Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6602
Назва: Комунікативна толерантність психолога як основа реабілітації дітей та підлітків з посттравматичними стресовими розладами (з досвіду психокорекцйійної допомоги дітям-свідкам подій на окупованих територіях Східних регіонів України у 2022 р.)
Інші назви: Communicative tolerance of a psychologist as the basis of rehabilitation of children and adolescents with post-traumatic stress disorders (From the experience of psychocorrective assistance to child witnesses of events in the occupied territories of the Eastern regions of Ukraine in 2022)
Автори: Католик, Г.В.
Katolyk, H.V.
ORCID ID: 0000-0002-2169-0018
Ключові слова: комунікативна толерантність психолога
посттравматичний стресовий розлад
тренінг релаксації
рефлексії
communicative tolerance of a psychologist
post-traumatic stress disorder
relaxation training
reflection
Дата публікації: 2023
Видавництво: Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи
Серія/номер: ;3/2
Короткий огляд (реферат): В статті розглядаються питання комунікативної толерантності при проведенні психологами «Тренінгу релаксації» з дітьми, які опинились у стані ПТСР (посттравматичного стресового розладу) і потребували нагальної допомоги. Зазначено, що людьми найважче сприймаються саме техногенні катастрофи та катастрофи, що виникають через провину конкретних осіб. Тому у наведеному випадку існувало багато чинників, які посилювали травматичне ураження: очікування обіцяного миру та надмірна фрустрація в результаті того, що звірства чинили люди часто однієї національності та мовної приналежності, насильницька смерть рідних чи близьких «на очах», парадоксальність і невідповідність очікувань та, відповідно, відсутність відповідних психологічних захистів, які зменшили б ступінь ураження, побачена загальна картина війни з частинами людських тіл, тощо). Описано, що тренінгу навчались шкільні психологи, у школи яких були інтегровані діти-переселенці. Шкільні психологи оволодівали новими навичками толерантності, які описані у сучасних дослідженнях Г.В. Католик, І.О. Корнієнко, Г.В. Тихобаєвої, Н. Мілорадової, Ю. Біннебезеля, З. Форнелли [6; 7; 8; 11]. Зазначено, що комунікативна толера́ нтність ототожнює в собі якості не лише складного феномену терпимості, але й стійкості до іншості, що у роботі з дітьми є вкрай необхідним. The article deals with the issues of communicative tolerance when psychologists conduct "Relaxation Training" with children who are in a state of PTSD (posttraumatic stress disorder) and need urgent help. It is noted that people perceive manmade disasters and disasters caused by the fault of specific individuals as the most difficult to perceive. Therefore, in this case, there were many factors that exacerbated the traumatic damage: the expectation of the promised peace and excessive frustration as a result of the fact that atrocities were often committed by people of the same nationality and language, the violent death of relatives or friends "in front of our eyes," the paradoxical and inconsistent expectations and, accordingly, the lack of appropriate psychological protections that would reduce the degree of damage, the general picture of war with human body parts, etc.) It is described that the training was attended by school psychologists whose schools integrated displaced children. School psychologists mastered new skills of tolerance, which are described in modern studies by G.V. Katolyk, I.O. Kornienko, G.V. Tikhobayeva, N. Miloradova, Y. Binnebezel, Z. Fornella, It is noted that communicative tolerance identifies the qualities of not only a complex phenomenon of tolerance, but also resistance to otherness, which is extremely necessary in working with children.
Опис: Католик Г. В. Комунікативна толерантність психолога як основа реабілітації дітей та підлітків з посттравматичними стресовими розладами (з досвіду психокорекційної допомоги дітям-свідкам подій на окупованих територіях Східних регіонів України у 2022 р.) / Католик Г. В. // Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи. - 2023. - № 3(62). - Том 2. - С. 219-234.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6602
ISSN: 2219-2654
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Католик Збірник № 3(62) Т.2 2023.pdf787,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.