Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7016
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДрач, І.І.-
dc.contributor.authorDrach, I.I.-
dc.contributor.authorПетроє, О.М.-
dc.contributor.authorPetroie, O.M.-
dc.contributor.authorБазелюк, Н.В.-
dc.contributor.authorBazeliuk, N.V.-
dc.contributor.authorБородієнко, О.В.-
dc.contributor.authorBorodiienko, O.V.-
dc.contributor.authorСлободянюк, О.М.-
dc.contributor.authorSlobodianiuk, O.M.-
dc.date.accessioned2024-03-14T10:12:29Z-
dc.date.available2024-03-14T10:12:29Z-
dc.date.issued2022-06-23-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7016-
dc.descriptionДрач І.І. Моделювання е-інфраструктури університетів для розвитку відкритої науки в Україні / Драч І.І., Петроє О.М., Базелюк Н.В., Бородієнко О.В., Слободянюк О.М. // Інформаційні технології в освіті, науці і техніці (ІТОНТ-2022) : тези доповідей VІ міжнародної науково-практичної конференції (м. Черкаси, 23-25 черв. 2022 р.). - Черкаси: ЧДТУ, 2022. - С. 89-91. - URL: https://lib.iitta.gov.ua/731677/uk_UA
dc.description.abstractРозбудова е-інфраструктури університетів є ключовою умовою розвитку відкритої науки в Україні, її успішної інтеграції до Європейського дослідницького простору та Європейського простору вищої освіти. Об’єктом дослідження є екосистема відкритої науки, а предметом – дослідницькі е-інфраструктури університетів для відкритої науки. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні моделі екосистеми дослідницьких е-інфраструктур університетів для розвитку відкритої науки в Україні. На досягнення мети було визначено такі завдання: 1) визначити склад основних компонентів екосистеми відкритої науки; 2) здійснити теоретичне обґрунтування моделі екосистеми дослідницьких е-інфраструктур університетів України; 3) надати пропозиції щодо розбудови дослідницьких е-інфраструктур відкритої науки в Україні. У дослідженні використано методи аналізу, синтезу, порівняння документів ЄДП та ЄПВО та наукових праць щодо впровадження відкритої науки. Метод моделювання використано для розроблення моделі екосистеми дослідницьких е-інфраструктур університетів України. Здійснено кількісний та якісний аналіз досвіду використання дослідницьких інфраструктур в університетах України. У результаті дослідження, на основі узагальнення стандартів UNESCO, EU, European University Association, визначено склад основних компонентів екосистеми відкритої науки: відкриті дані досліджень (Open research data); відкритий доступ до публікацій (Open access to publications); залучення громадськості; освіта і вміння; дослідницька відповідальність та доброчесність; оцінювання результатів досліджень. Запропоновано та теоретично обґрунтовано модель екосистеми дослідницьких е-інфраструктур університетів України. На основі аналізу практичного досвіду українських університетів виявлено проблеми використання дослідницьких е-інфраструктур та надано пропозиції щодо розбудови дослідницьких е-інфраструктур відкритої науки в Україні. Developing universities’ e-infrastructure is crucial for progressing open science in Ukraine and its successful integration into the European Research Area and the European Higher Education Area. The object of research is the open science ecosystem, and the subject is the universities’ research einfrastructures for open science. The study aims at theoretically substantiating the model of the universities’ research e-infrastructures ecosystem for the development of open science in Ukraine. The following tasks have been defined to achieve the aim: 1) to determine the main components of the open science ecosystem; 2) to conduct theoretical substantiation of the model of research e-infrastructures ecosystem of Ukrainian universities; 3) to provide proposals for the development of research e-infrastructures of open science in Ukraine. The study has used methods of analysis, synthesis, and comparison of ERA and EHEA documents and research publications on implementing open science. The modelling method has been used to develop a Ukrainian universities’ research e-infrastructures ecosystem model. Quantitative and qualitative analysis of the experience of using research infrastructures in Ukrainian universities has been carried out. As a result of the study, based on the generalisation of UNESCO, EU, and European University Association standards, such main components of the open science ecosystem have been determined: open research data; open access to publications; public involvement; education and skills; research responsibility and integrity; research performance evaluation. The model of research e-infrastructure ecosystem of Ukrainian universities is proposed and theoretically substantiated. Based on the analysis of the Ukrainian universities’ practical experience, the problems of using research e-infrastructures are identified, and proposals for developing open science research e-infrastructures in Ukraine are provided.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherІнформаційні технології в освіті, науці і техніці (ІТОНТ-2022): тези доповідей VІ міжнародної науково-практичної конференціїuk_UA
dc.subjectвідкрита наукаuk_UA
dc.subjectекосистема відкритої наукиuk_UA
dc.subjectдослідницька інфраструктураuk_UA
dc.subjectе-інфраструктураuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.subjectopen science ecosystemuk_UA
dc.subjectresearch infrastructureuk_UA
dc.subjecte-infrastructureuk_UA
dc.subjectmodellinguk_UA
dc.subjectopen scienceuk_UA
dc.titleМоделювання е-інфраструктури університетів для розвитку відкритої науки в Україніuk_UA
dc.title.alternativeModeling е-infrastructure of universities for the development of open science in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Drach_et_al.pdf439,07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.