Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2084
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНазар, Ю.С.-
dc.contributor.authorNazar, Yu.S.-
dc.date.accessioned2018-11-06T13:57:15Z-
dc.date.available2018-11-06T13:57:15Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2311-8040-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2084-
dc.descriptionНазар Ю.С. Підстави застосування повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету / Ю.С. Назар // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. - 2014. - Випуск 1. – С. 181-190.uk_UA
dc.description.abstractДосліджено практику застосування повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету як одного із заходів впливу за порушення бюджетного законодавства відповідно до Бюджетного кодексу України. На підставі аналізу нормативно-правових актів і рішень адміністративних судів визначено основні умови правомірності повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету у випадку нецільового використання таких коштів. The article investigates the practice of the return of the budget to the appropriate budget as one of the measures for violation of the budget law in accordance with the Budget Code of Ukraine. The measure of influence in many cases leads to significant negative financial consequences for individual managers and recipients of budget funds, which in turn affects the efficiency of the performance of their tasks and responsibilities in the field of public management activities. Applications return the budget allocated primarily to damages caused by improper use of the budget and budget for restoring the financial situation that existed before the violation of law. This paper examines the case considered by the administrative courts of appeal decisions to impose restitution as budget measures for violation of the budget law. It is noted that in the Procedure return the budget to the appropriate budget in the event of misuse of the reasons for this measure recognizes the impact of revision of the act, which recorded clearly identified violations. Analysis of legal acts and practices of administrative courts suggests that return the budget to the appropriate budget can be applied only if there is a set of the following facts: there was misuse of subsidy spending unit or misuse of budget funds of the recipient, and not any other violation of the budget legislation (whether there has been a misuse of budget funds, regardless of the court examines the documented findings of established budgetary control, which may order the examination of) the fact of such offenses recorded directly in the act of revision, revision of the act shall be drawn up in accordance with law by the body authorized to monitoring compliance with the budget law.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЮридична;1-
dc.subjectповернення бюджетних коштівuk_UA
dc.subjectнецільове використанняuk_UA
dc.subjectсубвенціяuk_UA
dc.subjectодержувачuk_UA
dc.subjectрозпорядникuk_UA
dc.subjectакт ревізіїuk_UA
dc.subjectпорушення бюджетного законодавстваuk_UA
dc.subjectадміністративний судuk_UA
dc.subjectreturn the budgetuk_UA
dc.subjectmisuseuk_UA
dc.subjectgrantsuk_UA
dc.subjectrecipientuk_UA
dc.subjectmanageruk_UA
dc.subjectaudit actuk_UA
dc.subjectthe violation of the budget lawuk_UA
dc.subjectthe administrative courtuk_UA
dc.titleПідстави застосування повернення бюджетних коштів до відповідного бюджетуuk_UA
dc.title.alternativeGround application return budget funds to the relevant budgetuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Назар.pdf422,52 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.