Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6562
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВавринів, О.С.-
dc.contributor.authorVavryniv, O.S.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-5166-6887-
dc.date.accessioned2023-12-13T09:01:43Z-
dc.date.available2023-12-13T09:01:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6562-
dc.descriptionВавринів О.С. Формування критичного мислення майбутніх психологів шляхом вивчення дисципліни «Математичні методи у психології» / Олена Степанівна Вавринів // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія психологічна. - 2023. - Вип. 1. - С. 13-17.uk_UA
dc.description.abstractУ статті висвітлено особливості формування «soft & hard skills» (м’яких та жорстких навичок) у студентів-психологів, зокрема критичного мислення. Встановлено, що якщо раніше від працівника вимагалось вправне виконання поставлених завдань, відповідальне ставлення до професійних обов’язків та інше. То на сьогодні є потреба у фахівцях, які володіють системним, цілісним підходом до вирішення будьяких як професійних, так і міжособистісних проблем. Саме тому сучасні університети для підготовки якісних кадрів повинні удосконалювати свої можливості, впроваджувати інноваційні методи навчання, застосовувати новітні технології. Описано основні форми та методи викладання дисципліни «математичні методи в психології», які повною мірою забезпечують розвиток необхідних професійних компетентностей, зокрема формування критичного мислення у студентів-психологів. Мета статті – встановити роль навчальної дисципліни «математичні методи в психології» у формуванні критичного мислення студентів-психологів. Матеріали та методи. Для діагностики рівня критичного мислення нами було використано тест критичного мислення американського автора Л. Старкі в адаптації О. Л. Луценко. Обробка результатів здійснювалась за допомогою статистичного пакета для соціальних наук IBM SPSS Statistics 20.0. Результати дослідження. У дослідження взяли участь 137 студентів третього курс, освітньої професійної програми «Психологія» Львівського державного університету внутрішніх справ. На основі проведеного дослідження нами було статистично підтверджено отримані зміни, зокрема, у показниках високого рівня (p<0,001), дуже високого (p<0,01), середнього (p<0,05), низького (p<0,01) та дуже низького (p<0,01). Висновки. Загалом, можемо зробити висновки, що викладання дисципліни «Математичні методи в психології» формує низку навичок, зокрема такі як: самокритичність, узагальнення отриманої інформації та її критичне переосмислення, що повною мірою забезпечує розвиток критичного мислення у студентів-психологів. The article highlights the peculiarities of the formation of ‘soft and hard skills’ (soft and hard skills) in psychology students, in particular, critical thinking. It was established that if earlier the employee was required to skillfully perform assigned tasks, to have a responsible attitude to professional duties, etc. Today, there is a need for specialists who have a systematic, holistic approach to solving any professional and interpersonal problems. That is why, in order to train high-quality personnel, modern universities must improve their capabilities, implement innovative teaching methods, and use the latest technologies. The main forms and methods of teaching the discipline ‘mathematical methods in psychology’ are described, which fully ensure the development of the necessary professional competencies, in particular, the formation of critical thinking in psychology students. The purpose of the article is to establish the role of the educational discipline ‘mathematical methods in psychology’ in the formation of critical thinking of psychology students. Materials and methods. To diagnose the level of critical thinking, we used the critical thinking test of the American author L. Starkey, adapted by O. L. Lutsenko. Processing of the results was carried out using the statistical package for social sciences IBM SPSS Statistics 20.0. Research results. 137 students of the third year of the educational and professional program ‘Psychology’ of the Lviv State University of Internal Affairs participated in the study. Based on the conducted research, we statistically confirmed the obtained changes, in particular, in the indicators of a high level (p<0.001), very high (p<0.01), medium (p<0.05), low (p<0.01) and very low (p<0.01). Conclusions. In general, we can conclude that teaching the discipline ‘Mathematical methods in psychology’ forms a number of skills, in particular, such as: self-criticism, generalization of the received information and its critical rethinking, which fully ensures the development of critical thinking in psychology students.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;1-
dc.subjectжорсткі навичкиuk_UA
dc.subjectм’які навичкиuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectматематичні методи в психологіїuk_UA
dc.subjectпрофесійні компетентностіuk_UA
dc.subjectстуденти-психологиuk_UA
dc.subjecthard skillsuk_UA
dc.subjectsoft skillsuk_UA
dc.subjectcritical thinkinguk_UA
dc.subjectmathematical methods in psychologyuk_UA
dc.subjectprofessional competenciesuk_UA
dc.subjectpsychology studentsuk_UA
dc.titleФормування критичного мислення майбутніх психологів шляхом вивчення дисципліни «Математичні методи у психології»uk_UA
dc.title.alternativeFormation of critical thinking of future psychologists by studying the discipline «Mathematical methods in psychology»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vavryniv 2.pdf395,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.