Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4504
Назва: Психологічні аспекти формування психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі у форматі її психічного здоров’я
Інші назви: Рsychological aspects of formation of psychological security of personality in the educational environment in the format of her mental health
Автори: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
ORCID ID: 0000-0002-2355-2129
Пілецька, Л.С.
Piletska, L.S.
Ключові слова: психологічна безпека
освітнє середовище
психічне здоров’я
критерії психічного здоров’я
psychological security
educational environment
mental health
mental health criteria
Дата публікації: 2022
Видавництво: Психологія особистості
Серія/номер: ;1
Короткий огляд (реферат): Зміст статті сфокусовано на проблемі психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі через призму її психічного здоров’я. Авторка розкриває значення соціального аспекту у процесі формування особистості, зосереджується на освітньому середовищі як такому, де відбувається формування молодої особистості, показує вплив безпечного освітнього середовища на психічне здоров’я людини. Метою статті є розкриття сутності психологічної безпеки людини в середовищі освіти через призму її психічного здоров’я. У статті використані методи: теоретичні: аналіз і синтез, абстрагування й ідеалізація, індукція і дедукція, аналогія, порівняння, зіставлення; термінологічний аналіз (для визначення і конкретизації базових понять дослідження); прогностичний аналіз (для виявлення перспектив розвитку); метод конкретизації й систематизації теоретичних знань у процесі вирішення завдань дослідження. Отримані результати сприяють кращому розумінню потреби створення безпечного освітнього середовища, а реалізувати це стане можливим завдяки наповненості його технологіями та програмами, що приберуть психологічне насилля під час педагогічної взаємодії поміж учасниками освітнього процесу.Авторка стверджує, що психічне здоров’я слід розглядати, відштовхуючись не від відсутності психічних відхилень, а, власне, через наявність відповідних складових. Також вона виокремлює деяку сукупність показників психічного здоров’я, таких як самоставлення, самоактуалізація, гармонійність особистісних властивостей, загальний стан емоційної сфери та комунікацій. Найінформативнішими індикаторами щодо психічного здоров’я західні сучасні науковці вважають самоповагу та міру вираженості тривоги. Аналіз поглядів вчених щодо питання психічного здоров’я в навчальному середовищі дав змогу трактувати його через тісний взаємозв’язок з відповідною його умовою – безпеки в освітньому середовищі. Вона відображається в характеристиках захищеності її учасників, що в подальшому виявляється у відповідних позитивних показниках психічного здоров’я. Підвищення рівня психологічної безпеки сприяє особистісному розвитку та в цілому гармонії у сфері психічного здоров’я. Авторка окреслює перспективи свого дослідження, зокрема вказує на можливість дослідження діагностичних засобів щодо надання відповідної оцінки стану психологічної безпеки в освітньому середовищі як з метою створення відповідних психотехнологій, так і з метою моніторингу. The content of the article focuses on the problem of psychological security of the individual in the educational environment through the prism of his mental health. The author reveals the importance of the social aspect in the processof personality formation, focuses on the educational environment as such, where the formation of a young personality takes place, shows the impact of a safe educational environment on mental health. The aim of the article is to reveal the essence of psychological security of a person in the educational environment through the prism of his mental health. The following methods are used in the article: theoretical: analysis and synthesis, abstraction and idealization, induction and deduction, analogy, comparison, juxtaposition; terminological analysis (to define and specify the basic concepts of the study); prognostic analysis (to identify prospects for development); method of concretization and systematization of theoretical knowledge in the process of solving research problems. The obtained results contribute to a better understanding of the need to create a safe educational environment, and to realize this will be possible due to its content of technologies and programs that will remove psychological violence during pedagogical interaction between participants in the educational process. The author argues that mental health should be considered not on the basis of the absence of mental disorders, but, in fact, because of the presence of appropriate components. It also identifies a set of mental health indicators, such as self-assessment, self-actualization, harmony of personal characteristics, the general state of the emotional sphere and communications. Western modern scholars consider self-esteem and anxiety to be the most informative indicators of mental health. An analysis of the views of scientists on the issue of mental health in the educational environment has made it possible to interpret it through a close relationship with its corresponding condition - safety in the educational environment. It is reflected in the security characteristics of its participants, which is further reflected in the relevant positive indicators of mental health. Improving psychological security contributes to personal development and overall harmony in the field of mental health. The author outlines the prospects of her research, in particular points to the possibility of studying diagnostic tools to provide an appropriate assessment of the state of psychological safety in the educational environment both in order to create appropriate psychotechnologies and for monitoring.
Опис: Ковальчук З. Психологічні аспекти формування психологічної безпеки особистості в освітньому середовищі у форматі її психічного здоров’я / Ковальчук Зоряна, Любомира Пілецька // Психологія особистості. - 2022. - Вип. 1. - С. 78-91.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4504
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття_Ковальчук__2022.pdf662,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.