Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/868
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛипченко, Т.С.-
dc.contributor.authorLypchenko, T.S.-
dc.date.accessioned2018-10-02T11:16:37Z-
dc.date.available2018-10-02T11:16:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/868-
dc.descriptionЛипченко Т.С. Педагогічне спілкування: особливості, закони, функції / Т.С. Липченко, С.П. Кость // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2017. - Випуск 2. - С. 147-155.uk_UA
dc.description.abstractПроаналізовано сутнісні характеристики процесу обміну інформацією: окреслено значення термінів «спілкування», «педагогічне спілкування»; описано функції, які притаманні процесу спілкування; досліджено закони спіл-кування; вказано на їхню залежність від психологічних особливостей учасників спілкування, а також закономірностей процесу спілкування; виокремлено етапи, згідно з якими відбувається процес педагогічного спілкування. The article analyzes the essential characteristics of the process of information exchange: the meaning of the terms «communication», «pedagogical communication» is highlighted. It is indicated that the ambiguity of the concept of «communication» is due to its importance for a full-fledged human activity. It is noted that the criterion of the effectiveness and success of the professional activity of the teacher is to a certain extent determined by the level of masterful mastery of the word, the culture of speech, the ability to tell the information and convince of its correctness other participants in the educational process. The functions as an external manifestation of the properties of communication, those tasks that it realizes in the process of activity of the individual in society, which are inherent in the process of communication, namely: contact, informational, stimulating, coordination, cognitive, emotional, relationship formation, regulatory are described. The laws of communication (the law of the mirror development of communication, the law of the dependence of the effectiveness of interaction on the efforts spent, the law of progressive growth, the impatience of listeners, the law of reducing the level of intelligence of the audience with an increase in its number, the law of communicative self-preservation, the law of the rhythm of communication, the law of speech self-interaction) are analyzed. The research concerns the law of confidence in clear statements, the law of attraction of criticism, the law of self-discovery of information, the law of modification of the non-standard behavior of communicators, the law of accelerated dissemination of negative information, the law of distortion of information, the law of emotional affiliation, speech law to empower emotion, the law of speech of emotions absorption, law of emotional suppression of logic.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;2-
dc.subjectспілкуванняuk_UA
dc.subjectпедагогічне спілкуванняuk_UA
dc.subjectпроцес спілкуванняuk_UA
dc.subjectспіврозмовникuk_UA
dc.subjectфункції спілкуванняuk_UA
dc.subjectзакони спілкуванняuk_UA
dc.subjectетапи спілкуванняuk_UA
dc.subjectcommunicationuk_UA
dc.subjectpedagogical communicationuk_UA
dc.subjectinterlocutoruk_UA
dc.subjectfunctions of communicationuk_UA
dc.subjectlaws of communicationuk_UA
dc.subjectstages of communicationuk_UA
dc.titleПедагогічне спілкування: особливості, закони, функціїuk_UA
dc.title.alternativePedagogical communication: features, laws, functionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
18.pdf581,23 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.