Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5526
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБалинська, О.М.-
dc.contributor.authorBalynska, O.M.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-0168-143X-
dc.contributor.authorБарабаш, О.О.-
dc.contributor.authorBarabash, O.O.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-2666-9696-
dc.date.accessioned2023-04-28T08:50:27Z-
dc.date.available2023-04-28T08:50:27Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2617-4170-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5526-
dc.descriptionBalynska O.M. Regulatory and legal support of inclusive education: Ukrainian trends and international practice / Olha M. Balynska, Olha O. Barabash // Соціально-правові студії. - 2022. - Т. 5. - № 4. - С. 26-32.uk_UA
dc.description.abstractАктуальність статті зумовлено тим, що інклюзивна освіта в Україні потребує потребує вдоконалення нормативно-правової бази, аби вона регламентувала не лише фізичне перебування дитини з особливими потребами в школі, але й зміну самої школи, шкільної інфраструктури, взаємовідносин між учнями та педагогами, між педагогами та медичними спеціалістами: психологами, психіатрами, дефектологами тощо. Мета статті – вивчити сучасний стан нормативно-правового регулювання інклюзивної освіти та перспективи її розвитку в Україні. Один з основних методологічних прийомів дослідження – компаративний підхід. У порівняльноправовому напрямі аналізується законодавство різних країн світу, яке регулює питання інклюзивної освіти. Виявлено співвідношення норм міжнародного права та законодавства України щодо імплементації міжнародних засад інклюзивної освіти, закріплених у міжнародно-правових актах, у правову систему України, зокрема систему освіти. Досліджено практику та виявлено недоліки нормативно-правового регулювання інклюзії на державному рівні. Розглянуто змістовне наповнення поняття «спеціальні умови навчання». Особливу увагу приділено розвитку інклюзивної професійної освіти та професійного навчання в різних країнах. Визначено особливості інклюзивної освіти в Україні та світі. Зазначено, що в основу інклюзивної освіти закладено ціннісну ідею «всі діти рівні». Підкреслено, що в Україні інклюзивну освіту можна оцінювати як передову систему навчання дітей з особливими освітніми потребами, засновану на спільному навчанні здорових дітей та дітей з інвалідністю. Практичне значення дослідження полягає в тому, що сформульовані в науковій статті висновки і пропозиції сприятимуть покращенню механізму захисту прав дітей з особливими потребами як однієї з найбільш вразливих категорій населення. Узагальнення результатів роботи спроєктовано на удосконалення законодавства України у сфері інклюзивної освіти, а також на імплементацію в українську освітню практику зарубіжних норм і стандартів щодо захисту прав дітей з особливими потребами. The relevance of the research is explained by the fact that inclusive education in Ukraine requires improvement of the regulatory framework to regulate both the physical presence of a child with special needs at school and changes in the school itself, school infrastructure, and the relationship between students and teachers and between teachers and medical professionals: psychologists, psychiatrists, defectologists, etc. The purpose of the research is to explore the current state of legal regulation of inclusive education and prospects for its further development in Ukraine. One of the main methodological techniques of the study is a comparative approach. The comparative legal approach analyses the legislation of different countries of the world that regulates inclusive education. The author identifes the correlation between the provisions of international law and Ukrainian legislation on the implementation of the international principles of inclusive education enshrined in international legal instruments into the legal system of Ukraine, including the education system. The practice and shortcomings of regulatory and legal regulation of inclusion at the state level are explored. The author analyses the content of the concept of “special learning conditions”. Particular attention is devoted to the development of inclusive vocational education and training in different countries. The specifc features of inclusive education in Ukraine and the world are identifed. It is noted that inclusive education is based on the value idea “all children are equal”. It is emphasised that in Ukraine, inclusive education can be assessed as an advanced system of education for children with special educational needs, based on the joint education of healthy children and children with disabilities. The practical signifcance of the study is that the conclusions and proposals presented in the research will contribute to improving the mechanism for protecting the rights of children with special needs as one of the most vulnerable categories of the population. The generalisation of the results of the work is designed to improve the legislation of Ukraine in the feld of inclusive education and to implement foreign provisions and standards for the protection of the rights of children with special needs in Ukrainian educational practice.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherСоціально-правові студіїuk_UA
dc.relation.ispartofseries;4-
dc.subjectправа дитиниuk_UA
dc.subjectінклюзіяuk_UA
dc.subjectінклюзивний підхідuk_UA
dc.subjectдитина з особливими освітніми потребамиuk_UA
dc.subjectдитина з інвалідністюuk_UA
dc.subjectдоступність освітиuk_UA
dc.subjectchildren’s rightsuk_UA
dc.subjectinclusionuk_UA
dc.subjectinclusive approachuk_UA
dc.subjecta child with special educational needsuk_UA
dc.subjecta child with disabilitiesuk_UA
dc.subjectaccessibility of educationuk_UA
dc.titleRegulatory and legal support of inclusive education: Ukrainian trends and international practiceuk_UA
dc.title.alternativeНормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти: українські тенденції та світова практикаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Social and Legal Studios_Vol. 5. No. 4_26-32.pdf1,26 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.