Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7555
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШопіна, І.М.-
dc.contributor.authorShopina, I.M.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-3334-7548-
dc.date.accessioned2024-06-07T09:33:25Z-
dc.date.available2024-06-07T09:33:25Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7555-
dc.descriptionШопіна І.М. Імітація підготовки наукових кадрів на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської області: спроба наукового аналізу / Шопіна Ірина Миколаївна // Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 1. - С. 98-103.uk_UA
dc.description.abstractМета статті полягала в тому, щоб визначити тенденції підготовки наукових кадрів на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської області. З’ясовано, що об’єктивної інформації щодо реального стану розвитку освіти і науки на тимчасово окупованих територіях України не вистачає для прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Аргументовано необхідність наукових пошуків у вказаному напрямі. Визначено тенденції розвитку наукової діяльності на тимчасово окупованих територіях Донецької і Луганської області. По-перше, така діяльність має активний характер. На теперішній час лише у так званому ДНР більше 100 осіб мають фейкові дипломи доктора наук, більш ніж 400 осіб – кандидата наук. Щонайменше 4 так званих доктори юридичних наук підготовлені на тимчасово окупованих територіях Луганської області. Аналіз текстів, доступних у мережі Інтернет, свідчить, що частина вказаних текстів носить не науковий, а ідеологічний характер, в них обстоюються ідеї «Російського світу», а процеси, що відбуваються в Україні, подаються у викривленому розумінні. По-друге, тенденційне сприйняття української реальності притаманно й процесу так званої вищої освіти на відповідних територіях. Теми та ідеї сумісних публікацій студентів та викладачів, формулювання питань на державні іспити свідчать про цілеспрямоване формування у молодих людей не наукового, а ідеологічного світогляду. По-третє, методологія та джерельна база деяких досліджень викликає сумніви як така, що може не відповідати не лише українським, а й загальносвітовим вимогам до якості наукових досліджень. По-четверте, спроби легітимізації процесу підготовки так званих наукових кадрів включають активне залучення науковців Російської Федерації. Вони включаються до складу редакційних колегій так званих фахових видань, запрошуються у якості офіційних опонентів на так звані захисти дисертаційних робіт, виступають провідними організаціями. Вказане дає представникам Російської Федерації змогу системно та систематично впливати на процеси підготовки так званих наукових кадрів на тимчасово окупованих територіях Донецької і Луганської області, у тому числі й в ідеологічному та пропагандистському аспекті. Зроблено висновок, що запровадження процедури підтвердження набутих на тимчасово окупованій території України знань, вмінь, навичок та кваліфікацій має розпочинатися із визначення актуального стану системи так званих вищої освіти та наукової діяльності – коли це стане можливим завдяки відновленню над цими територіями контролю України. The purpose of the article was to determine the trends in the training of scientifc personnel in the temporarily occupied territories of Donetsk and Luhansk regions. The article found that objective information about the real state of development of education and science in the temporarily occupied territories of Ukraine is not enough to make informed management decisions. Arguments are given about the need for scientifc research in this direction. Trends are determined by the development of scientifc activity in the temporarily occupied territories of the Donetsk and Luhansk regions. First, such activity is active. Currently, only in the so-called DPR, more than 100 people have fake doctoral degrees; more than 400 people have PhDs. At least 4 so-called Doctors of Law have been trained in the temporarily occupied territories of the Luhansk region. An analysis of the texts available on the Internet shows that some of these texts are not scientifc, but ideological in nature, they defend the ideas of the “Russian World”. Secondly, the tendentious perception of Ukrainian reality is also characteristic of the process of so-called higher education in the respective territories. The topics and ideas of joint publications of students and teachers, the formulation of questions for state exams testify to the purposeful formation of not a scientifc, but an ideological worldview among young people. Thirdly, the methodology and source base of some studies raises doubts as such, which may not meet Ukrainian and global requirements for the quality of scientifc research. Fourth, attempts to legitimize the process of training so-called scientifc personnel include the active involvement of scientists from the Russian Federation. They are included in the editorial boards of the so-called professional publications, are invited as ofcial opponents to the so-called dissertation defenses, and act as leading organizations. This allows the representatives of the Russian Federation to systematically and systematically influence the processes of training so-called scientifc personnel in the temporarily occupied territories of Donetsk and Luhansk regions, including in the ideological and propaganda aspect. The conclusion is made that the introduction of the procedure for confrming knowledge, skills and qualifcations acquired in the temporarily occupied territory of Ukraine should begin with determining the current state of the system of so-called higher education and scientifc activity – when this becomes possible due to the restoration of these territories under the control of Ukraine.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДніпровський науковий часопис публічного управління, психології, праваuk_UA
dc.relation.ispartofseries;1-
dc.subjectтимчасово окуповані територіїuk_UA
dc.subjectнаукова діяльністьuk_UA
dc.subjectпідготовка наукових кадрівuk_UA
dc.subjectдисертаціяuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectінформаційна війнаuk_UA
dc.subjectідеологізаціяuk_UA
dc.subjecttemporarily occupied territoriesuk_UA
dc.subjectscientifc activityuk_UA
dc.subjecttraining of scientifc personneluk_UA
dc.subjectdissertationuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectinformation waruk_UA
dc.subjectideologizationuk_UA
dc.titleІмітація підготовки наукових кадрів на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської області: спроба наукового аналізуuk_UA
dc.title.alternativeImitation of the training of scientific personnel in the temporarily occupied territories of Donetsk and Luhansk regions: an attempt at scientific analysisuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
172-Текст статті-297-2-10-20230111.pdf277,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.