Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1147
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСурмяк, Ю.Р.-
dc.contributor.authorSurmiak, Yu.R.-
dc.date.accessioned2018-10-09T08:21:25Z-
dc.date.available2018-10-09T08:21:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1147-
dc.descriptionСурмяк Ю.Р. Психолого-педагогічні перспективи самовиховання особистості у навчальному закладі / Ю.Р. Сурмяк, Л.Г. Кудрик // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2014. - Випуск 2. - С. 141-151.uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто значення самовиховання для розвитку особистості; про-аналізовано стан самовиховання у навчальних закладах, психолого- педагогічні труднощі і проблеми, які гальмують організацію цього процесу, і намічені шляхи їх вирішення. Відображено психологічну неготовність педагогічних працівників до психолого-педагогічного керівництва самовихованням. The paper shows the value of education and self-education modern humanistic psychology and pedagogy are consider edprime importan cefor the development of selfand harmonious development of personality. Based on asurvey of teachers and psychologist sanalyzes the selfin schools, the difficulties and problems that impedeself-organization, and identify the main solutions. Reveals the requirements forteaching staff who must implement pedagogical leader ship self-education. Suggested that determining the cause of under development in the process ofself-educationins titutionis the psychological unpreparedness of teachers, the irlack of know ledgein this area, the reluctance and in ability to organize the process. Been belief that the activ eintroduction of selfin modern school practice essary changes in training and retraining ofteachers, in cluding the introduction of courses that would help pedagogical workers master the basics of complex human nature on the basis of modern science, a deep knowledge of psychology and pedagogy skills of practical spiritua litymethod sand techniques of self-know ledge and self-improvement. To beproduc ededucational policies aimedat enhancing selfin schools. Plannedand systematic in volvement of allof the educational process topromote self-humanization as an educational space, and society, streng the ning cooperationand pedagogy zhiznetvor chestva, bring the setting up of the future – schoolself-identity.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;2-
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectсамовихованняuk_UA
dc.subjectсамоосвітаuk_UA
dc.subjectсаморозвиток особистостіuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічне керівництво самовихованнямuk_UA
dc.subjectпсихологічна готовністьuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectself-educationuk_UA
dc.subjectself-development of personalityuk_UA
dc.subjectpsychological and pedagogical leadership self-educationuk_UA
dc.subjectpsychological unwillingness of a teacher to self-organizationuk_UA
dc.titleПсихолого-педагогічні перспективи самовиховання особистості у навчальному закладіuk_UA
dc.title.alternativePsychological and pedagogical perspectives of person's self-education in educational establishmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-2014syurunz.pdf417,66 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.