Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7496
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛялюк, Г.М.-
dc.contributor.authorLialiuk, H.M.-
dc.contributor.authorГалів, М.Д.-
dc.contributor.authorHaliv, M.D.-
dc.date.accessioned2024-05-31T08:35:26Z-
dc.date.available2024-05-31T08:35:26Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7496-
dc.descriptionЛялюк Г.М. Концепти «Бога», «Нації» і «Свободи» в теорії сучасного українського виховання Омеляна Вишневського / Лялюк Г.М., Галів М.Д. // Інноваційна педагогіка. - 2024. - Випуск 67. - Том 1. - С. 28-31.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу життя та творчого доробку талановитого ученого, Омеляна Вишневського. Подано основні біографічні відомості та перелік найбільш вагомих наукових праць педагога. Національна спрямованість поглядів, популяризація християнських засад виховання, дослідження історії української педагогіки завжди супроводжували Омеляна Вишневського і як молодого вчителя, і як науковця. Окреслено основні світоглядно-методологічні концепти його теорії сучасного українського виховання «Бог», «Нація», «Свобода», які знайшла своє втілення у практиці освіти і виховання підростаючого покоління. Концепт «Бог» є первинною складовою світоглядно-філософського фундаменту педагогіки О. Вишневського. Концепт «Нація» обґрунтовується й фундаменталізується вченим такими чинниками як: природньогенетичний, історично-традиційний та вимогами сучасності. Концепт «Свобода» пронизує усю його творчість (і методичну, і філософсько-теоретичну) й тісно переплітається з концептами «Бог» і «Нація». Омелян Вишневський став одним з перших учених-педагогів у сучасній Україні, які приділили увагу «розвиткові особистості» як педагогічній категорії, системно розробивши головні засади і складові цього процесу. Наголошено на особливій актуальності значної кількості положень розробленої ним теорії сучасного українського виховання у сучасних воєнних реаліях нашого суспільства. Адже сьогодення особливо вимагає від людини характерності, волі, цілеспрямованості, наполегливості, практичності, стійкості тощо. Запропоновані вченим «основи» та «перспективи» сучасного виховання дозволять, удосконалити процес формування цілісних й плідних концептів розвитку освіти, виховання, навчання, розвитку людини. The article is devoted to the analysis of the life and creative work of the talented scientist Omelyan Vishnevskyi. Basic biographical information and a list of the most important scientifc works of the teacher are provided. The national focus of views, the popularization of Christian principles of education, the study of the history of Ukrainian pedagogy always accompanied Omelyan Vishnevsky both as a young teacher and as a scientist. The main worldview and methodological concepts of his theory of modern Ukrainian education «God», «Nation», «Freedom», which have found their embodiment in the practice of education and upbringing of the younger generation, are outlined. The concept of «God» is the primary component of the worldview and philosophical foundation of O. Vishnevsky’s pedagogy. The concept of «Nation» is substantiated and fundamentalized by scientists by such factors as: natural-genetic, historical-traditional and modern requirements. The concept of «Freedom» permeates all of his work (both methodical and philosophical-theoretical) and is closely intertwined with the concepts of «God» and «Nation». Omelyan Vyshnevskyi became one of the frst scientist-pedagogues in modern Ukraine who paid attention to «personality development» as a pedagogical category, systematically developing the main principles and components of this process. The special relevance of a signifcant number of provisions of the theory of modern Ukrainian education developed by him in the modern military realities of our society is emphasized. After all, today especially requires character, will, purposefulness, perseverance, practicality, stability, etc. from a person. The «fundamentals» and «perspectives» of modern education proposed by the scientists will allow to improve the process of formation of integral and fruitful concepts of the development of education, upbringing, training, human development.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherІнноваційна педагогікаuk_UA
dc.relation.ispartofseries;67/1-
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectсвітоглядно-методологічні концептиuk_UA
dc.subject«Бог»uk_UA
dc.subject«Нація»uk_UA
dc.subject«Свобода»uk_UA
dc.subjectУкраїнаuk_UA
dc.subjectтрадиційні засади національної духовної культуриuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjecttraininguk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectworldview and methodological conceptsuk_UA
dc.subject«God»uk_UA
dc.subject«Nation»uk_UA
dc.subject«Freedom»uk_UA
dc.subjectUkraineuk_UA
dc.subjecttraditional foundations of national spiritual cultureuk_UA
dc.titleКонцепти «Бога», «Нації» і «Свободи» в теорії сучасного українського виховання Омеляна Вишневськогоuk_UA
dc.title.alternativeThe concepts of “God”, “Nation” and “Freedom” in the theory of modern ukrainian education Omelyana Vyshnievskiyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
7.pdf153,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.