Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7449
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТкачук, Т.А.-
dc.contributor.authorTkachuk, T.A.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000- 0002-2721-6392-
dc.contributor.authorКатолик, Г.В.-
dc.contributor.authorKatolyk, H.V.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-2169-0018-
dc.date.accessioned2024-05-20T10:13:26Z-
dc.date.available2024-05-20T10:13:26Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7449-
dc.descriptionТкачук Т.А. Психологічна модель копінг-поведінки педагога / Ткачук Таїсія Анатоліївна, Католик Галина Вікторівна // Перспективи та ініціативи. - 2024. - Випуск № 3(37). - С. 993-1001.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу копінг-поведінки педагогів, професійна діяльність яких характеризується впливом великої кількості стресфакторів, що завдають шкоди здоров’ю, призводять до низької оцінки своєї професійної компетентності та проблем у сфері міжособистісних комунікацій. Зазначається, що копінг-поведінка здійснюється на базі копінг-ресурсів за допомогою копінг-стратегій. Копінг-ресурси – це характеристики особистості і соціального середовища, які полегшують або роблять можливою успішну адаптацію до життєвих стресорів. Копінг-стратегії – це актуальні відповіді особистості на загрозу, яка виникла, засіб управління стресором. До змістовно-структурної моделі копінг-поведінки особистості автор включає: особистісно-середовищні копінг-ресурси, серед яких когнітивні: увага, пам’ять, мислення; комунікативні: емпатія, афіліація, сензитивність до відчуження, комунікабельність та особистісні: впевненість у собі, емоційна стійкість, локус контролю, Я-концепція, а також копінг-стратегії «розв’язання проблем», «пошук соціальної підтримки», «уникання». У статті акцентується, що копінг-стратегія «розв’язання проблем» є найголовнішою складовою копінг-поведінки особистості, що дає змогу людині ефективно опановувати щоденні проблемні ситуації та сприяє збереженню психічного і фізичного здоров’я. Копінг-стратегія «соціальна підтримка» пом’якшує вплив стресу і розглядається як міжособистісні впливи, завдяки яким одна особистість допомагає іншій пережити стрес. Натомість копінг-стратегія «уникання» дозволяє особистості зменшити емоційну напругу та дистрес до зміни самої ситуації. Проте активне її використання особистістю розцінюється як домінування у поведінці мотивації уникання над мотивацією досягнення успіху, а також як сигнал наявності внутрішньо особистісних конфліктів. This article analyzes the coping behaviors of teachers whose professional activity is characterized by the influence of a massive amount of stressor factors which are detrimental to the health, leading to a lower estimate of their professional competence and interpersonal communication problems . Indicates that coping behavior is carried out on the basis of coping resources with coping strategies. Coping resources – these are the characteristics of the individual and the social environment, which make it possible to negate or successful adaptation to life's stresses. Coping strategies – it is actual responses to the threat of identity that arose, how to handle the stressor . Author content-structural model of stress include: personal-social coping resources, including cognitive: attention, memory thinking; communicative empathy, afiliatsiya, senzitivnost to alienation, and communicative personality: selfconfidence, emotional stability, locus of control, self-concept, as well as coping strategies „problem solving", "social support" and "avoidance". The article emphasizes that the coping strategy of "problem solving" is the main component of coping behavior that enables a person to make effective to cope with everyday problem situations and contributes to the preservation of mental and physical health. Coping strategy of "social support" reduces the effects of stress and is considered as interpersonal relationships through which people help others cope with difficult situations . Coping strategy of "avoiding" allows the person has decreased in emotsialnoe stress and distress to changes in the situation itself. Although its use active personality is seen as dominance behavior of avoidance motivation motivation to succeed , and as a signal takozh broadly, the presence of intrapersonal conflicts .uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПерспективи та інновації наукиuk_UA
dc.relation.ispartofseries;3-
dc.subjectстресuk_UA
dc.subjectкопінг-поведінкаuk_UA
dc.subjectкопінг-стратегіїuk_UA
dc.subjectкопінгресурсиuk_UA
dc.subjectлокус контролюuk_UA
dc.subjectемоційна стійкістьuk_UA
dc.subjectафіліаціяuk_UA
dc.subjectемпатіяuk_UA
dc.subjectЯ-концепціяuk_UA
dc.subjectstressuk_UA
dc.subjectcoping behavioruk_UA
dc.subjectcoping strategiesuk_UA
dc.subjectcoping resourcesuk_UA
dc.subjectlocus of controluk_UA
dc.subjectemotsialnaya resistanceuk_UA
dc.subjectafiliatsiyauk_UA
dc.subjectempathyuk_UA
dc.subjectself-conceptuk_UA
dc.titleПсихологічна модель копінг-поведінки педагогаuk_UA
dc.title.alternativePsychological model of coping behavior of the teacheruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10095-Текст статті-10152-1-10-20240328.pdf307,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.