Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5989
Назва: Соціальна відповідальність суб’єктів господарювання: обліково-аналітичний аспект
Інші назви: Social responsibility of business entities: accounting and analytical aspect
Автори: Пацула, О.І.
Patsula, O.I.
ORCID ID: 0000-0001-9384-1578
Ключові слова: соціальна відповідальність
соціальні витрати
нефінансова звітність
управлінський облік
social responsibility
social costs
non-financial reporting
management accounting
Дата публікації: 2022
Видавництво: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Серія/номер: Економічна;1
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено проблеми обліково-аналітичного забезпечення соціальної діяльності в сучасних умовах. Визначено, що ключовою необхідністю є розуміння взаємозв’язку між показниками витрат, які спрямовуються на реалізацію соціальних ініціатив та фінансовим результатом компанії. Відсутність однакових підходів до формування звітності про соціальну відповідальність забезпечує неузгодженість показників і унеможливлює проведення порівняльного аналізу та розуміння чіткості напрямів такої діяльності для користувачів. Обґрунтовано думку, що система обліку повинна забезпечити формування кількісних та вартісних показників у розрізі кожного напряму соціальної діяльності: персонал; охорона довкілля; охорона праці; освітні, мистецькі та культурні проєкти; благодійна діяльність; розвиток регіонів; волонтерство тощо. Періодичність подання та дотримання чіткої стандартної форми соціальної звітності забезпечить можливість здійснення порівняльного аналізу, а проведення так званого соціального аудиту дасть аналітику впевненість у достовірності наведених у звітах даних. Пропонується застосовувати концепцію обліку із залученням підсистеми управлінського обліку, та чітко окреслювати джерело фінансування соціальних витрат. Зокрема, зазначено, що є частина соціально спрямованих витрат, яка носить обов’язковий характер і є систематичними, а є та частина – яка здійснюється час від часу і здійснюється за ініціативою самого підприємства. Важливою характеристикою останніх є те, що вони не беруть безпосередньої участі у створенні доданої вартості, а здійснюються у порядку її споживання, тому їх фінансування повинно здійснюватися в процесі розподілу чистого прибутку. За такого підходу, можливим стане поєднання кількісних та фінансових показників для визначення обсягу та результатів соціальної діяльності, використання механізмів бюджетування для їх планування та прогнозування. The article examines the problems of accounting and analytical support of social activity in modern conditions. It was determined that the key need is to understand the relationship between the indicators of expenses that are directed to the implementation of social initiatives and the fnancial result of the company. The lack of uniform approaches to the formation of reporting on social responsibility ensures inconsistency of indicators and makes it impossible to conduct a comparative analysis and understand the clarity of the directions of such activities for users. The opinion is substantiated that the accounting system should ensure the formation of quantitative and value indicators in the section of each direction of social activity: personnel; environment protection; Occupational Health; educational, artistic and cultural projects; charitable activity; development of regions; volunteering etc. Periodicity of submission and adherence to a clear standard form of social reporting will ensure the possibility of conducting a comparative analysis, and conducting a so-called social audit will give the analyst confdence in the reliability of the data provided in the reports. It is proposed to apply the concept of accounting with the involvement of the management accounting subsystem, and to clearly outline the source of funding of social costs. In particular, it is stated that there is a part of socially directed expenses that is mandatory and systematic, and there is a part that is carried out from time to time and is carried out at the initiative of the enterprise itself. An important characteristic of the latter is that they do not directly participate in the creation of added value, but are carried out in the order of its consumption, so their fnancing should be carried out in the process of distributing net proft. With this approach, it will be possible to combine quantitative and fnancial indicators to determine the volume and results of social activities, use budgeting mechanisms for their planning and forecasting.
Опис: Пацула О.І. Соціальна відповідальність суб’єктів господарювання: обліково-аналітичний аспект / Пацула Ольга Ігорівна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія економічна. - 2022. - Вип. 1. - С. 52-58.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5989
ISSN: 2311-844X
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf538,67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.