Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7007
Назва: Розвиток університетського дослідницького потенціалу як основи конкурентоспроможної якості вищої освіти в США: досвід для України
Інші назви: Development of university research potential as the basis of competitive quality of higher education in the United States: experience for Ukraine
Автори: Луговий, В.
Luhovyi, V.
ORCID ID: 0000-0003-1650-066X
Слюсаренко, О.
Sliusarenko, O.
ORCID ID: 0000-0001-7957-1794
Таланова, Ж.
Talanova, Zh.
ORCID ID: 0000-0003-4007-2677
Ключові слова: академічний персонал
дослідження і розробки
конкурентоспроможна освітня якість
освітньо-наукові програми
США
Україна
університетський дослідницький потенціал
фінансування
ARWU
academic staff
competitive educational quality
funding
research and developments
study programmes
Ukraine
University research potential
USA
Дата публікації: 2021
Видавництво: Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство»
Серія/номер: ;1
Короткий огляд (реферат): У статті з огляду на досягнення конкурентоспроможної якості вищої освіти проаналізовано розвиток університетського дослідницького потенціалу (УДП) у США упродовж 1950-2020 рр. Визначено національний детерміністичний контекст та складники за видами діяльності (освітня, дослідницька) і ресурсами (кадрові, фінансові, організаційні) цього потенціалу та вплив кожного з них на освітню якість найвищої досконалості (за критеріями Академічного рейтингу університетів світу, ARWU). Встановлено, що контекст розвитку УДП є дихотомічним, складається із загальнонаціональних сфер освіти і досліджень. Це відповідає дуальності вищої освіти (як інтегрованого перетину освіти і досліджень) та складу і структурі її місії (переліку взаємопов’язаних ключових слів та порядку їх пріоритетної значущості – освіта, дослідження, творчість/інновації). Обґрунтовано, що УДП насамперед актуалізується в освітньо-наукових програмах вищого рівня складності (магістерських, докторських і постдокторських), дослідницькій діяльності академічного персоналу (передовсім, професорів) та асоційованих з університетами дослідницьких організаціях (інститутах, центрах, лабораторіях, клініках). Це узгоджується з концепцією і критеріями для дослідницьких і докторських університетів за Класифікацією Карнегі. Зазначені складники різною мірою інтегровані в освітній процес, відтак справляють відмінний вплив на якість освіти. Зокрема, для перших 30 топ-університетів США відсутня вірогідна кореляція між рейтинговими досягненнями та обсягом фінансування досліджень і розробок (ДР), а також чисельністю дослідників у закладах. Натомість, для кількості постдокторантів у закладі така кореляція є сильною. Загалом діє стійка тенденція зменшення частки сектору вищої освіти у виконанні ДР у США, що у 2019 р. становила 12,0 %, хоча кількісно її масштаб все ж зростає і становить основу для осучаснення змісту освіти. Водночас значними темпами поширюються магістерські, докторські і постдокторські програми. У 1959/60 навчальному році співвідношення кількості присуджених бакалаврських, магістерських і докторських ступенів становило 1 : 27 : 7,5, у 2018/19 – 1 : 41 : 9,3 за багатократно зрослих обсягів підготовки. За 1979 – 2019 рр. чисельність постдокторантів збільшилася у 3,7 разу. Для продуктивної дослідницької і на її основі освітньої діяльності академічному персоналу, особливо професорам збільшується заробітна плата, мінімізується і предметно фокусується навчальне навантаження, пропонується система безстрокових трудових відносин, створюється сучасна навчальна, дослідницька, інформаційна інфраструктура. Загальнонаціональний контекст розвитку УДП стабільно сприятливий з огляду на збільшення частки ВВП на фінансування закладів освіти взагалі, вищої освіти зокрема, ДР особливо. Відповідні видатки досягли значень 7,1 %, 3,0 % і 3,1 % і кількісно є найбільшими у світі. Цілеспрямована і консолідована (федеральна, бізнесова, університетська, громадська) підтримка сфер освіти та ДР надавалася і надається в критичні для країни періоди конкурентної боротьби за лідерство в інноваційно прогресуючому світі. Стан цих сфер, зокрема вищої освіти та УДП, системно обстежується. Показовими є десятиріччя 60-х років минулого століття та двадцятиріччя теперішнього століття. Зокрема, у 60-ті роки для подолання загрози освітньо-наукового відставання подвоєна частка ВВП на фінансування закладів вищої освіти, майже потроєна кількість присуджених магістерських ступенів та 6- кратно збільшено присудження докторських ступенів. Фінансування ДР досягло 2,8 % ВВП, з яких 1,9 % за рахунок федерального бюджету. У 3,6 разу збільшено фінансування університетських ДР. Утворено суперпотужний публічний Університет Каліфорнії в Сан-Дієго (1960 р.), 9 інших університетів нині світового та 6 субсвітового класу за ARWU, Національна академія інженерії (1964 р.) та Національна академія освіти (1965 р.). Характеристики стану, моніторингу і політики розвитку УДР та його освітньо-дослідницького контексту в США є орієнтиром для вдосконалення університетів України. The development of