Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4878
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКуций, О.А.-
dc.contributor.authorKutsyi, O.A.-
dc.date.accessioned2022-08-25T10:58:47Z-
dc.date.available2022-08-25T10:58:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4878-
dc.descriptionКуций О.А. Психологічна складова поняття «організаційна культура»: критично-аналітичний погляд та пропозиції / Куций О.А. // Габітус. - 2022. - Вип. 35. - С. 174-179.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена аналітичному огляду сучасних уявлень в науці з поняття організаційної культури. Обґрунтовано та пояснено психологічний зміст, компоненти організаційної культури окремо за поняттями «організація» та «культура». Встановлено, що організація є середньою соціальною групою та володіє такими головними ознаками: включає об’єднані навколо якоїсь причини декілька малих й здатних між собою взаємодіяти для досягнення результату груп; унікальна штучна атрибутивна суб’єктність, соціально-значима причина створення, складна і чітка ієрархія, структура, з’являється міжгрупова комунікація з додатком штучного посередництва від начальників; не є самометою, а засобом для іншої мети; існує як мезосередовище за потреб та через надання ресурсів від макросередовища. Розглянуто ефект синергії як механізм групової діяльності для досягнення потужного результату. За ізоморфізмом організація здатна існувати через синергію з додаванням балансу синкретії та ентропії. Для організації важливими є чіткий розподіл функцій структурних елементів даної системи, розвиток як необхідна умова бути готовим до змін в середовищі. Також в трансактному аналізі визначено потенціал ефекту синергії в моделі організаційних змін та розвитку через такі ключові компоненти як его-стан, ролі, ігри та трансакції. Культура як явище має низку психологічних компонентів, що позначаються такими поняттями як «потреби», «творчість», «соціалізація», «виховання», «знання», «регуляція поведінки», «наслідування», «спадковість», «світогляд», «інтеграція». А організаційна культура є метасистемою над особистостями, групами. Її головна роль полягає в об’єднанні всіх людських ресурсів на отримання якісного результату, який необхідний макросередовищу. Висновки містять узагальнення про обов’язкову наявність власної організаційної культури як соціальної групи. Організація є мезосередовищем з включеними до нього екзосередовищами. Організація є орієнтованою та залежною від макросередовища через потребу отримання ресурсів для існування, діяльності та розвитку. The article is devoted to the analytical review of modern ideas in science on the concept of organizational culture. The psychological content, components of organizational culture are substantiated and explained separately by the concepts of «organization» and «culture». It is established that the organization is a middle social group and has the following main features: it includes several small and able to interact groups to achieve results; unique artifcial attributive subjectivity, socially signifcant reason for creation, complex and clear hierarchy, structure, intergroup communication with the application of artifcial mediation from superiors; is not an end in itself, but a means to another end; exists as a meso-environment for needs and through the provision of resources from the macroenvironment. The effect of synergy as a mechanism of group activity to achieve a powerful result is considered. According to isomorphism, the organization is able to exist through synergy with the addition of a balance of syncretia and entropy. For the organization it is important to clearly divide the functions of the structural elements of the system, development as a necessary condition to be prepared for changes in the environment. The transactional analysis also identifes the potential for synergies in the model of organizational change and development through key components such as ego-state, roles, games, and transactions. Culture as a phenomenon has a number of psychological components, denoted by such concepts as «needs», «creativity», «socialization», «education», «knowledge», «regulation of behavior», «imitation», «heredity», «worldview», «integration». And organizational culture is a metasystem over individuals, groups. Its main role is to pool all human resources to achieve the quality results that the macro environment needs. The conclusions summarize the need to have one’s own organizational culture as a social group. The organization is a mesoenvironment with exo-environments included in it. The organization is focused and dependent on the macro environment due to the need to obtain resources for existence, activities and development.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherГабітусuk_UA
dc.relation.ispartofseries;35-
dc.subjectорганізаційна культураuk_UA
dc.subjectорганізаціяuk_UA
dc.subjectкультураuk_UA
dc.subjectпсихологічна складоваuk_UA
dc.subjectсередня соціально-професійна групаuk_UA
dc.subjectсистемаuk_UA
dc.subjectсередовищеuk_UA
dc.subjectсинергіяuk_UA
dc.subjectрезультатuk_UA
dc.subjectorganizational cultureuk_UA
dc.subjectorganizationuk_UA
dc.subjectcultureuk_UA
dc.subjectpsychological componentuk_UA
dc.subjectmiddle socio-professional groupuk_UA
dc.subjectsystemuk_UA
dc.subjectenvironmentuk_UA
dc.subjectsynergyuk_UA
dc.subjectresultuk_UA
dc.titleПсихологічна складова поняття «організаційна культура»: критично-аналітичний погляд та пропозиціїuk_UA
dc.title.alternativePsychological component of the concept to «organizational culture»: critical-analytical view and proposalsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
куций.pdf300,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.