Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5969
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМрака, Н.М.-
dc.contributor.authorMraka, N.M.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-0706-7174-
dc.date.accessioned2023-08-15T08:01:44Z-
dc.date.available2023-08-15T08:01:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5969-
dc.descriptionМрака Н.М. Вплив медіа-контенту на студентську молодь під час війни в Україні (приклад опрацювання фільму «Україна в огні 2») / Мрака Наталя Миколаївна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія психологічна. - 2022. - Вип. 1. - С. 34-42.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розгорнуто тему впливу медіа-контенту під час війни. Йдеться про відображення теми війни у медіа-просторі та роботах митців, зокрема кіно-митців, про формат і наповнення медіа-контенту сьогодні. Розглянуто вплив війни і переживання її як колективної травми, етапи подолання колективної травми, зокрема першого із них – створення арт-об’єктів, що пов’язані з травмівними подіями: пам’ятників, фотоальбомів, книжок спогадів, виставок, музеїв, кінофільмів як свідчень пам’яті багатьох людей. Теоретично обгрунтовано умови зцілення колективної психічної травми, а саме через спільне проживання та спільну творчість. У даній статті представлено результати обговорення і опрацювання теми впливу війни та способів обговорення важких тем втрати через мистецтво, зокрема документальне кіно. Неоціненно важливу справу в цьому контексті роблять автори «Україна в огні-2», які вже випустили 311 серій. У даному (пілотному) дослідженні розглянуто питання впливу представленого медіа-контенту на психоемоційний стан особистості під час війни, проаналізовано доцільність проведення групових психоедукаційних та кінотерапевтичних занять. Зосереджено увагу на те, яка роль і місце документального кіно серед іншого впливового медіа-контенту в інформаційному просторі України. Порушено питання емоційного сприйняття як потреби в якісному відео-контенті саме такого формату, який виділятися із величезної маси та порушує рутинний і хаотичний процес медіаспоживання. Щодо теоретичних аспектів, то висвітлено аргументацію використання документального кіно як арт-медіа, що найкраще висвітлює події під час війни і може бути застосованим в опрацюванні колективної травми. Навчально-терапевтичний формат семінарського заняття дозволив екологічно продіагностувати та опрацювати тему травмівного досвіду. За основу нами взято розуміння мистецтва як засобу легітимізації травми війни та зцілення колективної травми. Висвітлено питання про психологічний вплив фільму. Формат однохвилинних серій – короткометражки, що нагадують «флешбеки» про те, що важко забути, і те, що має емоційний вплив на пам’ять – амальгама звуків, кольорів і подій. Воєнні події мають травмівний ефект і спричиняють травму свідка. Про неоднозначний процес, що має психологічний вплив як на авторів відеосвідчень, кіно-творців, так і на глядачів. Про труднощі перегляду фільму, його сприймання і тригери, як з цим давати раду, не знецінюючи, а, навпаки, констатуючи значення кіно для роботи із травмою. The article deals with the topic of influence of media content during a war. It details the reflection of the theme of war in the media space and works of artists, in particular flm artists, about the format and content of media content today. The article analyses the influence of the Russian-Ukrainian war and its experience as a collective trauma, the stages of overcoming collective trauma, in particular the frst of them: the creation of art objects related to traumatic events: monuments, photo albums, books of memories, exhibitions, museums, flms as collective forms of people’s memories. The article suggests conditions for healing collective mental trauma, namely through collective re-living and joint creativity. This article presents the results of discussion and elaboration of the topic of the impact of war and ways of discussing difcult topics of loss through art, in particular through documentary cinema. In this context, the authors of “Ukraine on Fire 2” (as of the date: 312 episodes) present an invaluable work. The (pilot) study examines the issue of the influence of the presented media content on the psycho-emotional state of the individual during the war was considered, the feasibility of conducting group psychoeducational and flm therapy classes. It focuses attention on the role and place of documentary cinema among other influential media in the information space of Ukraine. It also presents the issue of emotional perception as a need for high-quality video content in such a format that stands out from the huge mass and disrupts the routine and chaotic process of media consumption. In terms of theoretical aspects, the article advances the argumentation as to the use of documentary flm as art media which best presents events during the war and can be applied in the processing of collective trauma. The educational and therapeutic format of the seminar based on the study of the flm “Ukraine on Fire 2” made it possible to ecologically diagnose and work on the topic of traumatic experience. The basis is the understanding of art as a means of legitimizing the trauma of war and healing collective trauma. The article highlights the issue of the psychological impact of the flm. The short format of this one-minute series resemble “flashbacks” about things that are difcult to forget and that have an emotional impact on memory: amalgam of sounds, colors and events. War events have a traumatic effect and cause trauma to the witness. The article details an ambiguous process that has a psychological impact on the authors of video testimonies, flmmakers, and viewers. Finally, it spells out the difculties of watching the flm, its perception and triggers, how to deal with this without devaluing, but on the contrary stating the importance of cinema for working with trauma.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;1-
dc.subjectстресuk_UA
dc.subjectвтратаuk_UA
dc.subjectпсихогігієнаuk_UA
dc.subjectпсихопрофілактикаuk_UA
dc.subjectемоційна саморегуляціяuk_UA
dc.subjectресурсиuk_UA
dc.subjectкопінг-стратегіїuk_UA
dc.subjectрезильєнтністьuk_UA
dc.subjectколективна травмаuk_UA
dc.subjectтравма свідкаuk_UA
dc.subjectstressuk_UA
dc.subjectlossuk_UA
dc.subjectpsychohygieneuk_UA
dc.subjectpsycho-preventionuk_UA
dc.subjectemotional self-regulationuk_UA
dc.subjectresourcesuk_UA
dc.subjectcoping strategiesuk_UA
dc.subjectresilienceuk_UA
dc.subjectcollective traumauk_UA
dc.subjectwitness traumauk_UA
dc.titleВплив медіа-контенту на студентську молодь під час війни в Україні (приклад опрацювання фільму «Україна в огні 2»)uk_UA
dc.title.alternativeThe influence of media content on student youth during the war in Ukraine (based on work with the film «Ukraine on Fire 2»)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf513,78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.