Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4944
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГловюк, І.В.-
dc.contributor.authorHloviuk, I.V.-
dc.contributor.authorТетерятник, Г.К.-
dc.contributor.authorTeteriatnyk, H.K.-
dc.date.accessioned2022-09-23T16:04:24Z-
dc.date.available2022-09-23T16:04:24Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4944-
dc.descriptionГловюк І.В. Питання унормування належної правової процедури кримінального процесуального забезпечення обміну військовополонених / Гловюк І.В., Тетерятник Г.К. // Юридичний науковий електронний журнал. - 2022. - № 8. - С. 478-483.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню статусу військовополонених у міжнародному праві та українському законодавстві; аналізу законопроєктних пропозицій щодо кримінальної процесуальної процедури забезпечення обміну військовополонених, аналізу змін та доповнень до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо врегулювання процедури обміну осіб як військовополонених щодо скасування запобіжного заходу, зупинення досудового розслідування та судового провадження, провадження in absentia. Доведено, що необхідним є роз’яснення положень абз. 6 п. 6 Порядку тримання військовополонених щодо визнання особи, яка вчинила злочин, але не була затримана як військовополонений, військовополоненим за рішенням суду та визначення на нормативному рівні такої процедури; КПК України слід доповнити нормами, які визначають специфіку проведення допиту військовополоненого, а також нормами, які відображають гарантії та особливості процесуальної діяльності, пов’язаної із речами і документами військовополоненого, який є учасником кримінального провадження. Звернено увагу на те, що деякі техніко-юридичні формулювання можуть викликати складнощі у тлумаченні та правозастосуванні. Зокрема, йдеться про формулювання абзацу другого ч. 2 ст. 297-1 КПК України: так, як воно викладене, то цей абзац з першого погляду не має відношення до переліку злочинів абзацу першого цієї ж частини статті. Проте, для судового провадження in absentia є чітка відсилка до ст. 297-1 КПК України, що викликає питання юридичної визначеності. Системний аналіз вказує, що все ж спеціальне досудове розслідування також має здійснюватися за переліком злочинів у ст. 297-1 КПК України, проте, зважаючи на новизну процедури, у разі, якщо задум законодавця був інший, ці усі положення мають бути уніфіковані. Наголошено, що стосовно підстав спеціального досудового розслідування ч. 1 ст. 297-4 КПК України має бути викладена у редакції: «Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування, якщо прокурор, слідчий не доведе, що підозрюваний переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук, або уповноваженим органом прийнято рішення про передачу підозрюваного для обміну як військовополоненого та такий обмін відбувся». The article is devoted to the study of the status of prisoners of war in international law and Ukrainian legislation; analysis of legislative proposals regarding the criminal procedural procedure for ensuring the exchange of prisoners of war, analysis of changes and additions to the Criminal Code of Ukraine and the Criminal Procedure Code of Ukraine regarding the regulation of the procedure for the exchange of persons as prisoners of war regarding the cancellation of a preventive measure, suspension of pre-trial investigation and court proceedings, proceedings in absentia. It has been proven that it is necessary to clarify the provisions of subparagraph 6 paragraph 6 of the Procedure for Detention of Prisoners of War regarding recognition of a person who committed a crime, but was not detained as a prisoner of war, as a prisoner of war by court decision and defnition of such a procedure at the regulatory level; The Code of Criminal Procedure of Ukraine should be supplemented with norms that determine the specifcs of interrogation of a prisoner of war, as well as norms that reflect the guarantees and peculiarities of procedural activities related to the things and documents of a prisoner of war who is a participant in criminal proceedings. It was highlighted that some technical and legal wording can cause difculties in interpretation and law enforcement. In particular, we are talking about the wording of the second paragraph of Part 2 of Art. 297-1 of the Criminal Procedure Code of Ukraine: as it is stated, this paragraph at frst sight is not related to the list of crimes in the frst paragraph of the same part of the article. However, for court proceedings in absentia there is a clear reference to Art. 297-1 of the Criminal Procedure Code of Ukraine, which raises the question of legal certainty. A systematic analysis indicates that a special pre-trial investigation should also be carried out according to the list of crimes in Art. 297-1 of the Code of Criminal Procedure of Ukraine, however, taking into account the novelty of the procedure, in case that the legislator's intention was different, all these provisions should be unifed. It is emphasized that with regard to the grounds of a special pre-trial investigation, part 1 of Art. 297-4 of the Criminal Procedure Code of Ukraine should be worded as follows: "The investigating judge refuses to grant a motion for a special pre-trial investigation, if the prosecutor or investigator does not prove that the suspect is hiding from the investigative authorities and the court on the temporarily occupied territory of Ukraine, on the territory of the state recognized The Verkhovna Rada of Ukraine, the aggressor state, for the purpose of evading of criminal responsibility and/or was announced into international search or an authorized body made a decision to hand over the suspect for exchange as a prisoner of war, and such an exchange took place.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЮридичний науковий електронний журналuk_UA
dc.relation.ispartofseries;8-
dc.subjectзбройний конфліктuk_UA
dc.subjectвійськовополоненийuk_UA
dc.subjectобмін військовополоненогоuk_UA
dc.subjectскасування запобіжного заходуuk_UA
dc.subjectзупинення досудового розслідування та судового провадженняuk_UA
dc.subjectпровадженняuk_UA
dc.subjectarmed conflictuk_UA
dc.subjectprisoner of waruk_UA
dc.subjectexchange of a prisoner of waruk_UA
dc.subjectcancellation of preventive measureuk_UA
dc.subjectsuspension of pre-trial investigation and court proceedingsuk_UA
dc.subjectproceedings in absentiauk_UA
dc.titleПитання унормування належної правової процедури кримінального процесуального забезпечення обміну військовополоненихuk_UA
dc.title.alternativeThe issue of regulation of the due process of law of the criminal procedure for the exchange of prisoners of waruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гловюк Тетерятник військовополонені.pdf496,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.