Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3451
Назва: Політика Рахункової палати України як складова частина фінансової політики держави
Інші назви: Politics of Account chamber of Ukraine as component part of financial politics of the state
Автори: Проць, І.М.
Prots, I.M.
Ключові слова: контрольна діяльність
державний фінансовий контроль
державний фінансовий аудит
аудит ефективності
accounting chamber
control activity
state fnancial control
state fnancial audit
performance audit
Дата публікації: 2019
Видавництво: Порівняльно-аналітичне право
Серія/номер: ;4
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню окремих проблем розвитку та функціонування державного фінансового аудиту як форми фінансового контролю у контексті політики Рахункової палати як складової частини фінансової політики держави. Автором досліджено особливості організації та функціонування Рахункової палати України як незалежного зовнішнього державного органу фінансового контролю спеціальної конституційної компетенції. Подальше вдосконалення державного фінансового контролю і його ефективність залежать від процесу вдосконалення законодавчої бази, використання сучасних інформаційних технологій. Автор вважає, що фінансова політика держави, заснована на прагненні максимально збалансувати приватний економічний і суспільний фінансовий інтерес, повинна проводитися владним суб’єктом заходами економічного характеру з урахуванням об’єктивних економічних законів, але імперативно, тобто в єдиному напрямі, що передбачає подальший розвиток продуктивних сил країни та задоволення соціальних потреб населення. Автором визначено, що у здійсненні фінансової політики в Україні беруть участь усі гілки державної влади (Верховна Рада, Президент, Кабінет Міністрів, Національний банк, Вищі судові інстанції, Рахункова палата). Показано, що можливості застосування аудиту ефективності в діяльності Рахункової палати України можуть значно розширитися, якщо будуть вирішені проблеми вдосконалення нормативно-правової і методичної бази його проведення, зокрема розробки методичних рекомендацій щодо проведення аудиту ефективності в різних проблемних сферах. Об’єктом фінансово-правової політики держави повинна бути оптимізація фінансового і особливо податкового та бюджетного законодавства. При цьому фінансово-правова політика як одна з форм реалізації правової політики повинна будувати свою діяльність з досягнення цілей правового регулювання у сфері фінансів на науково обґрунтованих принципах і втілюватися в ефективному фінансовому законодавстві. У статті автор зазначає, що публічна фінансова діяльність в Україні повинна базуватися не тільки на єдиних принципах, але й розвиватися в єдиному руслі. Викликано це тим, що всі рівні влади вирішують єдині завдання, необхідні для розвитку держави, кожен – на своєму щаблі. Важливу роль в публічних фінансових відносинах відіграє саме фінансовий контроль. Публічний контроль і публічний аудит покликані забезпечити прозорість і стійкість в публічних фінансових відносинах. The article is sanctifed to research of separate problems of development and functioning of state fnancial audit as forms of fnancial control in the context of politics of the Account chamber as component part of fnancial politics of the state. The features of organization and functioning of the Account chamber of Ukraine are investigational an author as an independent external public organ of fnancial control of the special constitutional competence. Further perfection of state fnancial control and his efciency depend on the process of perfection of legislative base, use of modern information technologies. An author considers that the fnancial politics of the state, based foremost on aspiration maximally to balance private economic and public fnancial interest, she must be conducted by an imperious subject mainly by the measures of economic character, taking into account objective economic laws, but imperatively, in only direction that envisages further development of productive forces of country and pleasure necessities of population. By an author certainly, that in realization of fnancial politics all branches of state power (Verkhovna Rada, President, Cabinet of Ministers, National bank, Higher judicial instances, Account chamber) participate in Ukraine. It is shown that possibilities of application of audit of efciency can considerably broaden in activity of the Account chamber of Ukraine, if there will be the worked out the problems of perfection of normatively-legal and methodical base of his realization, in particular, developments of methodical recommendations in relation to realization of audit of efciency in different problem spheres. Thus fnancially-legal politics, as one of forms of realization of legal politics, must build the activity on the achievement of aims of the legal adjusting in the sphere of fnances on scientifcally reasonable principles and is incarnated in effective fnancial legislation. In the article an author marks that public fnancial activity in Ukraine must be based not only on only principles but also to develop in an only river-bed. It is caused that all levels of power decide only tasks, necessary for development states, each at the level. An important role in public fnancial relations is played exactly by fnancial control. Public control and public audit are called to provide transparency and frmness in public fnancial relations.
Опис: Проць І.М. Політика Рахункової палати України як складова частина фінансової політики держави / Проць І.М. // Порівняльно-аналітичне право. - 2019. - № 4. - С. 266-269.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3451
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
проць2.pdf372,34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.