Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6800
Назва: Реалізація адміністративних функцій керівника підприємства: компетентнісний підхід
Інші назви: Implementation of administrative functions business manager: a competent approach
Автори: Барабаш, О.О.
Barabash, O.O.
ORCID ID: 0000-0003-2666-9696
Ключові слова: керівник
підприємство
суб’єкт адміністративного права
компетенції
компетентнісний підхід
професійна діяльність
правовий статус керівника підприємства
реалізація компетенції керівника
manager
enterprise
subject of administrative law
competences
competence approach
professional activity
legal status of the manager of the enterprise
implementation of the competence of the manager
Дата публікації: 2023
Видавництво: Актуальні питання юриспруденції
Серія/номер: ;3
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено компетентнісний підхід до реалізації функцій керівника підприємства. Наголошено, що реалізація компетенції керівника підприємства визначає загальний стабільний матеріально-фінансовий стан підприємства та зумовлює рівень його прибутковості, що і є основною метою господарської діяльності та створення підприємства. Адміністративно-правове регулювання діяльності керівників підприємств щодо питань поточного керівництва очолюваних підприємств створює нормативне підґрунтя для встановлення правомірності їхньої діяльності. Відповідно, неефективність управлінських рішень керівництва підприємства під час договірної діяльності може свідчити про порушення чинного законодавства та внутрішніх документів, як-то контракти з керівниками підприємств, статути тощо. Зазначено, що компетенція як функціональна складова правового статусу об’єднує такі елементи: функції суб’єкта публічної адміністрації – основні види діяльності цього суб’єкта, що утворюють зміст його діяльності. Як правило, такі функції перераховуються в нормативному акті, що урегульовує діяльність суб’єкта публічної адміністрації, й залежать від мети і завдань, що визначені для цього суб’єкта. Виокремлено найпопулярніші компетенції – лідерство, аналітичне мислення, проактивність, орієнтація на ефективність, здійснення впливу на співробітників, пошук та сприйняття інформації, навики взаємодії з людьми, командна робота, креативність, впевненість у собі, директивне керівництво, емоційна гнучкість, самопізнання. Усі ці компетенції проранжовано відповідно до частоти присутності у відомих моделях компетенцій (Р. Бояцис; Л. Спенсер і С. Спенсер; Ланкастерська модель; Г. М. Шредер): лідерство, аналітичне мислення, проактивність, орієнтація на ефективність – мінімум три рази; здійснення впливу на співробітників, пошук та сприйняття інформації, навики взаємодії з людьми, командна робота, креативність, впевненість у собі – два рази; директивне керівництво, емоційна гнучкість, самопізнання – один. Зроблено висновок, що цей перелік являє собою різноманітні якості, які відображають окремі специфічні аспекти діяльності керівника. Володіння перерахованими навичками і здібностями, безумовно, позитивно впливає на ефективність роботи управлінця. The article examines the competence approach to the implementation of the functions of the head of the enterprise. It is emphasized that the implementation of the competence of the head of the enterprise determines the overall stable material and fnancial condition of the enterprise and determines the level of its proftability, which is the main goal of economic activity and creation of the enterprise. The administrative and legal regulation of the activities of enterprise managers regarding issues of the current management of the managed enterprises creates a regulatory basis for establishing the legality of their activities. Accordingly, the inefciency of the management decisions of the company’s management during the contractual activity may indicate a violation of the current legislation and internal documents, such as contracts with company managers, statutes, etc. It is noted that competence as a functional component of legal status unites the following elements: functions of a subject of public administration - the main types of activity of this subject, which form the content of its activity. As a rule, such functions are enumerated in the normative act regulating the activity of the subject of public administration, and depend on the purpose and tasks defned for this subject. The most popular competencies are highlighted - leadership, analytical thinking, proactivity, efciency orientation, influencing employees, searching and perceiving information, interpersonal skills, teamwork, creativity, self-confdence, directive leadership, emotional flexibility, self-knowledge. All these competencies are ranked according to the frequency of presence in known competency models (R. Boyatsis; L. Spencer and S. Spencer; Lancaster model; H.M. Schroeder): leadership, analytical thinking, proactivity, efciency orientation - at least three times; influencing employees, searching and perceiving information, interpersonal skills, teamwork, creativity, self-confdence - twice; directive leadership, emotional flexibility, self-knowledge - one. It was concluded that this list represents a variety of qualities that reflect certain specifc aspects of the manager’s activity. Possession of the listed skills and abilities certainly has a positive effect on the manager’s work efciency.
Опис: Барабаш О.О. Реалізація адміністративних функцій керівника підприємства: компетентнісний підхід / Барабаш О.О. // Актуальні питання юриспруденції. - 2023. - № 3. - С. 83-87.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6800
ISSN: 2521-6473
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Барабаш.pdf373,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.