Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4984
Назва: Детермінанти почуття безпеки студентської молоді: довоєнний ретроспективний екскурс
Інші назви: Determinants of student's sense of security: a pre-war retrospective excursus
Автори: Карпенко, Є.В.
Karpenko, Ye.V.
ORCID ID: 0000-0002-4046-0410
Ключові слова: безпека
почуття безпеки
студенти
пандемія
дистанційне навчання
safety
sense of security
university students
pandemic
distance learning
Дата публікації: 2022
Видавництво: Перспективи та інновації науки. Серія: «Педагогіка», «Психологія», «Медицина»
Серія/номер: Педагогіка, Психологія, Медицина;9
Короткий огляд (реферат): У статті представлено результати дослідження детермінант почуття безпеки студентської молоді університетів Львівщини та м. Івано-Франківська під час пандемії COVID-19, яке проводилося у листопадігрудні 2021 року. Проблема безпеки заслуговує на особливу увагу в контексті ситуації локдауну та самоізоляції під час пандемії COVID-19, яка створила значні виклики для університетської спільноти, до яких не всі заклади вищої освіти були готові. Студентство як особлива вікова та соціальна група асоціюється з певними проблемами у сфері психічного здоров'я, що пов’язано зі значними трансформаціями у їхньому житті на етапі навчання. Результати дослідження підтвердили, що почуття безпеки у студентів під час пандемії має об’єктивний і суб’єктивний вимір. Відчуття безпеки особистості є реакцією на навколишню дійсність. Особиста безпека є найважливішою соціальною цінністю. Акцентовано увагу на факторах, які становлять загрозу безпеці людини і держави. Загрозою безпеки для студентської молоді є фізичні чинники і психологічні небезпеки. Підтверджено, що найбільш безпечно студенти почуваються у сімʼї, серед рідних. Менш безпечно – серед друзів. Студенти переживають стрес, порушення соціальної взаємодії, активності, вбачають необхідність інформувати суспільство про проблеми безпеки, загрози та шляхи їх мінімізації, зміцнювати потенціал армії та спецслужб, відповідальних за внутрішню безпеку та протидію диверсійним групам. Студенти прагнуть вчитися і жити в академічному середовищі, де панує доброзичлива атмосфера, розуміння, де задовольняють їхні потреби у фізичному здоров’ї, харчуванні та безпечному житлі. Суттєвий вплив на забезпечення безпеки студентів мають пандемія Covid-19, соціально-політична ситуація у державі, фізичні чинники, психологічні небезпеки та ін. Сьогодні створення безпечних умов для освітнього процесу в університетах має відповідати, природній, техногенній та воєнній ситуації у регіоні. The article presents the results of the study of the determinants of the sense of security of university students in Lviv and Ivano-Frankivsk Regions during the COVID-19 pandemic, which was conducted in November and December 2021. The issue of security deserves special attention in the context of the lockdown and self-isolation during the COVID-19 pandemic, which created significant challenges for the university community and for which not all higher education institutions were prepared. University students, as a special age and social group, are associated with certain problems in the field of mental health, which is associated with significant transformations in their lives during the study phase. The results of the study confirmed that students' sense of security during the pandemic had an objective and subjective dimension. The feeling of personal security is a reaction to the surrounding reality. Personal safety is the most important social value. Attention is focused on the factors that pose a threat to human and state security. Security threats for students are physical factors and psychological dangers. It has been confirmed that students feel the safest in the family, among relatives, and less safe among friends. Students experience stress, disruption of social interaction, activity, they see the need to inform the society about security issues, threats and ways to minimize them, strengthen the potential of the army and special services responsible for internal security and countering subversive groups. Students seek to learn and live in an academic environment that is friendly, understanding, and where their needs for physical health, nutrition, and safe housing are satisfied. The Covid-19 pandemic, the socio-political situation in the country, physical factors, psychological dangers, etc., have a significant impact on students’ safety. Today, the creation of safe conditions for the educational process in universities must correspond to the natural, technological and military situation in the region.
Опис: Карпенко Є.В. Детермінанти почуття безпеки студентської молоді: довоєнний ретроспективний екскурс / Карпенко Євген Володимирович // Перспективи та інновації науки. - Серія: Педагогіка, Психологія, Медицина. - 2022. - № 9 (14). - С. 575-584. - https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-9(14)-575-584
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4984
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
карпенко є..pdf244,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.