Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6383
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарпенко, Є.В.-
dc.contributor.authorKarpenko, Ye.V.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-4046-0410-
dc.date.accessioned2023-10-30T06:40:46Z-
dc.date.available2023-10-30T06:40:46Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2219-2654-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6383-
dc.descriptionКарпенко Є.В. Репрезентація аксіологічного потенціалу емоційного інтелекту в працях українських учених / Карпенко Є.В. // Теоретичні і прикладні проблеми психології. - 2019. - № 3(50). - Том 3. - С. 127-143.uk_UA
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу сучасних поглядів українських учених на феномен емоційного інтелекту. Вони функціонують у руслі окреслених моделей його дослідження (модель здібностей, змішана модель та модель характеристик) і відзначаються різною предметною спрямованістю. Однак більшості з них притаманне розуміння емоційного інтелекту як здатності особистості до інтелектуального, свідомого, розумового контролю над власною афективною сферою і підпорядкування емоцій досягненню мети у площині міжособистісної взаємодії, а також особистісного і професійного розвитку. Зазначається, що проаналізовані наукові підходи тією чи іншою мірою містять у собі латентні можливості для з’ясування змісту аксіологічного потенціалу емоційного інтелекту в процесі персонального життєздійснення. Втім він досі належним чином не висвітлений у наявних наукових дослідженнях. У статті також розкрито зміст суміжних понять, а саме – соціального, професійного, мотиваційного та екзистенційного інтелектів. Вказано, що перший переважно розглядається крізь призму досягнення успіху в міжособистісній взаємодії, другий – підвищення ефективності у сфері діяльності, третій – орієнтує на досягнення персональних цілей, а четвертий – відповідає за ставлення індивіда до трансцендентних питань. Разом вони виявляються пов’язаними з такими компонентами емоційного інтелекту, як організмічне чуття та емоційна компетентність. При цьому перше виступає внутрішньоособистісним механізмом ідентифікації і розуміння закладеного в емоціях смислу, а друга – за його прикладне втілення у просторі міжособистісної взаємодії. Відтак обидва механізми позитивно позначаються на якості та внутрішній узгодженості процесу життєздійснення особистості. The article is concerned with the analysis of contemporary Ukrainian scholars’ views on the phenomenon of emotional intelligence. They function within certain outlined models of its study (the ability model, the mixed model and the performance model) and are marked by different subject orientations. However, most of them view emotional intelligence as an individual’s ability to intellectually, consciously, mentally control his or her own affective domain and subordinate emotions to the goal of interpersonal interaction as well as personal and professional development. It has been noted that the analysed scientific approaches more or less suggest latent possibilities for elucidating the content of the axiological potential of emotional intelligence in the process of personal life fulfilment. However, it has not yet been adequately covered in the available scholarly studies. The article also outlines the content of related concepts such as social, professional, motivational and existential intelligence. It has been stated that the first is mainly viewed through the lens of success in interpersonal interaction, the second is focused on improving efficiency in the field of activity, the third is oriented toward the achievement of personal goals, and the fourth is responsible for an individual’s attitude to transcendental issues. Together, they are linked to such components of emotional intelligence as the organismic sense and emotional competence. The former is an intrapersonal mechanism of identification and understanding of the meaning embedded in emotions while the latter accounts for its application in interpersonal interaction. Therefore, both mechanisms have a positive effect on the quality and internal consistency of personal life fulfilment.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТеоретичні і прикладні проблеми психологіїuk_UA
dc.relation.ispartofseries;3/3-
dc.subjectінтелектuk_UA
dc.subjectемоційний інтелектuk_UA
dc.subjectсоціальний інтелектuk_UA
dc.subjectекзистенційний інтелектuk_UA
dc.subjectмотиваційний інтелектuk_UA
dc.subjectпрофесійний інтелектuk_UA
dc.subjectрозумінняuk_UA
dc.subjectжиттєздійсненняuk_UA
dc.subjectорганізмічне чуттяuk_UA
dc.subjectемоційна компетентністьuk_UA
dc.subjectintelligenceuk_UA
dc.subjectemotional intelligenceuk_UA
dc.subjectsocial intelligenceuk_UA
dc.subjectexistential intelligenceuk_UA
dc.subjectmotivational intelligenceuk_UA
dc.subjectprofessional intelligenceuk_UA
dc.subjectunderstandinguk_UA
dc.subjectlife fulfilmentuk_UA
dc.subjectorganismic senseuk_UA
dc.subjectemotional competenceuk_UA
dc.titleРепрезентація аксіологічного потенціалу емоційного інтелекту в працях українських ученихuk_UA
dc.title.alternativeRepresentation of the axiological potential of emotional intelligence in the works of ukrainian scholarsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdf7,62 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.