Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5066
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorShestakova, S.-
dc.contributor.authorZhvava, O.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-1046-8849-
dc.contributor.authorPopkova, O.-
dc.contributor.authorBerkeshchuk, I.-
dc.contributor.authorKnight, N.-
dc.contributor.authorКлак, О.С.-
dc.contributor.authorKlak, O.S.-
dc.date.accessioned2022-12-02T07:21:54Z-
dc.date.available2022-12-02T07:21:54Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2067-9270-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5066-
dc.descriptionShestakova S. Didactically relevant mechanisms of onym formation in the ukrainian language today: a neuropsychological approach / Svitlana Shestakova, Olga Zhvava, Oksana Popkova, Inna Berkeshchuk, Nadiia Knight, Oksana Klak // Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. - 2022. - Volume 14. - Issue 3. - Pp. 51-65. - https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/597uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто багатоаспектні механізми творення онімів в сучасній українській мові, проаналізовано їх у контексті вивчення лінгвістичних курсів та набуття практичних навичок їх використання. Доведено, що мотиваційні зв'язки в мовній системі виявляються типовими, закономірними, що дозволяє виділити декілька модельних різновидів лексико-семантичного словотвору. Лише про передачу назви, на нашу думку, слід говорити у процесі створення мотивованих моделей онімів. Про якесь переносне значення говорити тут недоречно. Якщо й можна стверджувати про будь-яке перенесення, то лише про перенесення лексичної одиниці з одного денотата на інший за наявності в мовців постійних (тимчасових) уявлень про зовнішню, функціональну, просторову чи іншу подібність і близькість предметів – уявлень, які здебільшого відображають реальний, бажаний або цілком фантазійний стан тієї сфери матеріального і духовного світу, до якої належить цей об'єкт. Ці механізми можна аналізувати як з лінгвістичної, так і з психолінгвістичної (нейролінгвістичної) позиції. Вони також об'єктивують універсальні способи осягнення та вербального представлення світу, що швидко змінюється. Крім того, у статті підтверджено, що основними та найбільш продуктивними моделями лексико-семантичного словотворення на сучасному етапі є дериваційна метафора та дериваційна метонімія. Ми вважаємо можливим використання цих термінів, тому що за допомогою дериваційної метафори і дериваційної метонімії створюються нові слова, а не нові значення слів. Вживання словосполучень у функції власних назв є одним із традиційних способів номінації. Їх активізація зумовлена двома інтралінгвістичними факторами: тенденцією до експресивності та тенденцією до максимальної вмотивованості мовних одиниць. The article considers didactically relevant mechanisms of creation and functioning of proper names, psychological and linguistic mechanisms of onym formation in the contemporary Ukrainian language, which can become a starting point for both scientific generalization and development of didactic programs to study the mechanisms of emerging current onomasticon, which is relevant to this research. The purpose of the article is to theoretically substantiate and outline the linguo-didactic aspects of lexicosemantic word formation of onyms, their motivation, nature and mechanisms of domination, which can be a comprehensive basis for both understanding these mechanisms by students in the process of study of linguistic disciplines, and in the acquisition of practical competencies in their application. Within the framework of the theoreticalmodelling approach the methods of pedagogical observation, analysis of theoretical sources, generalization, selection of relevant mechanisms were used; partly - methods of modelling and interdisciplinary extrapolation. As a result, the authors of the article proved that children are prone to creating their own words. Perception, study and construction of simple and compound onyms by primary school students promotes the development of the cognitive, emotional and creative spheres. International significance of the article. The article is one of the few in the scientific discourse that theoretically proved the connection between the mechanisms of onym creation and their study in school. This can be used for further methodological research on the material of any language.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherRevista Românească pentru Educaţie Multidimensionalăuk_UA
dc.subjectрозширення діапазонуuk_UA
dc.subjectнейрокогнітивні механізмиuk_UA
dc.subjectмоделі переосмисленняuk_UA
dc.subjectсловосполученняuk_UA
dc.subjectмотиваційні зв'язкиuk_UA
dc.subjectпереносне значенняuk_UA
dc.subjectдериваційна метафораuk_UA
dc.subjectдериваційна метоніміяuk_UA
dc.subjectlexical-semantic word formationuk_UA
dc.subjectassociative thinkinguk_UA
dc.subjectmetaphorical-metonymic transferuk_UA
dc.subjectfactors of linguo-didactic potentialuk_UA
dc.titleDidactically relevant mechanisms of onym formation in the ukrainian language today: a neuropsychological approach (Web of Science)uk_UA
dc.title.alternativeДидактично релевантні механізми творення онімів в українській мові сьогодні: нейропсихологічний підхід (Web of Science)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Клак стаття.pdf451,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.