Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4295
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФедоров, О.В.-
dc.contributor.authorFedorov, O.V.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-0458-3587-
dc.contributor.authorЦумарєв, М.І.-
dc.contributor.authorTsumariev, M.I.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-3638-4117-
dc.contributor.authorЛебедєв, О.П.-
dc.contributor.authorLebediev, O.P.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-4940-7314-
dc.date.accessioned2022-01-21T08:23:24Z-
dc.date.available2022-01-21T08:23:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2617-4170-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4295-
dc.descriptionФедоров О. В. Використання активних методів навчання психологічних, юридичних, економічних дисциплін у бізнес-тренінгах / Федоров Олександр Володимирович, Цумарєв Марат Іванович, Лебедєв Олег Павлович // Соціально-правові студії. - 2021. - Випуск 4 (14). - С. 184-189.uk_UA
dc.description.abstractОкреслено, що «ринковізація» суспільства обумовлює важливість досліджень теоретичного й практичного потенціалу бізнес-дидактики (підприємницької педагогіки). Доведено, що важливу роль у навчанні підприємництву відіграють бізнес-тренінги. Їх ефективна реалізація передбачає ретельний вибір методів, прийомів і засобів організації навчальної діяльності. Визначено, що під час навчання можна використовувати більшість відомих активних методів. З’ясовано, що теоретичний і практичний потенціал бізнес-дидактики (бізнес-педагогіки) необхідно використовувати для сприяння подальшому соціально-економічному розвитку українського суспільства. «Marketization» of society determines the importance of research on the theoretical and practical potential of business didactics (business pedagogy). Their prospects open wide opportunities for further social and economic development of society. In business didactics an important place belongs to business trainings. Their effective implementation involves a careful choice of methods, techniques and means of organizing educational activities. During the training you can use most of the known active methods that ensure the performance of the following tasks: analysis of organizational systems and ensuring control over production processes; development of the initiative of independent formation and expression of judgments; creation of a system of appropriate reporting; promoting the professional development of participants, encouraging decision-making; creating conditions for the manifestation of different types of competence; promoting the development of confdence, initiative and skill; identifcation of available professional experience of participants; creating conditions for resolving latent conflicts; ensuring the participation and responsibility of students in the work of business training; creating conditions for creativity and innovative search; uniting participants in working teams, stimulating their effective work and mutual learning. Business trainings play an important role in teaching entrepreneurship. Their effective implementation involves a careful choice of methods, techniques and means of organizing educational activities. During the training you can use most of the known active methods. The theoretical and practical potential of business didactics (business pedagogy) should be used to promote further social and economic development of Ukrainian society. However, there is still no clear defnition of the terms «business pedagogy» and «business didactics». It is not defned at what level of the educational system entrepreneurship education should begin, which disciplines should be studied and who should teach them. Therefore, the goals of entrepreneurship training in the process of training future specialists of various profles have not been determined. Additional difculties are due to the lack of generally accepted principles, models and theories of business education. It is important to study from the standpoint of systematic analysis and modern, design and technological, organizational culture, the main characteristics of educational activities in business pedagogy, on didactics.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherСоціально-правові студіїuk_UA
dc.relation.ispartofseries;4-
dc.subjectбізнес-дидактикаuk_UA
dc.subjectбізнес-тренінгuk_UA
dc.subjectактивні методи навчанняuk_UA
dc.subjectпсихологіяuk_UA
dc.subjectправоuk_UA
dc.subjectекономікаuk_UA
dc.subjectbusiness didacticsuk_UA
dc.subjectbusiness traininguk_UA
dc.subjectactive teaching methodsuk_UA
dc.subjectpsychologyuk_UA
dc.subjectlawuk_UA
dc.subjecteconomicsuk_UA
dc.titleВикористання активних методів навчання психологічних, юридичних, економічних дисциплін у бізнес-тренінгахuk_UA
dc.title.alternativeUse of active methods of teaching psychological, legal, economic disciplines in business trainingsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
26.pdf379,9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.