Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3570
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБалушка, Л.М.-
dc.contributor.authorBalushka, L.M.-
dc.contributor.authorТкач, Ю.А.-
dc.contributor.authorTkach, Yu.A.-
dc.contributor.authorОкопний, А.М.-
dc.contributor.authorOkopnyi, A.M.-
dc.contributor.authorПістун, А.І.-
dc.contributor.authorPistun, A.I.-
dc.contributor.authorВовк, І.В.-
dc.contributor.authorVovk, I.V.-
dc.date.accessioned2021-02-02T06:40:15Z-
dc.date.available2021-02-02T06:40:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3570-
dc.descriptionБалушка Л. М. Ставлення учнів віком 15-16 років до використання засобів боротьби у фізичному вихованні / Балушка Л. М., Ткач Ю.А., Окопний А.М., Пістун А.І., Вовк І. В. // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. - 2020. - Вип. 4. - С. 7-13.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглядається застосування засобів боротьби в межах уроків фізичною культурою з учнями старших класів, що навчаються в ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою. Важливо з’ясувати ставлення самих учнів до застосування таких засобів, щоб зрозуміти рівень їхньої вмотивованості та зацікавленості і виявити можливі шляхи покращення таких програм з фізичної культури. Мета: виявити ставлення учнів старших класів до проведення уроків фізичної культури із застосуванням засобів боротьби. Результати. Учні, які приймали участь в опитуванні засвідчили, що програма з фізичної культури із застосуванням засобів боротьби викликає у них більше зацікавлення порівняно із традиційною. Водночас, оцінка учнями двох різних підходів застосованих в експериментальній програмі вказала на перевагу того, який передбачав застосування переважно ігрового та змагального методів з орієнтацією на розвиток координаційних якостей у порівнянні з тим, який базувався на акцентованому розвиткові силових та швидкісносилових якостей методами суворо регламентованої вправи. Updating the content of physical education programs in secondary education institution is an urgent task of modern education, in particular the introduction of various kinds of sport activities to the educational process of student youth. In Lyceums with enhanced military and physical training, preparation by means of combat spots, which allow to form adequate professional skills and improve the level of physical fitness of future servicemen. The article considers the use of wrestling means within the lessons of physical culture with high school students, those studying in the lyceum with enhanced military and physical training. Wrestling is a dynamic kind of sports activity, which allows to develop important for the military profession physical qualities (strength, speed- strength, coordination, etc.) and to form appropriate skills of self-defense and attack. It is important to find out the attitude of the students to the use of such means in order to understand their level of motivation and interest and to identify possible ways to improve such physical education programs. Material and methods. Methods: theoretical analysis and generalization, questionnaire, comparison. The studied students were engaged by the author's program of physical culture during the school year, which provided the use of wrestling means. The focus of funds was different in the first and second semesters. In the first - with an emphasis on methods of strictly regulated exercise and the development of strength and speed- strength qualities, and in the second - with an emphasis on the game and competitive methods and the development of coordination qualities. Purpose: to identify the attitude of high school students to physical education lessons with the use of wrestling means. Results. The students who took part in the questionnaire testified that the program of physical culture with the use of wrestling means arouses in them more interest in comparison with the traditional one. At the same time, students' assessment of two different approaches used in the experimental program indicated the advantage of one that involved the use of mainly game and competitive methods with a focus on the coordination qualities development compared to that based on focused development of strength and speed qualities by strictly regulated exercise methods.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий часопис НПУ імені М.П. Драгомановаuk_UA
dc.relation.ispartofseries;4-
dc.subjectурок фізичної культуриuk_UA
dc.subjectпідхідuk_UA
dc.subjectпрограмаuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectоцінкаuk_UA
dc.subjectphysical education lessonuk_UA
dc.subjectapproachuk_UA
dc.subjectprogramuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.subjectassessmentuk_UA
dc.titleСтавлення учнів віком 15-16 років до використання засобів боротьби у фізичному вихованніuk_UA
dc.title.alternativeAttitude of students aged 15-16 to use the wrestling means in physical educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
балушка.pdf426,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.