Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7349
Назва: Мовно-комунікативні орієнтири в професійній підготовці правників і правоохоронців
Інші назви: Linguo-communicative guidelines in the professional training of lawyers and law enforcement ofcers
Автори: Сковронська, І.Ю.
Skovronska, I.Yu.
ORCID ID: 0000-0002-6261-3393
Ключові слова: спілкування
правова сфера
правоохоронна сфера
розмовна комунікація
комунікативні засоби
юридична практика
communication
legal sphere
law enforcement sphere
conversational communication
communication tools
legal practice
Дата публікації: 2024
Видавництво: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Серія/номер: ;1
Короткий огляд (реферат): Проблема ефективної розмовної комунікації особливо актуальна в правовій та правоохоронній сферах. Юрист у сучасному суспільстві – спеціаліст, навчений професійно вирішувати соціальні конфлікти з позиції права. Ідея права і справедливості, а також міра дозволеного знаходять свій прояв в юридичній практиці лише в словесних формах. Наприклад, захисник або прокурор досягають власної професійної мети в ході активної розмовної комунікації, завдяки якій виграють або програють справу. Те ж стосується і правоохоронців: комунікація в правоохоронній сфері вимагає високого рівня мовно-комунікативних навичок від працівників. В обвинувальній і захисній промовах має бути моральне підтвердження та мотив, розгляд і оцінка доказів, а сама промова повинна бути образною і хвилюючою, прямою і достатньо лаконічною. Це, без сумніву, потребує майстерності, тому що в судах вирішуються долі людей. Ось чому саме розмовне спілкування є головним інструментом юридичної діяльності. Соціальна ситуація міняється, і попит на професіоналізм, комунікативну компетентність спеціалістів росте як в політичному, так і в соціально-економічному плані. Розвиток нової системи взаємовідносин між державами, організаціями і громадянами потребує більш широкого використання різноманітних способів розмовної діяльності, і питання про комунікативну підготовку юристів набуває ще більшої актуальності. Навчання юристів професійних комунікативних навичок є особливо необхідним в період формування правової системи нового типу, коли інтенсивне збільшення об’ємів правотворчості і правозастосування призвело до деформації словесного виразу права, до великої кількості юридичних помилок і непорозумінь, до суб’єктивної і довільної оцінки сенсу правових норм. Професійна діяльність юриста, крім високих спеціальних кваліфікуючих ознак, умінь, вимагає наявності розвинутих комунікативних навичок. На сьогодні не викликає сумніву те, що розвинуті комунікативні якості необхідні всім, хто має справу з людьми, хто покликаний впливати на них, на їх свідомість і поведінку. Проблема комунікативної компетенції сучасного юриста видається досить важливою, перш за все з практичної точки зору, оскільки саме розмовна комунікація зумовлює успіх діяльності правника будь-якої спеціалізації. У процесі розмовного спілкування недостатньо тільки знати мову, слід дотримуватися певних правил, принципів ведення бесіди, діалогу, полілогу тощо. Правник чи правоохоронець, виконуючи професійні обов’язки, змушений щось обговорювати, консультувати, вести перемови, ставити запитання і відповідати на них. Це потребує наявності відповідних знань, напрацювання необхідних навичок розмовної комунікації. Від того, наскільки вміло правник, правоохоронець здійснюють власну розмовну діяльність, залежить успіх їх роботи у професійній сфері, перспективи кар’єрного росту, можливість виконувати складні комунікативні завдання. The problem of effective conversational communication is especially relevant in the legal and law enforcement spheres. A lawyer in modern society is a specialist, professionally trained to solve social conflicts from the standpoint of law. The idea of law and justice, as well as the measure of what is permitted, are expressed in legal practice only in verbal forms. For example, a defense attorney or a prosecutor achieves their own professional goal in the course of active conversational communication, thanks to which they win or lose a case. The same applies to law enforcement ofcers: communication in the law enforcement feld requires a high level of language and communication skills from employees. In the accusatory and defensive speeches, there should be moral confrmation and motive, consideration and evaluation of the evidence, and the speech itself should be fgurative and exciting, direct and sufciently concise. This, no doubt, requires skill, because people's fates are decided in courts. That is why conversational communication is the main tool of legal activity. The social situation is changing, and the demand for professionalism and communicative competence of specialists is growing both in political and socio-economic terms. The development of a new system of relations between states, organizations and citizens requires a wider use of various methods of conversational activity, and the issue of communicative training of lawyers is becoming even more active. The training of lawyers in professional communication skills is especially necessary in the period of the formation of a new type of legal system, when the intensive increase in the volume of law-making and law enforcement has led to the deformation of the verbal expression of law, to a large number of legal errors and misunderstandings, to a subjective and arbitrary assessment of the meaning of legal norms. The professional activity of a lawyer, in addition to high special qualifying features and skills, requires the presence of developed communication skills. Today, there is no doubt that developed communication skills are necessary for everyone who deals with people, who is called to influence them, their consciousness and behavior. The problem of the communicative competence of a modern lawyer seems to be quite important, frst of all from a practical point of view, since it is conversational communication that determines the success of a lawyer of any specialization. In the process of spoken communication, it is not enough to just know the language, you should follow certain rules, principles of conversation, dialogue, polylogue, etc. A lawyer or a law enforcement ofcer, performing professional duties, is forced to discuss something, consult, conduct negotiations, ask questions and answer them. This requires the availability of relevant knowledge and the development of the necessary conversational communication skills. The success of their activities in the professional sphere, prospects for career growth, and the ability to perform complex communicative tasks depends on how skillfully a lawyer and a law enforcement ofcer carry out their own conversational activities.
Опис: Сковронська І.Ю. Мовно-комунікативні орієнтири в професійній підготовці правників і правоохоронців / Сковронська Ірина Юріївна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія: Юридична. - 2024. - № 1. - С. 184-190,
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7349
ISSN: 2311-8040
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
25.pdf329 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.