Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6394
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарпенко, Є.В.-
dc.contributor.authorKarpenko, Ye.V.-
dc.contributor.authorАбрамцьов, Р.-
dc.contributor.authorAbramtsov, R.-
dc.date.accessioned2023-10-30T14:43:54Z-
dc.date.available2023-10-30T14:43:54Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6394-
dc.descriptionKarpenko Je. The problem of qualitative methods applicable in the psychology of personality / Jevhen Karpenko, Rafal Abramciow // Психологія особистості. - 2019. - № 1 (10). - С. 160-167.uk_UA
dc.description.abstractУ статті аргументовано історичне протистояння і взаємне доповнення якісних та кількісних методів у психології, відтак здійснено систематизацію важливих методологічних аспектів застосування якісних методів у психології особистості. До їх числа належать: обґрунтування якісних досліджень як найпридатнішої методології цілісного вивчення людини як особистості з позицій системного підходу; поєднання діагностики і психологічного впливу в процесі діалогічної взаємодії психолога-дослідника і психолога-практика (в одній особі) з клієнтом у процесі діалогічної взаємодії в психотехнічній ситуації; характерні особливості якісних досліджень (холізм, виявлення смислів та їх інтерпретацій, контекстуальність, рефлексивність, інтерактивність, недирективність, індуктивний підхід до даних, ситуативність, увага до одиничних випадків тощо); види якісних досліджень – діагностичні, експлораційні, верифікаційні або експлораційно-верифікаційні – та варіантів їх поєднання; класифікація методологічних підходів, з яких випливає застосування тих чи тих якісних методів з огляду на їх філософські засади, мету, об’єкт дослідження, принципи пізнання, техніки; методологічні принципи якісних досліджень – концептуальної чутливості, інтерпретативної реконструкції, рефлексивності; критерії валідності якісних методів з урахуванням етапу (рівневої структури) дослідження – планування і збору даних, їхнього аналізу, інтерпретації даних, їх презентації, етична валідність – та структури підсумкової наукової праці, підготовленої за результатами якісного дослідження (вимоги до вступу, оглядово-теоретичного розділу кваліфікаційної роботи, її емпіричної частини, висновків, додатків). Зроблено висновок про релевантність якісних досліджень сучасному етапу розвитку психології особистості епохи метамодерну. The article argues the historical confrontation and the mutual additions of qualitative and quantitative methods in psychology, and it presents the important systematized methodological aspects as for the application of qualitative methods in personality psychology. These aspects are: substantiation of qualitative research as the most appropriate methodology for the holistic study of a person as a personality from the standpoint of the systematic approach; combination of the diagnostics and psychological influences during dialogic interactions of a psychologist-researcher and a psychologist-practitioner (as two roles of one person) with a client in a psychotechnical situation; the characteristic features of qualitative research (holism, identified meanings and their interpretations, contextuality, reflexivity, interactivity, absence of directives, inductive approach to data, correspondence to situations, attention to individual cases, etc.); the types of qualitative studies - diagnostic, exploitative, verificatory or exploitative-verificatory - and variants of their combination; classification of methodological approaches that help chose certain qualitative methods based on their philosophical foundations, research purpose and objects, cognition principles and technologies; the methodological principles of qualitative research – conceptual sensitivity, interpretive reconstruction, reflexivity; the validity criteria for qualitative methods with taking into account a research stage (a level in the structure) – planning and data collecting, their analysis, data interpretation and presentation, ethical validity – and the structure of a final scientific work prepared by the research results (requirements for introduction, literature review and theoretical analysis, an empirical part, conclusions, possible applications). The conclusion is made about the relevance of qualitative researches at the modern meta-modern stage of the psychological science on personality.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПсихологія особистостіuk_UA
dc.relation.ispartofseries;1-
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectпсихологія особистостіuk_UA
dc.subjectякісні методи (дослідження)uk_UA
dc.subjectвалідність якісних дослідженьuk_UA
dc.subjectметамодернuk_UA
dc.subjectmethodologyuk_UA
dc.subjectpersonality psychologyuk_UA
dc.subjectqualitative methods (research)uk_UA
dc.subjectvalidity of qualitative researchuk_UA
dc.subjectmeta-modernuk_UA
dc.titleThe problem of qualitative methods applicable in the psychology of personalityuk_UA
dc.title.alternativeДо проблеми застосування якісних методів у психології особистостіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карпенко Є. 2828-Текст статті-5516-1-10-20200318.pdf580,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.