Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7006
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПетроє, О.М.-
dc.contributor.authorPetroie, O.M.-
dc.date.accessioned2024-03-14T07:44:32Z-
dc.date.available2024-03-14T07:44:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7006-
dc.descriptionПетроє О.М. Університет як суб’єкт дослідницької діяльності: розробка та обґрунтування концептуальної моделі / Петроє О.М. - Інноваційна педагогіка. - 2022. - Випуск 49. - Том 2. - С. 156-161. - URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/49/part_2/31.pdfuk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена розробці та обґрунтуванню концептуальної моделі функціонування університету як суб’єкта дослідницької діяльності. Показано, що у нормативно-правових документах відсутнє визначення поняття та чіткі рамки змісту дослідницької діяльності. Зазначається, що у працях українських учених переважає фрагментарний підхід до висвітлення дослідницької діяльності, її вивчення здійснюється наайчастіше у контексті з’ясування ролі і місця університету у забезпеченні лише окремих її аспектів (підготовка наукових фахівців, доброчесність досліджень, інтернаціоналізація дослідницької діяльності та ін). Автором обґрунтовано актуальність систематизації національного дослідницького простору, стандартизації підходів та належної уваги до усіх видів, галузей, сфер дослідницької діяльності, запровадження системного підходу до вивчення, організації, здійснення, оцінювання та контролю за результатами дослідницької діяльності університетів України. Розроблено та запропоновано до впровадження концептуальну модель дослідницької діяльності університетів, яка ґрунтується на методології «Стандартної класифікації дослідницької діяльності Австралії та Нової Зеландії» (ANZSRC) та законодавчо визначених нормах регулювання вищої освіти, наукової та науково-технічної діяльності в Україні. У представленій автором концептуальній моделі університет розглядається як один серед ключових суб’єктів дослідницької діяльності. Визначено та розкрито зміст основних компонентів концептуальної моделі дослідницької діяльності університетів; І. вид дослідницької діяльності; ІІ. галузі досліджень; ІІІ. соціально-економічні цілі дослідницької діяльності; IV. суб’єкти та рівні дослідницької діяльності університету. Показано основні очікувані переваги від імплементації та впровадження в практику запропонованої концептуальної моделі, зорієнтованої на упорядкування національної системи дослідницької діяльності та удосконалення системи дослідницької діяльності університетів. The article is devoted to the development and justifcation of the conceptual model of university as a subject of research activity. The author notes that there is a lack of defnition of the concept and a clear framework for the content of research activities in regulatory documents. The article emphasises a fragmentary approach to the coverage of research activity in the works of Ukrainian scientists. According to the results of the analysis of the latest publications, the most often, research activity study is carried out in the context of clarifying the role and place of the university in ensuring only certain aspects of it (education of scientists, integrity of research, internationalization of research activity, etc.). The author substantiates the relevance of a systematic approach to the formation and development of the national research ecosystem, necessary of classifcation and standardization of all types, branches, spheres of research activity, creation on this basis on this base of a systematic approach to study, organization, implementation, evaluation and control of the results of research activities of universities of Ukraine. The legislatively determined norms of regulation of higher education, scientifc and scientifc and technical activities in Ukraine and the main provisions of the methodology of the "Standard Classifcation of Research Activities of Australia and New Zealand" (ANZSRC) are analyzed. A conceptual model of research activities of universities is developed and proposed for implementation. The content of the main components of the conceptual model of research activity of universities is defned and revealed; I. Type of research activity; II. Fields of research; III. Social and economic goals of research activity; IV. Subjects and levels of research activity university. The university is considered as one of the key subjects of research activity in the conceptual model presented by the author. The main expected benefts from the introduction into practice of the national space of the proposed conceptual model, focused on streamlining the system of research activities of Ukrainian universities and Ukraine as a whole, are shown.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherІнноваційна педагогікаuk_UA
dc.relation.ispartofseries;49/2-
dc.subjectдослідницька діяльність університетуuk_UA
dc.subjectвиди дослідницької діяльностіuk_UA
dc.subjectгалузі дослідженьuk_UA
dc.subjectцілі дослідницької діяльностіuk_UA
dc.subjectсуб’єкти та рівні дослідницької діяльностіuk_UA
dc.subjectresearch activity of the universityuk_UA
dc.subjecttypes of research activityuk_UA
dc.subjectfelds of researchuk_UA
dc.subjectobjectives of research activityuk_UA
dc.subjectlevels and participants of research activityuk_UA
dc.titleУніверситет як суб’єкт дослідницької діяльності: розробка та обґрунтування концептуальної моделіuk_UA
dc.title.alternativeUniversity as a subject of research activity: development and reasoning of the conceptual modeluk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
31.pdf275,65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.