Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6338
Назва: Арттерапія в роботі з дітьми ВПО // Арттерапія і війна: контексти і досвід практичної роботи: колективна монографія
Інші назви: Art therapy in work with IDP children // Арттерапія і війна: контексти і досвід практичної роботи: колективна монографія
Автори: Мрака, Н.М.
Mraka, N.M.
ORCID ID: 0000-0002-0706-7174
Ключові слова: артерапія
травмівний досвід
копінгові механізми
відчуття безперервності
терапевтична метафора
психоедукація
психоемоційна стабілізація
arttherapy
traumatic experience
coping mechanisms
sense of continuity
therapeutic metaphor
psychoeducation
psychoemotional stabilization
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЛьвДУВС
Короткий огляд (реферат): У роботі представлено арт-терапевтичні підходи у роботі з дітьми ВПО. Подано теоретичне обґрунтування життєвої безперервності (емоційної, безперервності уяви, рольової та ін.). Для вироблення психологічної пружності і складання програми арттерапевтичних занять було використано також Інтегративну модель BASIC Ph, розроблену психологом Мулі Лахадом і його школою. Практичну частину складає авторська методика «Місто ліхтарів», яка була апробована з дітьми ВПО у м. Стрий, завдяки підтримці БО «Дон Калабрія Україна». Загалом запропоновано структуру арттерапевтичних занять з урахуванням потреби у створенні безпечного простору, де б діти могли розкритися, поділитися пережитим досвідом і через арттерапію пройти етапи опрацювання емоцій, стабілізацію, наповнення ресурсами та відновлення (також відновити відчуття безперервності). Представлено структурні елементи для проведення арттерапевтичних занять – варіанти для презентації себе в групі, знайомство, вправу «термометр емоцій» для вимірювання інтенсивності переживання страху та інших емоцій та «ритуал» завершення арттерапевтичної сесії, що створює ефект безперервності та стабільності, що є важливим завершенням структурної роботи. The work presents art therapy approaches in working with internally displaced (IDP) children. It outlines the theoretical foundation of life continuity (emotional, continuity of image, role-based, etc.). The BASIC Ph Integrative model, developed by psychologist Mooli Lahad and his school of thought, was also used to develop psychological resilience and create a program of art therapy classes. The practical part consists of the author's method "City of Lights", which was tested with IDP children in the West Ukrainian city of Stryi, thanks to the support of the Charitable Foundation "Don Calabria Ukraine". In general, the structure of art therapy classes is proposed, taking into account the need to create a safe space where children can open up, share their experiences and, through art therapy, go through the stages of emotional processing, stabilization, replenishment of resources, and recovery (also restoring a sense of continuity). The article presents structural elements for conducting art therapy classes: options for presenting yourself in a group, introduction, the "emotion thermometer" exercise to measure the intensity of experiencing fear and other emotions, and the "ritual" of ending an art therapy session, which creates the effect of continuity and stability, which is an important completion of the structural work.
Опис: Мрака Н. Арттерапія в роботі з дітьми ВПО / Мрака Наталія // Арттерапія і війна: контексти і досвід практичної роботи: колективна монографія . - Львів: ЛьвДУВС, 2023. - 283 с. - С. 223-236.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6338
Розташовується у зібраннях:Монографії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Колективна монографія_Мрака.pdf801,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.