Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4029
Назва: Самотність як детермінанта девіантної поведінки підлітка
Інші назви: Loneliness as a determinant deviant behavior of a teen
Автори: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
ORCID ID: 0000-0002-2355-2129
Ключові слова: підлітки
девіантна поведінка
самотність
вікова криза
adolescents
deviant behavior
loneliness
age crisis
Дата публікації: 2021
Видавництво: Психологія особистості
Серія/номер: ;11
Короткий огляд (реферат): Метою нашої статті є розкрити сутність девіантної поведінки та виокремити почуття самотності, як одну з детермінант девіантної поведінки. Методи і методика дослідження: аналіз, синтез, порівняння сучасних наукових й емпіричних досліджень з проблеми девіантної поведінки та її детермінант, а також їх узагальнення, класифікація й систематизація наукових даних. Результати. У статті порушено тему детермінант, які впливають на формування девіантної поведінки у підлітків. Особливу увагу автор надає такому феномену як самотність у контексті вікової кризи підліткового віку та особистісних конструктів. Аналізуючи дані про підлітків з девіантною поведінкою, відзначено, що гостре почуття самотності формує суб’єктивні передумови для виникнення асоціально-кримінальних груп. Обґрунтовано думку про те, що самотність підлітка є результатом неправильної організації спілкування з дорослими і веде до деформацій розвитку особистості, спонукаючи підлітка шукати групи, що компенсують дефіцит спілкування. Причинами усамітнення можуть послужити як неприйняття фізіологічних змін власного тіла, так і складність налагодження комунікативних зв’язків з однолітками та різноманітні внутрішні переживання. Висновки. Для більшості підлітків цей вік є тяжким етапом, який може накласти відбиток на все життя. З підлітками, які переживають самотність, необхідно проводити психологічну роботу, бесіди, частіше заохочувати їх, проявляти увагу до їхніх заслуг, до їх особистих якостей під час присутності інших членів колективу, намагатися підвищити їх статус в групі, але робити це потрібно дуже акуратно, намагаючись не порушити особистого простору дитини, інакше він ще сильніше замкнеться в собі. У самому ж колективі необхідно якомога частіше проводити бесіди про цінності дружби, любові, взаємоповаги. Адже за результатами творчих робіт самих же підлітків, основна причина їх відчуженості, замкнутості – неналагодженість відносини в колективі, «вимикання» з нього, а потім вже – характерні риси особистості. The aim of our article is to reveal the essence of deviant behavior and to single out the feeling of loneliness as one of the determinants of deviant behavior. Methods. Research methods and techniques: analysis, synthesis, comparison of modern scientific and empirical research on the problem of deviant behavior and its determinants, as well as their generalization, classification and systematization of scientific data. Results. The article raises the topic of determinants that affect the formation of deviant behavior in adolescents. The author pays special attention to such a phenomenon as loneliness in the context of the age crisis of adolescence and personality constructs. Analyzing the data on adolescents with deviant behavior, it was noted that an acute sense of loneliness creates subjective preconditions for the emergence of antisocial criminal groups. The opinion is substantiated that the adolescent’s loneliness is the result of improper organization of communication with adults and leads to deformations of personality development, prompting the adolescent to look for groups that compensate for the lack of communication. The reasons for loneliness can be both the rejection of physiological changes in one’s body, as well as the difficulty of establishing communicative connections with peers and various internal experiences. Conclusions. For most teens, this age is a difficult stage that can affect a lifetime. It is necessary to conduct psychological work, conversations with adolescents who are experiencing loneliness, to encourage them more often, to pay attention to their merits, to their personal qualities in the presence of other team members, to try to raise their status in the group, but it should be done very carefully. do not violate the child’s personal space, otherwise he will become even more introverted. In the team itself it is necessary to hold conversations as often as possible about the values of friendship, love, mutual respect. After all, according to the results of the creative work of the teenagers themselves, the main reason for their alienation, isolation – the lack of relations in the team, «switching off» from it, and then – the characteristics of the individual.
Опис: Ковальчук З. Самотність як детермінанта девіантної поведінки підлітка / Зоряна Ковальчук // Психологія особистості. - 2021. - Том 11 (1). - С. 59-66.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4029
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ковальчук.pdf359,68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.