Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6683
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКіржецький, Ю.І.-
dc.contributor.authorKirzhetskyi, Yu.I.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-8323-3605-
dc.contributor.authorКіржецька, М.С.-
dc.contributor.authorKirzhetska, M.S.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-5695-7843-
dc.date.accessioned2024-01-02T14:31:39Z-
dc.date.available2024-01-02T14:31:39Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2311-844X-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6683-
dc.descriptionКіржецький Ю.І. Ухилення від сплати податку на додану вартість: схеми здійснення та документальне оформлення / Кіржецький Юрій Ігорович, Кіржецька Марія Сергіївна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія економічна. - 2023. - № 1. - С. 11-17.uk_UA
dc.description.abstractПодаток на додану вартість є важливим і становить близько 40% доходів державного бюджету України. Утримання належної суми податку на додану вартість є постійним викликом для Державної податкової служби України з метою забезпечення надходжень податку на додану вартість, забезпечення чесної конкуренції між підприємствами та уникнення економічних викривлень на внутрішньому рину. Тіньові операції із податком на додану вартість за різними підрахунками сягають 60–90 млрд грн/ рік, що є суттєвим, особливо в умовах скорочення економіки України на 35% внаслідок війни. Саме тому, дослідження схем ухилення від сплати податку на додану вартість та документів, які дадуть змогу правоохоронцям їх виявляти є особливо актуальним і своєчасним. Під ухиленням від сплати податку на додану вартість автори розглядають узагальнену характеристику способів зменшення податкових платежів, при яких платники ПДВ зумисне уникають їх сплати та/або зменшують розмір своїх податкових зобов’язань, порушуючи законодавство. Аналіз літературних джерел дав змогу класифікувати усі тіньові операції із податком на додану вартість залежно від середовища їх здійснення на дві групи: тіньові операції на національному ринку та міжнародні тіньові операції. До найбільш розповсюджених схем тіньових операцій на внутрішньому ринку належать: заниження обсягів продажу; відмова від реєстрації; не здійснення перерахунку ПДВ до бюджету, сфальшовані заяви на отримання податкового кредиту або його відшкодування. Найбільш часто застосовними міжнародними тіньовими операціями із податком на додану вартість є схеми тіньових операцій із підприємством, яке є «зниклим трейдером». У цій статті описано три схеми міжнародних тіньових операцій із зникли трейдером: проста схема, карусельна схема та схема «зустрічної торгівлі». Визначено учасників схеми та юрисдикції, які несуть втрати. На основі результатів визначено, що саме поєднання інструментів, які дають змогу максимізувати надходження до бюджету через мінімізацію втрат від тіньових операцій формують ефективну державну політику щодо легалізації тіньових операцій із ПДВ. The value added tax is an important tax, accounting for about 40% of Ukraine's state budget revenues. The collection of the proper amount of VAT is a constant challenge for the State Tax Service of Ukraine in order to ensure VAT revenues, ensure fair competition between businesses and avoid economic distortions in the domestic market. According to various estimates, shadow VAT transactions amount to UAH 60–90 billion per year, which is signifcant, especially in the context of a 35% contraction of Ukraine's economy as a result of the war. That is why the study of value added tax evasion schemes and documents that will allow law enforcement to detect them is particularly relevant and timely. By value added tax evasion, the authors mean a generalized characterization of the methods of reducing tax payments, in which VAT payers deliberately avoid paying them and/or reduce their tax liabilities in violation of the law. An analysis of the literature has made it possible to classify all shadow transactions with value added tax into two groups depending on the environment in which they are carried out: shadow transactions in the national market and international shadow transactions. The most common schemes for shadow transactions in the domestic market include: underreporting of sales; refusal to register; failure to transfer VAT to the budget; falsifed applications for tax credits or refunds. The most commonly used international shadow VAT transactions are schemes of shadow transactions with a company that is a "missing trader". This article describes three schemes of international shadow transactions with a missing trader: a simple scheme, a carousel scheme and a "counter trade" scheme. The participants in the scheme and the jurisdictions that incur losses are identifed. Based on the results, it is determined that it is the combination of instruments that allow maximizing budget revenues by minimizing losses from shadow transactions that forms an effective state policy on legalization of shadow VAT transactions.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічна;1-
dc.subjectподаток на додану вартістьuk_UA
dc.subjectсхеми ухилення сплати податку на додану вартістьuk_UA
dc.subjectтіньові операціїuk_UA
dc.subjectлегалізаціяuk_UA
dc.subjectвтрати бюджетуuk_UA
dc.subjectvalue added taxuk_UA
dc.subjectvalue added tax evasion schemesuk_UA
dc.subjectshadow transactionsuk_UA
dc.subjectlegalizationuk_UA
dc.subjectbudget lossesuk_UA
dc.titleУхилення від сплати податку на додану вартість: схеми здійснення та документальне оформленняuk_UA
dc.title.alternativeValue added tax evasion: implementation schemes and documentationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf467,65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.