Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7430
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄсімов, С.С.-
dc.contributor.authorYesimov, S.S.-
dc.date.accessioned2024-05-20T05:18:51Z-
dc.date.available2024-05-20T05:18:51Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7430-
dc.descriptionЄсімов С.С. Судова влада у реалізації принципу поділу влади у бюджетному процесі України / Єсімов С.С. // Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. - Серія: Право. - 2024. - Випуск 81. - Частина 2. - С. 120-126.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто роль судової влади у реалізації принципу поділу влади у бюджетному процесі України у контексті чинного законодавства. Об’єктом дослідження є сукупність суспільних відносин, що складаються у сфері закріплення та реалізації конституційного принципу поділу влади у діяльності місцевих органів державної влади у бюджетному процесі. Предмет дослідження складають конституційно-правові норми та норми бюджетного законодавства. Методологічну основу склали загальнонаукові та спеціально-юридичні (формально-юридичний, порівняльно-правовий, системний та інші) методи пізнання. Зазначено, що конституційний принцип поділу влади в бюджетному процесі є міжгалузевою нормативною вимогою до діяльності представницьких та місцевих виконавчих органів, які самостійно та у взаємодії один з одним у певних формах і процедурах беруть участь у бюджетному процесі. У цьому органи судової влади покликані гарантувати у межах своєї компетенції розподіл бюджетних повноважень між представницькими та місцевими виконавчими органами. Показано взаємозв’язок представницьких та виконавчих органів державної влади у бюджетному процесі, який визначає необхідність системного забезпечення реалізації конституційного принципу поділу влади у бюджетному процесі за допомогою формування конструкції механізму такого забезпечення. Конструкція механізму забезпечення реалізації конституційного принципу поділу влади у бюджетному процесі має три взаємопов’язані елементи: організаційно-правовий елемент; інституційний елемент; процесуальний елемент. Послідовне забезпечення реалізації конституційного принципу поділу влади у бюджетному процесі, що здійснюється місцевими органами влади визначають представницькі органи та місцеві виконавчі органи. Вказано, що органи судової влади у реалізації конституційного принципу поділу влади у бюджетному процесі гарантують та забезпечують реалізації даного принципу у вигляді: вирішення правових спорів; судового контролю у сфері бюджетних відносин; незалежної оцінки правозастосовних рішень місцевої влади – учасників бюджетного процесу. The article examines the role of the judiciary in implementing the principle of separation of powers in the budget process of Ukraine in the context of current legislation. The object of the study is a set of social relations that are formed in the feld of consolidation and implementation of the constitutional principle of separation of powers in the activities of local state authorities in the budget process. The subject of the study is constitutional and legal norms and norms of budget legislation. The methodological basis was made up of general scientifc and special-legal (formal-legal, comparative-legal, systemic and other) methods of cognition. It is noted that the constitutional principle of the separation of powers in the budget process is an interpectoral normative requirement for the activities of representative and local executive bodies, which independently and in cooperation with each other in certain forms and procedures participate in the budget process. In this, judicial authorities are called upon to guarantee, within their competence, the distribution of budgetary powers between representative and local executive bodies. The relationship between the representative and executive bodies of state power in the budget process is shown, which determines the need for systematic support for the implementation of the constitutional principle of separation of powers in the budget process through the formation of the construction of the mechanism for such support. The design of the mechanism for ensuring the implementation of the constitutional principle of separation of powers in the budget process has three interrelated elements: an organizational and legal element; institutional element; procedural element. Representative bodies and local executive bodies determine consistent implementation of the constitutional principle of separation of powers in the budget process carried out by local authorities. It is indicated that the judicial authorities in the implementation of the constitutional principle of separation of powers in the budget process guarantee and ensure the implementation of this principle in the form of: resolution of legal disputes; judicial control in the feld of budgetary relations; independent assessment of law enforcement decisions of local authorities – participants in the budget process.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий вісник Ужгородського Національного Університетуuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПраво;81/2-
dc.subjectзаконодавчі органиuk_UA
dc.subjectпредставницькі органиuk_UA
dc.subjectвиконавчі органиuk_UA
dc.subjectсудовий контрольuk_UA
dc.subjectсудочинствоuk_UA
dc.subjectКонституційний Судuk_UA
dc.subjectlegislative bodiesuk_UA
dc.subjectrepresentative bodiesuk_UA
dc.subjectexecutive bodiesuk_UA
dc.subjectjudicial controluk_UA
dc.subjectjudiciaryuk_UA
dc.subjectConstitutional Courtuk_UA
dc.titleСудова влада у реалізації принципу поділу влади у бюджетному процесі Україниuk_UA
dc.title.alternativeJudicial power in implementing the principle of separation of powers in the budget process of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
21-1.pdf366,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.