Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5930
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМарко, С.І.-
dc.contributor.authorMarko, S.I.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-9778-0570-
dc.date.accessioned2023-08-11T12:18:22Z-
dc.date.available2023-08-11T12:18:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2311-8040-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5930-
dc.descriptionМарко С.І. Детермінанти кримінальних правопорушень проти довкілля в Україні / Марко Сергій Іванович // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія юридична. - 2023. - Вип. 3. - С. 26-32.uk_UA
dc.description.abstractУ науковій статті на основі вивчення нормативно-правових джерел, практики їх застосування та поглядів науковців з обраної тематики досліджено проблеми детермінації кримінальних правопорушень проти довкілля в Україні. Здійснено класифікацію причин злочинності в зазначеній сфері залежно від рівня їхньої дії, за джерелами, за змістом і за природою виникнення. Виокремлено умови злочинності проти довкілля (часте реформування спеціально уповноважених державних органів у галузі охорони природокористування; інфляція та безробіття, що зумовлює поширення незаконної вирубки лісових насаджень; неналежний рівень фінансування, технічної оснащеності, кадрового та ресурсного забезпечення природоохоронних державних органів тощо). Вказано на наявність прогалин і неузгодженості окремих положень екологічного законодавства, що, поряд з організаційно-технічними заходами в умовах воєнного стану в Україні, є основними детермінантами кримінальних правопорушень проти довкілля. Наголошено, що висока суспільна небезпека екологічної злочинності вимагає вжиття комплексних заходів для протидії злочинній поведінці осіб, чия діяльність становить загрозу не лише екології нашої країни, а і світовій екосистемі. Зроблено висновок, що значне хімічне забруднення ґрунтів і вод, вирубка лісів, знищення флори та фауни актуалізують вироблення єдиної державної політики у сфері боротьби з екологічною злочинністю, налагодження ефективної системи державного моніторингу стану довкілля, який дасть змогу зафіксувати реальний обсяг екологічної шкоди, якої завдано. Наведено аргументи на користь того, що національний план післявоєнного відновлення має передбачати заходи з відновлення та збереження екосистем, зокрема й на основі проведення кримінологічної експертизи нормативно-правових актів у сфері охорони навколишнього середовища. In the scientifc article, based on the study of normative and legal sources, the practice of their application and the points of view of scientists on the chosen topic, the problems of determining criminal offenses against the environment in Ukraine are investigated. The classifcation of the causes of crime in the specifed area was carried out depending on the level of their action, by sources, by content and by the nature of occurrence. The conditions of crime against the environment are singled out (frequent reformation of specially authorized state bodies in the feld of nature protection; inflation and unemployment, which cause the spread of illegal cutting of forest plantations; inadequate level of funding, technical equipment, personnel and resource provision of state nature protection bodies, etc.). The existence of gaps and inconsistencies in certain provisions of environmental legislation is indicated, which, along with organizational and technical measures in the conditions of martial law in Ukraine, are the main determinants of criminal offenses against the environment. It was emphasized that the high social danger of environmental crime requires the adoption of complex measures to combat the criminal behavior of persons whose activities pose a threat not only to the ecology of our country, but also to the global ecosystem. It was concluded that signifcant chemical pollution of soil and water, deforestation, destruction of flora and fauna, actualizes the development of a unifed state policy in the feld of combating environmental crime, the establishment of an effective system of state monitoring of the state of the environment, which will make it possible to record the real amount of environmental damage caused. Arguments are given that the national post-war recovery plan should include measures to restore and preserve ecosystems, in particular on the basis of a criminological examination of regulatory legal acts in the feld of environmental protection.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЮридична;3-
dc.subjectкримінальні правопорушенняuk_UA
dc.subjectдетермінантиuk_UA
dc.subjectекологіяuk_UA
dc.subjectдовкілляuk_UA
dc.subjectнавколишнє середовищеuk_UA
dc.subjectcriminal offensesuk_UA
dc.subjectdeterminantsuk_UA
dc.subjectecologyuk_UA
dc.subjectenvironmentuk_UA
dc.subjectenvironmentuk_UA
dc.titleДетермінанти кримінальних правопорушень проти довкілля в Україніuk_UA
dc.title.alternativeDeterminants of criminal offenses against the environment in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf391,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.