педагогічна думка. - 2020. - № 2. - С. 88-91.uk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджено проблему розвитку професійної креативності студентів нефілологічних спеціальностей у процесі навчання англійської мови. Визначено, що професійно орієнтоване навчання за умови інтеграції зі спеціальними дисциплінами, використання методів навчання, що спрямовані на вирішення професійних завдань, імітацію професійної діяльності та продукування креативних ідей, допоможуть розвивати професійну креативність студентів. The problem of the development of professional creativity of students of non-philological specialties in the process of teaching English is explored in the article. It is determined that the development of creativity is an urgent problem of professional education, and the modern system of higher education is aimed at improving the English-language training of future specialists. It is characterized that the success of a specialist’s professional activity to a signifcant degree will depend not only on his professional competence, but also on personal creative abilities. The author defnes the concept of professional creativity as the professional quality of a specialist’s personality, based on individual creative abilities and manifests itself in an original approach to professional tasks, generating new productive ideas, and the ability to solve problem situations. A feature of teaching a foreign language in higher school, in contrast to the middle level, is that it should be professionally oriented. A professionally oriented approach to teaching a foreign language is aimed at studying professional vocabulary and terminology, focused on reading literature in the specialty and free communication in the feld of professional activity. The structural elements of professionally oriented teaching of a foreign language include: communication skills by type of speech activity (speaking, listening, reading, writing), language knowledge and skills, sociocultural knowledge and skills. It is determined that professionally oriented teaching of foreign languages is effective when it is integrated with special disciplines of the vocational training cycle. Therefore, professionally oriented training, subject to integration with special disciplines, the use of teaching methods aimed at solving professional problems, imitation of professional activity and the manifestation of creative abilities will help develop students’ professional creativity.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНова педагогічна думкаuk_UA
dc.relation.ispartofseries;2-
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectпрофесійна креативністьuk_UA
dc.subjectпрофесійно орієнтований підхідuk_UA
dc.subjectрозвиток креативних здібностейuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectprofessional creativityuk_UA
dc.subjectprofessionally oriented approachuk_UA
dc.subjectdevelopment of creative abilitiesuk_UA
dc.titleПрофесійно орієнтований підхід у розвитку професійної креативності студентів у процесі навчання англійської мовиuk_UA
dc.title.alternativeProfessionally oriented approach in the development of professional creativity students in the learning process English languageuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
вербицька.pdf193,05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.