Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4762
Назва: Адміністративно-правовий статус підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України: дисертація
Інші назви: Administrative and legal status of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the National Police of Ukraine: dissertation
Автори: Васюк, С.В.
Vasiuk, S.V.
Ключові слова: адміністративно-правовий статус
підрозділи організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування
Національна поліція України
функції
оперативне реагування
організаційно-аналітичне забезпечення
взаємодія
administrative and legal status
divisions of the organizational and analytical provision and rapid response
National Police of Ukraine
functions
rapid response
organizational and analytical provision
interaction
Дата публікації: 2022
Видавництво: ЛьвДУВС
Короткий огляд (реферат): У дисертаційному дослідженні здійснено комплексну наукову розробку теоретичних та прикладних проблем, що стосуються адміністративно-правового статусу підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України. У результаті проведеного дослідження сформульовано низку нових наукових положень, запропонованих особисто здобувачем. Запропоновано адміністративно-правовий статус підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України розглядати як систему визначених нормативноправовими актами цілей, принципів, завдань, функцій, структурно-організаційних і компетенційних елементів, які в сукупності дають змогу цим суб’єктам здійснювати оперативне реагування на повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події, аналіз, планування, контроль та узгодження діяльності уповноважених підрозділів Національної поліції з питань забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, а також надання поліцейських послуг. Обґрунтовано думку, що під принципами діяльності підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України доцільно розуміти комплекс основоположних, керівних ідей, які закладені в сутність діяльності цих підрозділів і реалізація яких є необхідною умовою належного виконання ними завдань і здійснення організаційних, координаційних, аналітичних та контрольних повноважень у сфері забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, а також надання поліцейських послуг. Запропоновано доповнити перелік принципів, на основі яких провадиться діяльність підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України (верховенство права, дотримання прав і свобод людини, законність, відкритість та прозорість, політична нейтральність, взаємодія з населенням на засадах партнерства, безперервність), принципами комплексності та поєднання єдиноначальства і колегіальності. Наголошено на важливості принципу безперервності в роботі підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України та запропоновано врегулювати його зміст, доповнивши статтю 12 Закону України «Про Національну поліцію» частиною 3: «Поліцейський, незалежно від місцезнаходження та часу доби, у разі отримання повідомлення або самостійного виявлення фактів, які можуть свідчити про вчинення адміністративного чи кримінального правопорушення, зобов’язаний негайно вжити всіх можливих заходів для надання допомоги потерпілій особі та припинення правопорушення, а також повідомити про це у найближчий орган поліції». Обґрунтовано доцільність поділу функцій підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України на основні та додаткові. Основними слід вважати моніторинг оперативної обстановки та реагування на її зміни (оперативне реагування) і організаційно-аналітичного забезпечення (з відповідним внесенням змін до Типового положення про управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві), а додатковими ‒ опрацювання в установленому порядку проєктів актів з питань, які містять службову інформацію або відомості, що становлять державну таємницю та забезпечення мобілізаційної підготовки і готовності, заходів цивільного захисту. З огляду на те, що права підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України повинні стосуватися виконання всіх завдань і функцій, тобто мати універсальний характер, а також за своїм змістом бути саме правами ‒ можливістю діяти не за вказівкою, а на власний розсуд у межах законодавства, ‒ запропоновано нормативно закріпити новий перелік цих прав. Також доведено, що права досліджуваних підрозділів щодо перевірки стану виконання іншими підрозділами головних управлінь Національної поліції нормативно-правових актів та щодо перевірки і контролю за дотриманням ведення єдиного обліку в підрозділах головних управлінь Національної поліції заяв і повідомлень про вчинені кримінальні, адміністративні правопорушення або події доцільно вилучити з розділу IV «Права УОАЗОР» Типового положення та закріпити як відповідні функції (або ж підфункції в межах організаційно-аналітичної функції) у розділі ІІІ «Функції УОАЗОР» Типового положення про управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві. Висунуто пропозицію розглядати функцію організаційно-аналітичного забезпечення підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України як діяльність, що включає в себе комплекс заходів із отримання й аналізу інформації для прийняття чи корегування управлінських рішень, планування, організаційно-методичного забезпечення, контролю з метою створення умов для виконання органами та підрозділами Національної поліції своїх завдань. Аргументовано, що організовувати і проводити аналітичні та кримінологічні дослідження з актуальних питань забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства та держави, протидії злочинності в межах реалізації організаційно-аналітичної функції управлінням організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції України доцільно не лише спільно з іншими підрозділами поліції, а й із закладами вищої освіти зі специфічними умовами навчання та науково-дослідними установи Міністерства внутрішніх справ України. Відповідні зміни потрібно внести до Типового положення про управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві. Обґрунтовано, що оперативне реагування (моніторинг оперативної обстановки та реагування на її зміни) як одну із функцій підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України слід розглядати як діяльність щодо моніторингу оперативної обстановки, прогнозування, прийняття рішення та безпосередньої координації нарядів патрульної поліції, груп реагування патрульної поліції та інших нарядів з метою організації невідкладного прибуття працівників поліції до заявника або на вказане місце події. Акцентовано на необхідності нормативно-правового закріплення оперативного реагування також як однієї з цілей