Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6391
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарпенко, Є.В.-
dc.contributor.authorKarpenko, Ye.V.-
dc.date.accessioned2023-10-30T13:30:46Z-
dc.date.available2023-10-30T13:30:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6391-
dc.descriptionКарпенко Є.В. Емоційний інтелект як фактор особистісного життєздійснення / Є. В. Карпенко // Психологічні перспективи. - 2017. - Вип. 30. - С. 50-63.uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано феномени розуміння та інтерпретації як категорії герменевтики, що беруть участь у процесі життєздійснення особистості. Установлено, що розуміння функціонує не лише на рівні свідомості, а й несвідомого. Воно є невід’ємним компонентом між- та внутрішньоособистісного аспектів емоційного інтелекту та виконує оцінну функцію в процесі життєздійснення. Завдяки розумінню відбувається осягнення смислу на ситуативному, характерологічному й базовому рівнях ідентичності, а отже – оцінка конгруентності йому різноманітних інтра- та екстрапсихічних стимулів. Механізмом же розуміння виступає організмічне чуття, що являє собою здатність людини бути уважною та відкритою до власних тілесних й емоційних проявів, які, орієнтуючись на особливості ціннісно-смислової сфери та домінуючі базові емоційні установки, сигналізують про правильність або хибність обраної траєкторії життєвого шляху загалом та його елементів зокрема. Розуміння й інтерпретація мають взаємнодетермінований характер. Визначено, що завдяки інтерпретації суб’єкт конструює свій життєвий шлях у просторі міжособистісної взаємодії. Її механізмом є такий компонент емоційного інтелекту, як емоційна компетентність, тобто здатність людини до саморегуляції власного емоційного стану на основі сформованих у неї знань, умінь і навичок, спрямована на підвищення ефективності соціальної взаємодії, розгортання її особистісного потенціалу, життєтворення тощо. Таким чином експлікуємо інтернальний, екстернальний та інтегративний модуси життєздійснення. При цьому перший послуговується здебільшого організмічним чуттям як механізмом розуміння, другий − емоційною компетентністю, завдяки якій здійснюється інтерпретація, а третій, найбільш конструктивний, являє собою гармонійне поєднання двох перших. The article analyzes the phenomena of comprehension and interpretation, hermeneutic categories involved in the process of personal life fulfilment. Comprehension has been found to function at both the conscious and unconscious levels. It is an integral component of inter- and intrapersonal aspects of emotional intelligence and carries out an evaluation function in the process of life fulfilment. Comprehension facilitates acquisition of meaning at the situational, characterological and basic levels of identity and the assessment of its congruence with intra- and extra-psychic stimuli. In its turn, the organismic sense, which is an ability to be attentive and open to own physical and emotional manifestations indicating the right or wrong choice of life path on the basis of axiological peculiarities and dominant emotional attitudes, is the means of comprehension. Comprehension and interpretation are interdependent. It is due to interpretation that a person constructs his life path in the interpersonal interaction space. It is empowered by emotional competence, a component of emotional intelligence and an ability to self-regulate own emotions on the basis of pre-formed knowledge and skills, aimed at strengthening the effectiveness of social interaction, development of personal potential, life creation, etc. Therefore, it is worth explicating internal, external and integrative models of life. The first model mainly involves the organismic sense as a means of comprehension, the second – emotional competence which enables interpretation, and the most constructive third one provides for the harmonious combination of the first two models.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПсихологічні перспективиuk_UA
dc.relation.ispartofseries;30-
dc.subjectрозумінняuk_UA
dc.subjectінтерпретаціяuk_UA
dc.subjectсмислuk_UA
dc.subjectорганізмічне чуттяuk_UA
dc.subjectемоційна компетентністьuk_UA
dc.subjectемоційний інтелектuk_UA
dc.subjectжиттєздійсненняuk_UA
dc.subjectcomprehensionuk_UA
dc.subjectinterpretationuk_UA
dc.subjectmeaninguk_UA
dc.subjectorganismic senseuk_UA
dc.subjectemotional competenceuk_UA
dc.subjectemotional intelligenceuk_UA
dc.subjectlife fulfilmentuk_UA
dc.titleЕмоційний інтелект як фактор особистісного життєздійсненняuk_UA
dc.title.alternativeEmotional Intelligence as a Factor of Personal Life Fulfilmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
psyhoprospects,+Менеджер+журналу,+210-592-1-CE.pdf259,75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.