Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1139
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКузьо, Л.І.-
dc.contributor.authorKuzo, L.I.-
dc.date.accessioned2018-10-09T06:38:25Z-
dc.date.available2018-10-09T06:38:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1139-
dc.descriptionКузьо Л.І. Взаємозв'язок між часовою перспективою та мотивацією вивчення англійської мови студентів, які вивчають її як дисципліну спеціалізації / Л.І. Кузьо // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2014. - Випуск 2. - С. 91-102.uk_UA
dc.description.abstractПроаналізовано взаємозв’язок між часовою перспективою та мотива-цією вивчення англійської мови студентів, які вивчають англійську як дисципліну спеціалізації. Встановлено, що високий рівень внутрішньої мотивації ви-вчення англійської мови і мотивації, спрямованої на здобуття професії, сприяє зростанню показників успішності вивчення студентами англійської мови. Виявлено, що поняття внутрішньої мотивації об’єднує групу мотивів, які можуть мати самостійне значення. The article deals with the relationship between time perspective and motivation of learning English by students studying English as a discipline of specialization. It is determined that the availability and a high level of internal motivation of learning English and motivation, aimed at obtaining profession promotes the growth of English study success. Shared by students from the above mentioned peculiarities of motivation is the presence of much higher number of motivational items, including that related to obtaining tangible profits and values, the desire to go abroad for a long time. It is scientifically grounded and empirically verified that students with high efficiency and internal motivation of English learning are characterized by significantly higher quantitative indicators of time perspective characteristics (future events related to the further study of the English language or its usage in a professional activity, leaving abroad, obtaining material profits, prospects). It is proved that students with different levels of motivation to learn English differ significantly in contents and structural-dynamic characteristics of their time perspective. Disclosed differences in the characteristics of the time perspective can serve as markers, the presence of which allows to predict the formation of certain types of English learning motivation of students with various professional specialization and their level of success with this discipline. Detected conflicts argue that the notion of internal motivation is only generalizing, such that brings together a group of motives which may have independent value.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;2-
dc.subjectчасова перспективаuk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectмотивuk_UA
dc.subjectмотиваційні об’єктиuk_UA
dc.subjectдисципліна спеціалізаціїuk_UA
dc.subjectкореляційні зв’язкиuk_UA
dc.subjecttime perspectiveuk_UA
dc.subjectinternal motivationuk_UA
dc.subjectmotive of obtaining professionuk_UA
dc.subjectmotivational itemsuk_UA
dc.subjectcorrelative linksuk_UA
dc.subjectexternal motivationuk_UA
dc.subjectdiscipline of specializationuk_UA
dc.titleВзаємозв'язок між часовою перспективою та мотивацією вивчення англійської мови студентів, які вивчають її як дисципліну спеціалізаціїuk_UA
dc.title.alternativeThe relationship between time perspective and motivation of learning English by students studying it as a subject of specializationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2-2014kliyads.pdf438,61 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.