Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3105
Назва: Вплив соціально-психологічних чинників на самореалізацію особистості в освітньому середовищі закладу вищої освіти
Інші назви: The influence of socio-psychological factors on the self-realization of the person in the educational environment of the higher education institution
Автори: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
ORCID ID: 0000-0002-2355-2129
Ключові слова: викладач
самореалізація
внутрішня мотивація
стаж роботи
потреба
teacher
self-realization
intrinsic motivation
work experience
need
Дата публікації: 2019
Видавництво: Теоретичні і прикладні проблеми психології : збірник наукових праць
Серія/номер: ;3
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито соціально-психологічний вплив стажу роботи на деякі аспекти самореалізації викладача ЗВО з внутрішньою мотивацією. Емпірично доводить, що потреба в креативності найбільш характерна для групи викладачівіз внутрішньою мотивацією зі стажем роботивід 10 до 20 років. А потреба в значущості результатів найбільш виражена в групі викладачів з внутрішньою мотивацією та з невеликим стажем, і дещо меншою мірою в групі зі стажем роботи понад 20 років. Доведено, що зі збільшенням стажу роботи роль підтримки знижується, хоч для викладачів-початківців вона має вагоме значення. Автор емпірично переконує, що потреба в креативності найбільшого значення має для групи викладачів зі стажем роботи до 20 років, коли зростає впевненість у власних діях та ще немає емоційного вигорання. За допомогою порівняльного аналізу за t-критерієм Стьюдента у статті встановленні й відмінності у внутрішньо мотивованих викладачів, що проживають у містах та невеликих містечках.Так, для досліджуваних, які проживають в невеличких містечках, більшого значення мають такі показники як потреба в матеріальному забезпеченні, мотив самоповаги та оцінка свого потенціалу. А для осіб, які проживають в місті, – потреба в структурованості роботи, потреба у владі, потреба у самовдосконаленні, потреба в цікавій суспільно корисній роботі, мотив зміни діяльності та особисті досягнення. У статті автор здійснила факторний аналіз, що дозволив встановити групи чинників, що впливають на роботу викладачів з внутрішньою мотивацією. Рішення про кількість факторів приймалося на основі аналізу точкової діаграми і власних значень. Визначено сім латентних факторів, що пояснюють 56, 053% сукупної дисперсії даних: «Самореалізація», «Спілкування з близькими», «Потреба у змінах», «Потреба у структурованості роботи», «Рівень домагань», «Самоконтроль», «Потреба у визнанні». The article describes the socio-psychological impact of work experience on some aspects of self-realization of the teacher with internal motivation. Empirically, it proves that the need for creativity is most characteristic of a group of teachers with intrinsic motivation with work experience of 10 to 20 years. And the need for the significance of the results is most pronounced in the group of teachers with intrinsic motivation and little experience, and to a lesser extent in the group with more than 20 years of experience. It is proved that with increasing work experience, the role of support decreases, although it is important for beginner teachers. The author empirically argues that the need for creativity is of paramount importance for a group of teachers with up to 20 years of experience, with increased confidence in their own actions and no emotional burnout. Using Student's t-test benchmarking in the article, finding and differences in internally motivated teachers living in cities and small towns.Thus, for those living in small towns, indicators such as the need for financial support are more important. self-esteem and evaluation of your potential. And for people living in the city - the need for structured work, the need for power, the need for self-improvement, the need for interesting socially useful work, the motive for changing activities and personal achievements. In the article the author made factor analysis, which allowed to identify groups of factors that influence the work of teachers with intrinsic motivation. The decision on the number of factors was made on the basis of the analysis of the point diagram and the eigenvalues. Seven latent factors were identified, which explain 56, 053% of the total variance of data: "Self-realization", "Communication with loved ones", "Need for change", "Need for structured work", "Level of claims", "Selfcontrol", "Need for recognition".
Опис: Ковальчук З.Я. Вплив соціально-психологічних чинників на самореалізацію особистості в освітньому середовищі закладу вищої освіти / Ковальчук З.Я. // Теоретичні і прикладні проблеми психології : збірник наукових праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2019. – № 3(50). - Т. 3. – С. 143-153.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3105
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ковальчук 2.pdf6,54 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.