діяльності підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України. З метою забезпечення належного оперативного реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або інші події запропоновано на законодавчому рівні визначити можливість встановлення місцезнаходження особи, яка звертається по допомогу до поліції на лінію «102», в окремих випадках, зокрема за її згодою, у разі реальної загрози життю та здоров’ю людини, в інтересах національної безпеки. Також рекомендовано задля ефективної реалізації функції оперативного реагування ввести у штатний розпис відділу служби «102» посаду психолога, котрий надаватиме психологічну допомогу особам, які звернулись по допомогу до поліції. З’ясовано, що до організаційної структури управлінь організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції належить сукупність взаємопов’язаних відділів і секторів ‒ організаційно-аналітичний відділ, ситуаційний відділ (на правах чергової частини), відділ служби «102», відділ диспетчерської служби, сектор мобілізаційної роботи, територіальної оборони та цивільного захисту. Залежно від основних завдань цих відділів і секторів їх повноваження запропоновано поділяти на організаційні, аналітичні, інформаційно-аналітичні, координаційні та контрольні. З огляду на відсутність єдиного підходу до правового закріплення та розподілу повноважень відділів і секторів підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування у різних головних управліннях Національної поліції, доведено доцільність прийняття Типового положення про розподіл повноважень між структурними підрозділами управлінь організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції. Наголошено на потребі змінити розподіл управлінських повноважень щодо управлінь організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції шляхом надання координаційних функцій щодо цих підрозділів заступникові начальника головного управління Національної поліції (який координує та контролює діяльність підрозділів превентивної діяльності). Встановлено, що взаємодія підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України з іншими підрозділами поліції та суб’єктами публічної адміністрації здійснюється головно за допомогою її організаційних форм (участі в організації та діяльності оперативних штабів, робочих груп, спільної участі у розробленні й контролі за реалізацією типових планів операцій, організації та проведення спільно з іншими підрозділами поліції аналітичних і кримінологічних досліджень тощо), лише участь у підготовці нормативно-правових актів слід розглядати як правову форму взаємодії. Запропоновано розробити та затвердити Інструкцію з організації взаємодії підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування з іншими підрозділами Національної поліції, в якій визначити загальні засади, напрями, форми та організаційні аспекти такої взаємодії. In the dissertation research, a comprehensive scientific analysis of theoretical and applied issues related to the administrative and legal status of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the National Police of Ukraine was made. As the result of the research, a range of new scientific provisions suggested personally by the applicant was formed. The administrative and legal status of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP (National Police) of Ukraine was proposed to be regarded as a system of determined by the regulatory acts goals, principles, tasks, functions, structural-organizational and competence elements, which together allow these subjects to carry out rapid response to reports on criminal and administrative offenses or events, analysis, planning, control and coordinat of activity of the authorized divisions of the National Police regarding the issues of the provision of public safety and order, protection of human rights and freedoms, interests of society and country, crime-fighting, as well as the provision of police services. It was pointed out that the principles of activity of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine mean a complex of fundamental and guiding ideas lying in the essence of activity of these divisions and realization of which is a necessary condition for the proper fulfillment of tasks and execution of organizational, coordination, analytical and control powers by them in the sphere of provision of public safety and order, protection of human rights and freedoms, interests of society and country, crime-fighting, as well as the provision of police services. It was proposed to supplement the list of principles on which activity of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine is based (the rule of law, respect for human rights and freedoms, lawfulness, openness and transparency, political neutrality, interaction with citizens on the basis of partnership, continuity) with the principles of comprehensiveness and unity of command and collegiality. The importance of the principle of continuity in the work of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine was emphasized and more meaningful regulation of its content was suggested arti 12 of the Law of Ukraine "On the National Police" part 3: "A police officer, regardless of location and time of day, in case of notification or self-discovery of facts that may indicate an administrative or criminal offense, must immediately take all possible measures to providing assistance to the victim and termination of the offense, as well as notify the nearest police authority. " The expediency of division of the functions of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine to basic and additional was substantiated. The basic ones include monitoring of the operational situation and response to its changes (rapid response) and organizational and analytical provision (with respective changes to the Standard Provision on the Administration of the Organizational and Analytical Provision and Rapid Response of the Central Administrations of the National Police of Ukraine in the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol City, regions and Kyiv City), and additional ones include development under the set procedure of draft acts on the issues containing official information or information that is a state secret and provision of mobilization training and readiness, civil protection measures. Taking into account that the rights of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine shall apply to the fulfillment of all tasks and functions, that is they shall be universal, and they, by their content, shall be exactly the rights ability to act not as ordered but at one's discretion, it was proposed to bring