Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1138
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБорисенко, О.М.-
dc.contributor.authorBorysenko, O.M.-
dc.date.accessioned2018-10-09T06:29:27Z-
dc.date.available2018-10-09T06:29:27Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1138-
dc.descriptionБорисенко О.М. Психолого-педагогічні засади формування позитивного ставлення батьків до дітей з аутизмом / О.М. Борисенко // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2014. - Випуск 2. - С. 56-65.uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто основні психолого-педагогічні засади формування позитив-ного ставлення батьків до дітей з аутизмом. Досліджено особливості поведінки батьків і функціонування сім’ї з аутичною дитиною. Зауважено, що існує низка надзвичайно гострих проблем, пов’язаних із цим порушенням розвитку: діагностика, раннє виявлення аутичних дітей, долучення їх до ефективних корекційно-розвивальних та освітніх програм. The basic psychological and pedagogical principles of building a positive attitude to parents of children with autism. The features of parents and family functioning autistic children are analyzed. Noted that there are some big problems associated with this disorder development: the question of diagnosis, early detection of autistic children, added to their effective remedial developmental and educational programs. Today in Ukraine is redefining the paradigm of teaching and education of children with autistic spectrum disorders. A positive can be considered something that autistic children have begun to acknowledge in the educational space of the state as a separate category, which requires a specially developed approaches to learning, development and socialization. Current affairs – development of methodological, methodical and organizational implementation of optimum teaching and developing a process for the children of this category. Most of the projects that explore the existence of families carrying children, pointing to stress situations related to the upbringing of a child. Studies show that the day will most likely resolve the disorders and TIS is gaining popularity the idea of division funds to aid in training and treatment of such children on the basis of their real needs. More and more people with common complex disorders are able to survive thanks to the best medical care. But the basic care of a child with autism falls on the family. Training «Forming a positive attitude of parents to children with autism» is aimed at helping parents to contribute to overcoming the isolation of families, to support the family and its individual members, emotionally support them, help to overcome anxiety.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;2-
dc.subjectдитячий аутизмuk_UA
dc.subjectвиховання дітейuk_UA
dc.subjectкорекційно-розвивальна програмаuk_UA
dc.subjectтренінгова роботаuk_UA
dc.subjectтерапевтичний процесuk_UA
dc.subjectіндивідуальність дитиниuk_UA
dc.subjectchildren with autismuk_UA
dc.subjectparentinguk_UA
dc.subjectcorrectional and developmental programuk_UA
dc.subjecttraining activitiesuk_UA
dc.subjectthe therapeutic processuk_UA
dc.subjectthe individuality of the childuk_UA
dc.titleПсихолого-педагогічні засади формування позитивного ставлення батьків до дітей з аутизмомuk_UA
dc.title.alternativePsychological and pedagogical principles of building a positive attitude to parents of children with autismuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2-2014bomdza.pdf540,43 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.