Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6570
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФедчук, О.В.-
dc.contributor.authorFedchuk, O.V.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-0922-6757-
dc.date.accessioned2023-12-14T07:10:18Z-
dc.date.available2023-12-14T07:10:18Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6570-
dc.descriptionФедчук О.В. Активізація особистісних ресурсів у складних психолого-вікових життєвих ситуаціях / Олександр Валерійович Федчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія психологічна. - 2023. - Вип. 1. - С. 101-110.uk_UA
dc.description.abstractУ статті автор розкриває сутність активізації особистісних ресурсів у психологічно складних життєвих ситуаціях крізь призму вікових криз. Автор розкриває зміст дефініції «складна життєва ситуація», аналізує особливості психологічних ресурсів особистості на різних вікових етапах, що впливають на копінг-подолання типових вікових труднощів; розглядає можливість цілеспрямованої роботи фахівців із запобігання дезадаптації особистості у процесі подолання складних ситуацій свого життя. На підставі аналізу праць науковців автор робить висновок, що вплив віку на визначення зрілості та особистісної розвиненості є незначним. Саме життєвий досвід, емоційний та когнітивний розвиток визначають основні стратегії й тактики особистісної поведінки. Автор запевняє, що кожен віковий період особистості містить свої ресурси, які спрямовані на подолання складних життєвих ситуацій. Проте вони можуть бути невикористаними у випадку, якщо цілеспрямовано на них не звернути увагу та не розвивати. Особистісний ресурс, до прикладу, підлітків та дітей, який допомагає собі зарадити з життєвими труднощами, залежить від емоційного реагування, поведінки, гнучкого мислення. Таким чином засвоюються нові стандарти, набуваються нові навички, перемикається увага з однієї ситуації на іншу, формується емоційна гнучкість та уява, яка виконує захисну функцію. Також автор стверджує, що важливими є і внутрішні ресурси дитини, хоч значення зовнішніх чинників подолання складних життєвих ситуацій є значно більшим, аніж внутрішніх. Водночас емоційна та соціальна підтримка значущих людей поруч є важливим чинником на етапі юності, а вирішальним – у старості, незважаючи на розвиток можливостей у тому віці мудрості та духовно-релігійного досвіду. У дорослому віці важливим ресурсом для формування копінг-стратегій є можливість усвідомлення своєї психологічної реальності, її прийняття, розуміння своїх можливостей чи обмежень у різних життєвих сферах. In the article, the author reveals the essence of activation of personal resources in psychologically difficult life situations through the prism of age crises. The author reveals the meaning of the definition “difficult life situation”, analyzes the peculiarities of the psychological resources of the individual at different age stages, which affect coping and overcoming typical age-related difficulties; considers the possibility of purposeful work of specialists to prevent personality maladaptation in the process of overcoming difficult situations in one’s life. Based on the analysis of scientists’ works, the author concludes that the influence of age on the definition of maturity and personal development is insignificant. It is life experience, emotional and cognitive development that determine the main strategies and tactics of personal behaviour. The author assures that each age period of the personality contains its own resources aimed at overcoming difficult life situations. However, they can be unused if they are not purposefully paid attention to and not developed. The personal resource, for example, of teenagers and children, which helps themselves to cope with life’s difficulties, depends on emotional response, behaviour, flexible thinking. In this way, new standards are learned, new skills are acquired, attention is switched from one situation to another, emotional flexibility and imagination are formed, which performs a protective function. The author also claims that the child’s internal resources are also important, although the importance of external factors in overcoming difficult life situations is much greater than internal ones. At the same time, the emotional and social support of significant people nearby is an important factor at the stage of youth, and decisive – in old age, despite the development of opportunities at that age for wisdom and spiritual and religious experience. In adulthood, an important resource in the formation of coping strategies is the possibility of realizing one’s psychological reality, accepting it, understanding one’s capabilities or limitations in various spheres of life.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;1-
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectкризаuk_UA
dc.subjectвікова кризаuk_UA
dc.subjectкопінг-стратегіяuk_UA
dc.subjectвікові етапи розвиткуuk_UA
dc.subjectособистісні ресурсиuk_UA
dc.subjectpersonalityuk_UA
dc.subjectcrisisuk_UA
dc.subjectage crisisuk_UA
dc.subjectcoping strategyuk_UA
dc.subjectage stages of developmentuk_UA
dc.subjectpersonal resourcesuk_UA
dc.titleАктивізація особистісних ресурсів у складних психолого-вікових життєвих ситуаціяхuk_UA
dc.title.alternativeActivation of personal resources in complex psychological and age life situationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Fedchuk 13.pdf407,41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.