Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6175
Назва: Relationship between corporate culture and psychological safety of training and educational space for young female athletes (Scopus)
Інші назви: Взаємозв’язок між корпоративною культурою і психологічною безпекою тренувально-освітнього простору юних спортсменок (Scopus)
Автори: Каленчук, В.О.
Kalenchuk, V.O.
ORCID ID: 0000-0002-6550-8169
Федчук, О.В.
Fedchuk, O.V.
ORCID ID: 0000-0002-0922-6757
Михайлюк, В.П.
Mykhailiuk, V.P.
ORCID ID: 0000-0002-8458-0617
Ключові слова: безпечний простір
студентська молодь
психологія досягнень
юнацький вік
юнацький спорт
safe space
young students
psychology of achievement
adolescence
sport for adolescents
Дата публікації: 2023
Видавництво: Insight: the psychological dimensions of society
Серія/номер: ;9
Короткий огляд (реферат): Метою є встановлення взаємозв’язків між уявленнями юних спортсменок про корпоративну культуру та психологічну безпеку тренувально-освітнього простору. У емпіричному дослідженні взяли участь спортсменки юнацького віку (від 15 до 17 років; M=16.12; SD=3.11), які тренувалися і навчалися у вищому училищі фізичної культури (Група I) (n=28; 60.87%) та представниці цього училища, які продовжили свою спортивну і навчально-професійну кар’єру у закладі вищої освіти (від 18 до 21 року; M=19.56; SD=4.05), на факультетах фізичної культури та спорту і факультеті психології, історії та соціології (Група II) (n=18; 39.13%). Вибіркову сукупність склали юні спортсменки, які займалися такими видами спорту: гандбол, волейбол і легка атлетика. Методи: застосовано валідні апробовані в спортивній сфері методики, за якими визначено типи корпоративної культури і психологічні змістові параметри безпеки тренувально-освітнього простору. Емпіричні дані подано через описові частотні характеристики, застосовано коефіцієнти статистичної достовірності α-Кронбаха, коефіцієнт кореляції Спірмена (rs), t-критерія Ст’юдента. Результати. Побудовано відмінні структури типів корпоративної культури спортивно-освітніх закладів і з’ясовано достовірні відмінності закритого типу (ЗT) (t=-2.42; р<.05) і відкритого типу (ВT) (t=2.48; р<.05). Констатовано, що в уявленнях респонденток достовірно переважає відкритий тип корпоративної культури: Група I (t=2.48; р<.05), Група II (t=2.17; р<.05). Встановлено кореляційні зв’язки ВТ зі змістовими параметрами психологічної безпеки. З’ясовано, що для юних спортсменок достовірними є такі взаємозв’язки: можливість демонструвати ініціативу, активність (rs=.283; p<.01), збереження особистісної гідності (rs=.273; p<.01), можливість висловити свою думку (rs=.173; p<.05), поважне ставлення (rs=.163; p<.05), емоційний комфорт (rs=.143; p<.05), взаємовідносини з тренерами і викладачами (rs=.133; p<.05), допомога у виборі власного рішення (rs=-.113; p<.05), взаємовідносини з тренерами і викладачами (rs=.133; p<.05), врахування особистих проблем та складнощів (rs=-.093; p<.05). Обґрунтовано, що для юних спортсменок бажаним є ВТ корпоративної культури, у вимірах якого вони можуть демонструвати ініціативу і активність, зберігати особистісну гідність, реалізовувати потребу в безпечному тренувально-освітньому просторі, повноцінно розвиватися та максимально розкривати себе як індивідуальність. Висновки. Отримані наукові факти доцільно операціоналізувати у тренувально-освітній простір спортивно-освітніх закладів. the purpose is to establish correlations between the ideas of young female athletes about corporate culture and psychological safety of training and educational space. The empirical research involved young female athletes (aged 15-17 years; M=16.12; SD=3.11), who trained and studied at a higher school of physical culture (Group I) (n=28; 60.87%) and representatives of this school who continued their sporting and educational-professional career at a higher educational institution (aged 18-21 years; M=19.56; SD=4.05), at the faculties of physical culture and sport and the faculty of psychology, history and sociology (Group II) (n=18; 39.13%). The sample consisted of young athletes who went in for such sports as: handball, volleyball and field and track. Methods: we applied valid methods tested in the sporting area of methodology which allowed determining three types of corporate culture and psychological content parameters of safety of training and educational space. The empirical data are presented through descriptive frequency characteristics. Statistical reliability coefficients – α-Cronbach, Spearman’s correlation (rs), Students’s t-test were used. results. Different structures of the types of corporate culture of sports educational institutions were created and significant differences of a closed type (CT) (t=-2.42; р<.05) and an open type (OT) (t=2.48; р<.05) were found. It was established that an open type of corporate culture dominates in the respondents’ ideas: Group I (t=2.48; р<.05), Group II (t=2.17; р<.05). Correlations of ОТ with the content parameters of psychological safety were established. It was found out that such correlations are significant for young female athletes: a possibility to demonstrate initiative and activeness (rs=.283; p<.01), maintaining personal dignity (rs=.273; p<.01), a possibility to express their opinions (rs=.173; p<.05), respectful attitude (rs=.163; p<.05), emotional comfort (rs=.143; p<.05), relationships with trainers and teachers (rs=.133; p<.05), assistance in making their decisions (rs=-.113; p<.05), taking into consideration their personal problems and difficulties (rs=-.093; p<.05). The study substantiates that ОТ of corporate culture is desirable for young athletes since they can demonstrate initiative and activeness, maintain personal dignity, satisfy their demand for safe training and educational space, develop thoroughly and fulfill themselves as individuals in its dimensions. Conclusions. The obtained scientific facts should be operationalized into training and educational space of sports educational institutions.
Опис: Kalenchuk V. O. Relationship between corporate culture and psychological safety of training and educational space for young female athletes / Kalenchuk Valentyna Oleksandrivna, Fedchuk Oleksandr Valeriyovych, Mykhaylyuk Vitalii Pavlovich // Insight: the psychological dimensions of society. - 2023. - № 9. - С.113-129. - https://doi.org/10.32999/KSU2663-970Х/2023-9-7
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6175
ISSN: 2663-970Х
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Федчук скоп.pdf1,22 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.