Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7433
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШопіна, І.М.-
dc.contributor.authorShopina, I.M.-
dc.contributor.authorORCID: 0000-0003-3334-7548-
dc.date.accessioned2024-05-20T05:55:04Z-
dc.date.available2024-05-20T05:55:04Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7433-
dc.descriptionШопіна І.М. Особливості проведення громадської експертизи благодійними та волонтерськими організаціями / Шопіна І.М. // Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. - Серія: Юридичні науки. - Том 34. - № 4. - С. 191-195.uk_UA
dc.description.abstractМетою статті є визначення особливостей проведення громадської експертизи благодійними та волонтерськими організаціями. Констатовано відсутність правового алгоритму дій при проведенні громадської експертизи означеними суб’єктами. Акцентовано увагу на необхідності активного використання можливостей, пов’язаних з проведенням громадської експертизи, як доцільної та необхідної форми діяльності благодійних організацій. Це дозволить більш продуктивно використовувати існуючі в останніх можливості, попереджувати нераціональне використання благодійної допомоги, застосовувати індивідуальний підхід до розвитку окремих ділянок діяльності органу публічної влади. З’ясовано, що громадська експертиза уявляє собою потенційно ефективну форму контролю за діяльністю органів публічної влади з боку інститутів громадянського суспільства. Завдання, які може вирішити громадська експертиза під час повномасштабної російської збройної агресії, полягають у зниженні впливу корупційних ризиків в системі публічної влади, попередженні нераціонального або неправомірного використання органами влади людських, матеріальних, часових та інших ресурсів, у тому числі й наданих в якості благодійної допомоги, розвитку прогресивних форм та методів публічного адміністрування. Зроблено висновок, що правові прогалини, які характеризують статус благодійних та волонтерських організацій в якості суб’єктів громадської експертизи, гальмують використання цієї дієвої форми громадського контролю в Україні. Вказане потребує доповнення Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» окремою статтею, в якій визначалися б процедури участи вказаних організацій у проведенні громадської експертизи, зокрема, особливості схвалення внутрішнього рішення про її проведення, порядок відбору експертів, алгоритм затвердження експертних висновків та особливості вирішення розбіжностей при їх складанні. При цьому доцільно розповсюдити дію запропонованих нами законодавчих новел на діяльність волонтерських організацій. The purpose of the article is to determine the specifcs of conducting public expertise by charitable and volunteer organizations. The article states the absence of a legal algorithm of actions when conducting a public examination by the specifed entities. Attention is focused on the need to actively use the opportunities associated with conducting public expertise, as an appropriate and necessary form of activity of charitable organizations. This will make it possible to use existing opportunities more productively, to prevent the irrational use of charitable assistance, to apply an individual approach to the development of individual areas of activity of the public authority. It is argued that public expertise is a potentially effective form of control over the activities of public authorities by civil society institutions. The tasks that public expertise can solve during a full-scale Russian armed aggression are to reduce the influence of corruption risks in the system of public power, to prevent the irrational or improper use by authorities of human, material, time and other resources, including those provided as charitable assistance , development of progressive forms and methods of public administration. It was concluded that the legal gaps that characterize the status of charitable and volunteer organizations as subjects of public expertise inhibit the use of this effective form of public control in Ukraine. This requires supplementing the Law of Ukraine “On Charitable Activities and Charitable Organizations” with a separate article, which would defne the procedures for the participation of the specifed organizations in the conduct of public expertise, in particular, the specifcs of the approval of the internal decision on its conduct, the procedure for selecting experts, the algorithm for approving expert opinions and the specifcs of the decision disagreements during their compilation. At the same time, it is expedient to extend the effect of the proposed legislative amendments to the activities of volunteer organizations.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВчені записки ТНУ імені В.І. Вернадськогоuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЮридичні науки;34/4-
dc.subjectгромадська експертизаuk_UA
dc.subjectгромадський контрольuk_UA
dc.subjectблагодійні організаціїuk_UA
dc.subjectблагодійна діяльністьuk_UA
dc.subjectволонтерські організаціїuk_UA
dc.subjectволонтерська діяльністьuk_UA
dc.subjectцивільно-військова взаємодіяuk_UA
dc.subjectоргани публічної владиuk_UA
dc.subjectpublic expertiseuk_UA
dc.subjectpublicuk_UA
dc.subjectcontroluk_UA
dc.subjectcharitable organizationsuk_UA
dc.subjectcharitable activitiesuk_UA
dc.subjectvolunteeruk_UA
dc.subjectorganizationsuk_UA
dc.subjectvolunteer activitiesuk_UA
dc.subjectcivil-military interactionuk_UA
dc.subjectpublic authoritiesuk_UA
dc.titleОсобливості проведення громадської експертизи благодійними та волонтерськими організаціямиuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of public examination by charity and volunteer organizationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
30.pdf251,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.