Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3638
Назва: Psychological analysis of interpersonal conflict in teenage pupils (Web of Science)
Інші назви: Психологічний аналіз внутрішньоособистісного конфлікту в учнів-підлітків (Web of Science)
Автори: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
Ключові слова: внутрішньоособистісний конфлікт
підліток
копінг-стратегії
пограничний стан
я-концепція
intrapersonal conflict
adolescent
coping strategies
boundary condition
self-concept
Дата публікації: 2017
Видавництво: Наука і освіта: науково-практичний журнал
Серія/номер: ;3
Короткий огляд (реферат): У статті автор розкриває сутність внутрішньоособистісного конфлікту, аналізує зарубіжну та вітчизняну літературу з цієї проблеми. Зокрема, подано бачення проблеми науковців психоаналітичного напрямку, гештальт-психології, через концепцію когнітивного дисонансу, представників гуманістичної, екзистенційної психології, концепції психосинтезу, діяльнісного підходу та інших. Було проведено емпіричне дослідження, у якому взяли участь 53 школяра загальноосвітньої школи віком від 12 до 14 років. Було використано комплекс із 4 методик: методика «Рівень співвідношення «цінності» і «доступності» в різних життєвих сферах» (О. Б. Фанталової), копінг-тест Лазаруса, тест відмінностей між ідеальним і реальним Я (Батлера-Хайга) і тест Айзенка «Самооцінка психічних станів». За результатами дослідження у 66% підлітків загальноосвітньої середньої школи було виявлено внутрішньоособистісний конфлікт. Також показано, що лише у 5 із 53 підлітків показники за всіма методиками знаходяться в межах норми; у 15 дітей – показники в нормі за 3 методиками; у 22 дітей – лише за 2; і в 11 дітей лише за однією методикою показники не перевищують норми. Дітей, у яких показники за всіма 4, чи хоча б 3 методиками, були б високі – не виявлено. Обґрунтовано потребу в розробці соціально-психологічного тренінгу як одного з методів нейтралізації внутрішньоособистісного конфлікту та проведення повторного зрізу даних. The article deals with the phenomenon of interpersonal conflict in secondary school students. The survey involved 53 respondents including 30 girls and 23 boys aged from 12 to 14 using the following methods: E. Fantalova’s ValueAttainability Ratio in Various Life Spheres Scale; Lazarus’ Coping Test; Butler and Haigh’s Correlation between the Actual and Ideal Self Test and Eysenck Personality Questionnaire. According to the research results, intrapersonal conflict was detected in 35 children (66%). One of the most effective psychological technologies for intrapersonal conflict elimination in children and adolescents is socio-psychological training whose positive effect is ensured by the basic principles of working in the group. It should involve exercises for the formation of an adequate self-esteem; for the development of empathy and tolerance. Also, the training sessions should include exercises to eliminate anxiety, reduce aggression and to control it; to form the ability to make decisions independently, considering their consequences (both positive and negative) and bear responsibility for them, etc.
Опис: Kovalchuk Z. Psychological analysis of interpersonal conflict in teenage pupils / Zoriana Kovalchuk // Наука і освіта. - 2017. - № 3. - С. 73-77.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3638
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ковальчук стаття.pdf228,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.