Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7235
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛялюк, Г.М.-
dc.contributor.authorLialiuk, H.M.-
dc.date.accessioned2024-04-05T12:31:04Z-
dc.date.available2024-04-05T12:31:04Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7235-
dc.descriptionЛялюк Г.М. Психологічні особливості соціалізації підлітків в умовах родинної депривації: дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Лялюк Галина Миколаївна. – Дрогобич: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2007. - 211 с.uk_UA
dc.description.abstractДисертаційне дослідження присвячене вивченню особливостей соціалізації підлітків, позбавлених батьківського піклування. У роботі проаналізовано теоретичні підходи до існуючих уявлень про зміст, механізми та чинники соціалізації підлітків в умовах родинної депривації. За результатами емпіричного дослідження визначено психологічні особливості соціалізації підлітків в умовах родинної депривації. Встановлено відмінності у структурі соціалізації підлітків-вихованців дитячих будинків та підлітків з родин. У підлітків-вихованців дитячих будинків зафіксовано вищий рівень тривожності, почування самотності, інтенсивності функціонування таких механізмів захисту, як регресія, заміщення, компенсація в порівнянні з їх ровесниками, які виховуються в родинах. Усе це дає підстави стверджувати про наявність відхилень в особистісному розвитку таких дітей, а отже, труднощів у процесі їх соціалізації. Такий стан проблеми викликає необхідність ресоціалізації депривованих підлітків, завдяки чому вони зможуть підвищити свою самооцінку і самоповагу, гармонізувати Я-концепцію та самосвідомість. У дисертаційному дослідженні обгрунтовано засоби оптимізації особистісного зростання підлітків дитячих будинків та шляхи їх успішного процесу соціалізації. Впроваджена „Програма роботи практичного психолога з оптимізації особистісного зростання підлітків-вихованців дитячих будинків” стала ефективним психологічним засобом особистісного зростання підлітків, підвищила перспективу успішності соціалізації у цілому. Розроблена програма дозволяє рекомендувати її для підготовки майбутніх вчителів, психологів і для підвищення кваліфікації педагогічних кадрів дитячих будинків. The dissertation is devoted to study the peculiarities of teenagers socialisation, who are dot out of their guardianship. The theoretical approaches to the existed conceptions about the content, mechanisms and factors of teenagers socialisation in the condition of domestic deprivation have been analysed. According to the results of the empiric reserch the psychological peculiarities of teenagers socialisation in the condition of domestec deprivation have been determined. The differences in the structure of socialisation of teenagers-inmates of children’s homes and teenagers from families have been determined. The higher level of anxiety, the feeling of loneliness and the intensity of functioning the following mechanisms of protection as: regression, substitution, compensation have been fixed in teenagers-inmates of children’s homes in comparison with the children of their age who are brought up in families. All that proves the exisfance of deflection in personal development, difficulties in the process of socialisation of teenagers-inmates of children’s homes and the24 necessity of resocialisation of deprivated teenagers due to what they cn raise a self-appraisal, a selfesteem, harmonire a self-concept and self-consciousness. The means of optimisation of personal growing of teenagers-inmates of children’s homes and the ways of their successful process of socialisation have been proved in the dissertation. The introduced “Programme of practical psychologist work in optimisation of the personal growing of teenagers-inmates of children’s homes” has become an effective psychological mean of personal growing of teenagers. The introduced programme can be recommended to future teachers’ training, psychologist and to the raising the level of pedagogical staff scill of children’s homes.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UA
dc.subjectсоціалізаціяuk_UA
dc.subjectродинна деприваціяuk_UA
dc.subjectсамосвідомістьuk_UA
dc.subjectціннісні орієнтаціїuk_UA
dc.subjectЯ-концепціяuk_UA
dc.subjectсамооцінкаuk_UA
dc.subjectтривожністьuk_UA
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk_UA
dc.subjectsocialisationuk_UA
dc.subjectdomestic deprivationuk_UA
dc.subjectself-conceptuk_UA
dc.subjectself-consciousnessuk_UA
dc.subjectself-appraisaluk_UA
dc.subjectanxietyuk_UA
dc.subjectsocial adaptationuk_UA
dc.titleПсихологічні особливості соціалізації підлітків в умовах родинної депривації: дисертаціяuk_UA
dc.title.alternativeThe psychological peculiarities of teenagers socialisation in the condition of domestic deprivation: thesisuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
dis - РОЗД 1.pdf1,47 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.