Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7340
Назва: Психологічні особливості вирішення конфліктів у професійній діяльності патрульної поліції
Інші назви: Psychological peculiarities of conflict resolution in the professional activity of the patrol police
Автори: Андрусишин, Р.М.
Andrusyshyn, R.M.
ORCID ID: 0000-0002-7791-1107
Пряхіна, Н.О.
Priakhina, N.O.
ORCID ID: 0000-0002-7512-1566
Ключові слова: поліція
конфлікт
професійна підготовка
причини виникнення
вдосконалення
подолання
police
conflict
professional training
causes
improvement
overcoming
Дата публікації: 2024
Видавництво: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Серія/номер: ;1
Короткий огляд (реферат): Суперечки та різного роду конфлікти у нашому суспільстві виступають як не дивно суспільним розвитком, супроводжуючи життя людей як невід’ємний його фактор. Конфлікт у роботі патрульної поліції можна вивчати або розглядати як зіткнення інтересів сторін, як мінімум однією з яких виступають працівники патрульної поліції. Можна наголосити, що у діяльності поліції або окремо у підрозділі можливі як внутрішньо-особистісні, міжособистісні конфлікти, конфлікти між особистістю і групою. Ну це можна назвати вертикальні (у відносинах субординації) або горизонтальні (поза відносин влади-підпорядкування) конфлікти, конфлікти всередині підрозділу поліції, між працівником поліцейського підрозділу і іншими особами (громадянином, установою), між працівниками поліцейського підрозділу. Визначено, що знати інформацію можливих причин виникнення, механізму розвитку і засобів попередження або ліквідації конфліктів дозволить визначити найбільш оптимальну лінію поведінки на шляху досягнення наміченої цілі в боротьбі з правопорушеннями. Виникнення якихось суперечок або конфліктів – одна із моментів або обставин, одна з невід’ємних характеристик службової діяльності працівника патрульної поліції. Поліцейський патрульної поліції може стати безпосереднім учасником суперечки чи конфлікту, при затриманні правопорушника або долаючи опір правопорушника, а також при вирішенні конфлікту чи суперечки між громадянами з метою його вирішення, протидія та попередження правопорушення тощо. Безпосередньо конфлікт або суперечка може виникнути в самому підрозділі поліції (між керівником i підлеглим, між працівниками різних служб). Проблема конфлікту в правоохоронній діяльності надзвичайно складна і багатоаспектна, тому ми розглянемо лише специфіку та особливості конфліктів, суб’єктом яких стає працівник при виконанні службових обов’язків. Обставина виникнення конфлікту з громадянами пояснюється лише тим, що з виконанням своїх професійних завдань на патрульного поліцейського покладаються різні обов’язки як адміністративноправового, так і оперативно-розшукового характеру. Патрульна поліція є державною структурою, що має захищати громадян від злочинних та інших посягань, тому патрульні нерідко змушені застосовувати методи, які прямо або опосередковано обмежують передбачені законом права інших осіб. Всі ці моменти можуть призвести до загострення суперечки або конфлікту. Conflicts are a constant companion of social development, accompanying people's lives as an integral factor in it. A conflict in law enforcement activities can be considered as a clash of parties, at least one of which is law enforcement agencies (its employees). Note that both intra-personal and interpersonal conflicts, conflicts between an individual and a group are possible. These can be vertical (in the relationship of subordination) or horizontal (outside the powersubordination relationship) conflicts, conflicts within a law enforcement body (organization), between an employee of a law enforcement institute and other persons (citizen, organization), between representatives of law enforcement structures.It was determined that knowing information about the possible causes of occurrence, the mechanism of development and means of preventing or eliminating conflicts will allow to determine the most optimal line of behavior on the way to achieving the intended goal in the fght against crimes. The presence of conflict situations is one of the essential characteristics of the work of a patrol police ofcer. He can become a direct participant in the conflict, overcoming the resistance of offenders, or join the conflict between citizens in order to resolve it, prevent crime, etc. Finally, a conflict can arise in a team (between a manager and a subordinate, between employees of different services). The problem of conflict in law enforcement activities is extremely complex and multifaceted, so we will consider only the specifcs and features of conflicts, the subject of which becomes an employee in the performance of ofcial duties. The circumstances of the conflict with citizens can be explained only by the fact that with the performance of their professional tasks, the patrol policeman is entrusted with various duties of both an administrative and legal nature, as well as an operational and investigative nature. The patrol police is a state structure that must protect citizens from criminal and other encroachments, so patrol ofcers are often forced to use methods that directly or indirectly limit the rights of other persons provided by law. All this can lead to conflict.
Опис: Андрусишин Р.М. Психологічні особливості вирішення конфліктів у професійній діяльності патрульної поліції / Андрусишин Роман Миколайович, Пряхіна Наталія Олексіївна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія: Юридична. - 2024. - № 1. - С. 79-91.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7340
ISSN: ISSN 2311-8040
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
13.pdf366,76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.