Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7008
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДрач, І.І.-
dc.contributor.authorDrach, I.I.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0001-7501-4122-
dc.date.accessioned2024-03-14T07:57:00Z-
dc.date.available2024-03-14T07:57:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2520-6702-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7008-
dc.descriptionДрач І. Інституційний розвиток університетів у контексті імплементації концепції «Відкрита наука» / Драч Ірина // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство»=International Scientific Journal of Universities and Leadership. - 2021. - № 1 (11). - С. 211-225. - URL: https://doi.org/10.31874/2520-6702-2021-11-1-211-225uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано політику і процедури імплементації концепції «Відкрита наука» як підґрунтя інституційного розвитку університетів. Охарактеризовано ключові події та документи Європейського дослідницького простору, які визначають політику та процедури розвитку Відкритої науки. Зроблено висновок, що Відкрита наука представляє новий підхід до наукового процесу, заснований на спільнійроботі та нових способах розповсюдження знань за допомогою цифрових технологій та нових інструментів спільної роботи. Відкрита наука підвищує якість та вплив досліджень шляхом сприяння їх відтворюваності та міждисциплінарності; відкритому та спільному способу виробництва та обміну знаннями і даними у процесі дослідження; підвищенню якості досліджень, надійності їх результатів та чутливості науки до потреб суспільства. Визначено, що цілями Відкритої науки є: відкритість даних; розвиток Європейської хмари відкритої науки як об’єднаної екосистеми інфраструктур даних досліджень; розроблення показників нового покоління щодо оцінювання якості та впливу досліджень, які доповнюють загальноприйняті показники з метою врахування відкритості наукових практик; вільний доступ до всіх рецензованих наукових публікацій, заохочення раннього обміну різними видами наукових результатів; визнання відкритості наукової діяльності в системах оцінювання наукової кар’єри дослідників; відповідність усіх дослідження, що фінансуються в ЄС, загально узгодженим стандартам дослідницької доброчесності; набуття вченими Європи необхідних навичок та забезпечення підтримки для навчання процедурам та практикам Відкритої науки; можливість широкої громадськості зробити значний внесок у виробництво наукових знань в Європі. Проаналізовано характеристики та індикатори Відкритої науки, які визначають напрями інституційного розвитку університетів. До характеристик Відкритої науки віднесено наступні: відкриті дані; відкрита академічна комунікація; відкритий доступ до публікацій. Індикаторами відкритих даних досліджень визначено: репозиторії даних досліджень; політика фінансування щодо спільного використання даних; ставлення дослідника до спільного використання даних; індикаторами відкритої академічної комунікації – відкриті експертні відгуки; політика журналу щодо відкритих експертних відгуків; використання альтметричних платформ; виправлення та відкликання; індикаторами відкритого доступу до публікацій – публікація у відкритому доступі; препринти; альтернативні видавничі платформи; політика фінансування щодо відкритого доступу; політика журналу щодо відкритого доступу; ставлення дослідника до відкритого доступу. Цілі Відкритої науки орієнтовані на відкритість даних; розвиток European Open Science Cloud (Європейської хмари відкритої науки) як об’єднаної екосистеми інфраструктур даних досліджень; розроблення показників нового покоління щодо оцінювання якості та впливу досліджень, які доповнюють загальноприйняті показники з метою врахування відкритості наукових практик; вільний доступ до всіх рецензованих наукових публікацій, заохочення раннього обміну різними видами наукових результатів; визнання відкритості наукової діяльності в системах оцінювання наукової кар’єри дослідників; відповідність усіх дослідження, що фінансуються в ЄС, загально узгодженим стандартам дослідницької доброчесності; набуття вченими Європи необхідних навичок та забезпечення підтримки для навчання процедурам та практикам Відкритої науки; можливість широкої громадськості зробити значний внесок у виробництво наукових знань в Європі. Проаналізовано ключові положення та перспективні напрями політики ЄС щодо розвитку Відкритої науки. Акцентовано увагу на важливості підтримки університетів на національному та європейському рівнях для масштабного впровадження практики Відкритої науки. The article analyses the policy and procedures for implementing Open Science concept as a basis for the institutional development of universities. The key events and documents of the European Research Area, which determine the policies and procedures for the development of Open Science, are described. It is concluded that Open Science represents a new approach to the scientific process, based on collaboration and new ways of disseminating knowledge through digital technologies and new tools for collaboration. Open science enhances the quality and impact of research by promoting reproducibility and interdisciplinarity of knowledge; using the open and joint method of production and exchange of knowledge and data in the research process; improving the quality of research, the reliability of the results and the sensitivity of science to the needs of society. It is determined that the goals of Open Science are: the openness of data; the development of the European Open Science Cloud as a unified ecosystem of research data infrastructures; development of a new generation of indicators for assessing the quality and impact of research, which complement the generally accepted indicators to take into account the openness of scientific practices; free access to all peer-reviewed scientific publications, encouraging an early exchange of various types of scientific results; recognition of openness of scientific activity in systems of evaluation of scientific career of researchers; compliance of all EU-funded research with generally agreed standards of research integrity; European scientists acquire the necessary skills and support to teach Open Science procedures and practices; the opportunity for the general public to make a significant contribution to the production of scientific knowledge in Europe. The characteristics and indicators of Open Science, which determine the directions of institutional development of universities, are analysed. The characteristics of Open Science include open data; open academic communication; open access to publications. Indicators of open research data are repositories of research data; funding policy for data sharing; the researcher's attitude to data sharing; indicators of open academic communication - open expert feedback; the journal's policy on open expert feedback; use of altmetric platforms; correction and revocation; open access to publications indicators - open access publication; preprints; alternative publishing platforms; open access funding policy; the journal's open access policy; the researcher's attitude to open access. The goals of Open Science are focused on the openness of data; the development of European Open Science Cloud as a unified ecosystem of research data infrastructures; development of new generation indicators for assessing the quality and impact of research, which complement the generally accepted indicators to take into account the openness of scientific practices; free access to all peer-reviewed scientific publications, encouragement of early exchange of various types of scientific results; recognition of openness of scientific activity in systems of evaluation of scientific career of researchers; compliance of all EU-funded research with generally agreed standards of research integrity; European scientists acquire the necessary skills and support to teach Open Science procedures and practices; the opportunity for the general public to make a significant contribution to the production of scientific knowledge in Europe. The key provisions and promising areas of EU policy on the development of Open Science are analysed. Emphasis is laid on the importance of supporting universities at the national and European levels for the large-scale implementation of the practice of Open Science.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМіжнародний науковий журнал «Університети і лідерство»uk_UA
dc.relation.ispartofseries;1-
dc.subjectЄвропейський дослідницький простірuk_UA
dc.subjectЄвропейський простір вищої освітиuk_UA
dc.subjectінституційний розвиток університетівuk_UA
dc.subjectВідкрита наукаuk_UA
dc.subjectполітика ЄС з розвитку Відкритої наукиuk_UA
dc.subjectEuropean Research Areauk_UA
dc.subjectEuropean Higher Education Areauk_UA
dc.subjectinstitutional development of universitiesuk_UA
dc.subjectOpen Scienceuk_UA
dc.subjectEU Open Science Development Policyuk_UA
dc.titleІнституційний розвиток університетів у контексті імплементації концепції «Відкрита наука»uk_UA
dc.title.alternativeInstitutional development of universities in the context of the implementation of Open Science conceptuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
152-Article Text-280-1-10-20210624.pdf937,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.