University research potential (URP) in the USA during 1950-2020 in view of achieving competitive quality of higher education is analysed in the article. The national deterministic context and components of this potential by the types of activity (educational, research) and by the resources (personnel, financial, organizational) as well as component impact on the highest excellence quality of education (according to the criteria of the Academic Ranking of World Universities, ARWU) are identified. It is proved that the context of URP development is dichotomous and consists of national spheres of education and research. This assertion corresponds to the duality of higher education (as an integrated intersection of education and research) and the composition and structure of higher education mission (list of interrelated keywords and the order of their priority: education, research, creativity / innovation). It is substantiated that URP is first actualized within study programmes of the highest level of complexity (Master's, PhD and Postdoctoral), research activity of academic staff (especially professors) and research organizations associated with Universities (institutes, centres, laboratories, clinics). This reasoning conforms to the concept and criteria for research and doctoral Universities in line with the Carnegie Classification. These components are integrated into the educational process to varying degrees, so they have a different impact on the quality of education. For the first 30 top US Universities, there is no probable correlation between ranking achievements and the amount of research and developments (R&D) funding as well as the number of researchers in institutions. Instead, such correlation is strong for the number of Postdoctorates in an institution. In general, there is a steady trend of downward in the share of the higher education sector within R&D performance in the US that amounted to 12.0 % in 2019. Although scale of higher education sector share is still growing quantitatively and is the basis for modernizing education content. At the same time, Master's, PhD and Postdoctoral programmes are spreading at a significant pace. In the 1959/60 academic year, the ratio of the number of awarded Bachelor's, Master's and PhD degrees was 1 : 27 : 7.5, in 2018/19 – 1 : 41 : 9.3 under multiple times increased graduation. Between 1979 and 2019, the number of Postdoctorates increased 3.7 times. Salaries of academic staff, especially professors, are increased, academic staff workload is minimized and subject-oriented, a system of permanent employment is proposed, and a modern educational, research, and information infrastructure is created for effective research and research-based education activity. The national context of the development of URP is stably favourable given the increase in the share of GDP for the funding of education institutions in general, higher education institutions in particular, and R&D especially. The corresponding expenditures reached 7.1 %, 3.0 % and 3.1 % GDP and are the largest ones quantitatively in the world. Purposeful and consolidated (federal, business, university, public) support for education and R&D has been and is provided in critical periods of the country's competitive struggle for leadership in an innovatively progressive world. The state of these spheres, in particular higher education, and URP, is systematically examined. The decades of the 1960s of the last century and the twenties of the present century are significant. In the 1960s, the share of GDP for the higher education institutions funding was doubled, the number of awarded Master's degrees was increased almost tripled, and the award of PhD degrees was increased six times to overcome the threat of educational and scientific backwardness. R&D funding reached 2.8 % of GDP, of which 1.9 % came from the federal budget. Funding for Universities’ R&D has increased 3.6 times. The super-powerful public University of California, San Diego (1960), 9 other world-class Universities, and 6 subworld-class Universities according to the ARWU, the National Academy of Engineering (1964), and the National Academy of Education (1965) were established. The characteristics of state, monitoring and development policy of the URP and educational and research context in the US is a guideline for the improvement of Ukrainian Universities.
Опис: Луговий В. Розвиток університетського дослідницького потенціалу як основи конкурентоспроможної якості вищої освіти в США: досвід для України / Луговий Володимир, Слюсаренко Олена, Таланова Жаннета // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство»=International Scientific Journal of Universities and Leadership. - 2021. - № 1 (11). - С. 86-115. - URL: https://doi.org/10.31874/2520-6702-2021-11-1-86-115
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7007
ISSN: 2520-6702
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
142-Article Text-262-1-10-20210614.pdf1,53 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.