a legal framework for the new list of these rights. It was also proved that the rights of the studied divisions to check on the stateof fulfillment by other divisions of the Central Administration of the National Police of regulatory acts and check and control proper keeping of the unified record by the divisions of CANP (Central Administration of the National Police) of applications and reports on criminal and administrative offenses or events ought to be excluded from section IV “Rights of the Administration of the Organizational and Analytical Provision and Rapid Response” of the Standard Provision and enshrined as respective functions (or subfunctions within the scope of the organizational and analytical function) in section III “Functions of the Administration of the Organizational and Analytical Provision and Rapid Response” of the Standard Provision on the Administration of the Organizational and Analytical Provision and Rapid Response of the Central Administrations of the National Police of Ukraine in the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol City, regions and Kyiv City. It was proposed to regard the function of the organizational and analytical provision of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine as an activity that includes a complex of measures regarding the obtainment and analysis of information for acceptance or correction of administrative decisions, planning, organizational and methodical provision and control to create conditions for fulfillment by the National Police bodies and divisions of their tasks. It was proved that organization and conduct of analytical and criminological research on current issues regarding the provision of public safety and order, protection of human rights and freedoms, interests of society and country, and crimefighting within the scope of realization of the organizational and analytical function by the Administration of the Organizational and Analytical Provision and Rapid Response of the CANP of Ukraine are not only expedient together with other police divisions but also with higher education institutions with specific educational conditions and scientific and research institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Respective changes shall be made in the Standard Provision on the Administration of the Organizational and Analytical Provision and Rapid Response of the Central Administrations of the National Police of Ukraine in the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol City, regions and Kyiv City. It was substantiated that rapid response (monitoring of operational situation and response to its changes) as one of the functions of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine should be viewed as the activity of monitoring operational situation, forecasting, decision-making and coordination of the patrol police squads, response groups of the patrol police and other squads to organize immediate arrival of the police employees to an applicant or stated place of accident. The necessity of legal enshrinement of rapid response as one of the goals of activity of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine was proved. To provide proper rapid response to reports and notifications on criminal and administrative offenses or other events, it was proposed to determine on the legislative level the possibility of identifying the location of the person turning for the police help to the line ‘102’ at this person’s consent in cases of real threat to the person’s life and health and in the interests of national security. Also, an effective realization of the function of rapid response is possible when entering the position of psychologist in the staff list of the service ‘102’, who will provide psychological help to the persons who turned for help to the police. It was found that the organizational structure of the administration of the organizational and analytical provision and rapid response of CANP consists of interconnected departments and sectors organizational and analytical department, situation department (on the rights of a duty unit), department of the service ‘102’, dispatcher service department, sector of mobilization, territorial defense and civil protection. Depending on the main tasks of these departments and sectors, their powers are proposed to be divided into organizational, analytical, informationalanalytical, coordination and control. Taking into account the absence in different CANP of a unified approach to legal enshrinement and distribution of powers between the departments and sectors of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response, the expediency of the adoption of the Standard provision on the distribution of powers between the structural divisions of AOAPRR of CANP was proved. The necessity to change the distribution of administrative powers regarding the administrations of the organizational and analytical provision and rapid response of CANP by granting coordination functions regarding these divisions to the Deputy Director of CANP (who coordinates and controls actions of the divisions of preventative activity) was pointed out. It was found that the interaction of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response of the NP of Ukraine with other police divisions and subjects of public administration is mainly carried out with the help of organizational forms of interaction (participation in organization and activit of operational headquarters and working groups, joint participation in the development and control of realization of standard plans of operations, organization and conduct together with other police divisions of analytical and criminological research, etc.), only participation in the development of legal acts shall be regarded as a legal form of interaction. It was offered to develop and adopt the Instruction of organization of interaction of the divisions of the organizational and analytical provision and rapid response with other divisions of the National Police, in which general principles, spheres, forms and organizational aspects of such interaction would be determined.
Опис: Васюк С.В. Адміністративно-правовий статус підрозділів організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України: дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 ‒ Право / Васюк Соломія Володимирівна. - Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2022. - 216 с.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4762
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дисертація Васюк.pdf5,09 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.