Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4882
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шиделко, А.В. | - |
dc.contributor.author | Shydelko, A.V. | - |
dc.contributor.author | ORCID ID: 0000-0003-4789-0445 | - |
dc.contributor.author | Головач, Т.М. | - |
dc.contributor.author | Holovach, T.M. | - |
dc.contributor.author | ORCID ID: 0000-0002-6665-4416 | - |
dc.contributor.author | Майорчак, Н.М. | - |
dc.contributor.author | Maiorchak, N.M. | - |
dc.contributor.author | ORCID ID: 0000-0002-5405-9855 | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-25T13:59:15Z | - |
dc.date.available | 2022-08-25T13:59:15Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4882 | - |
dc.description | Shydelko А. V. Professional adaptation of personality in the educational process / Shydelko А. V., Holovach T. M., Mayorchak N. M. // Вісник Національного університету оборони України. - 2022. - № 1(65). - С. 141-146. - URL: http://visnyk.nuou.org.ua/article/view/253211/251686 | uk_UA |
dc.description.abstract | Стаття розкриває проблему професійної адаптації особистості у навчально-виховному процесі. Мета статті – здійснити теоретичний аналіз проблеми формування професійної адаптації в процесі включення особистості в систему професійного спілкування та фахової діяльності впродовж навчання у вищому навчальному закладі. Методи – для ґрунтовного висвітлення означеного питання використано аналіз-огляд наукової літератури з метою з’ясування стану розробленості проблеми на сучасному етапі. Результати. Висвітлено питання формування професійної адаптації в процесі включення особистості в систему професійного спілкування та фахової діяльності впродовж навчання у вищому навчальному закладі. Окреслено основні дефініції дослідження: адаптація, адаптаційні можливості, адаптованість, професійне самовизначення, вибір професії, професійна адаптація, соціально-психологічна складова професійної адаптації. Виокремлено фактори, які негативно впливають на процес професійної адаптації. З’ясовано, що процес професійної адаптації – це процес здійснення оптимальної стратегії професійної життєдіяльності, яка складається з набору тактичних прийомів, способів самоконтролю, навичок спілкування та взаємодії, сукупність яких забезпечує можливість проведення в життя людинозберігаючих технологій. Обґрунтовано, що основою адаптації є властивості та якості особистості, її чітка професійна орієнтація, значущі цінності, які формуються та розвиваються у процесі навчально-виховної та професійної роботи. Такі властивості та якості особистості, як відкритість до постійного розвитку, готовність перегляду своїх поглядів і знань, здібність до позитивного сприйняття і творчого усвідомлення незнайомих феноменів оточуючого світу, складають основу самореалізації особистості. Наукова новизна – здійснено авторський підхід до обраної теми дослідження, представлено теоретичний аналіз проблеми професійної адаптації особистості студента до професійної діяльності в процесі навчально-виховної підготовки. Практичне значення – представлені матеріали можуть бути використані у навчально-виховному процесі фахової підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності, а також науковцями, які досліджують означену проблематику. Висновки та перспективи подальших наукових досліджень. Отже, здійснивши дослідження питання професійної адаптації особистості в навчально-виховному процесі, наголосимо, що актуальність означеної теми є незаперечною, адже від успішної адаптації залежить подальший професійний розвиток і становлення молодого фахівця. Перспективи подальших наукових розробок вбачаємо у висвітленні експериментальних даних означеної теми. The article reveals the issue of professional adaptation of a personality in the educational process. The concerns of the formation of professional adaptation in the process of including a person in the system of professional communication and professional activity while studying at the higher educational institutions are highlighted. The main definitions of the research are indicated: adaptation, adaptive capabilities, adaptability, professional self-determination, choice of profession, professional adaptation, a socio-psychological component of professional adaptation. The factors that negatively affect the process of professional adaptation are identified. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Вісник Національного університету оборони України | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;1 | - |
dc.subject | адаптація | uk_UA |
dc.subject | професійне самовизначення | uk_UA |
dc.subject | студент | uk_UA |
dc.subject | вища школа | uk_UA |
dc.subject | професійна адаптація | uk_UA |
dc.subject | adaptation | uk_UA |
dc.subject | professional self-determination | uk_UA |
dc.subject | student | uk_UA |
dc.subject | higher educational institutions | uk_UA |
dc.subject | professional adaptation | uk_UA |
dc.title | Professional adaptation of personality in the educational process | uk_UA |
dc.title.alternative | Професійна адаптація особистості в навчально-виховному процесі | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
шиделко.pdf | 462,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.