Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8660
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКовалів, М.В.-
dc.contributor.authorKovaliv, M.V.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-9730-8401-
dc.contributor.authorСидор, М.Я.-
dc.contributor.authorSydor, M.Ya.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-5615-7766-
dc.date.accessioned2025-04-10T12:49:16Z-
dc.date.available2025-04-10T12:49:16Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issn2311-8040-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8660-
dc.descriptionКовалів М.В. Дискреційні акти як предмет судового оспорювання в адміністративному судочинстві / Ковалів Мирослав Володимирович, Сидор Маркіян Ярославович // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія юридична. - 2025. - № 1. - С. 48-53.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена важливій проблемі науки адміністративного та адміністративного процесуального права – оскарженню адміністративних актів, ухвалених у рамках адміністративної дискреції (розсуду). Аналізуються проблемні питання, які пов’язані з оскарженням дискреційного акта в адміністративному судочинстві, порушено проблеми визначення меж адміністративного розсуду. Особливе значення має те, що розсуд може відігравати як позитивну роль, так і негативну у його застосуванні. У зв’язку з цим активні дискусії з приводу правової природи та перспектив застосування розсуду у процесі правового регулювання мають не лише науково-теоретичне, а й практичне значення щодо подальшого вдосконалення законодавства. Розуміння меж адміністративного розсуду має велике значення для забезпечення правового захисту громадян та підтримання справедливості в адміністративних процедурах. Дослідження цієї теми дозволило встановити умови, що визначають межі дискреційних повноважень, проведення аналізу законодавства та судової практики регулювання процедури судового оскарження дискреційних актів. У Кодексі адміністративного судочинства України слід прописати критерії перевірки дискреційних актів. У судовому рішенні, у мотивувальній частині, має бути розписано, чому суддя вважає, що публічний орган вийшов за межі адміністративного розсуду, а не обмежувався формальною констатацією наявності порушення його меж. Запропоновано шляхи вдосконалення, які спрямовані на встановлення чітких критеріїв визначення меж адміністративного розсуду та покращення процедури судового оскарження дискреційних актів, внесено пропозицію про закріплення в законодавстві положення щодо встановлення меж адміністративного розсуду та формулювання у резолютивній частині суду про оскарження дискреційного акта для бар’єрів із реалізацією здійснення публічною адміністрацією дискреційних повноважень. The article is devoted to an important problem of the science of administrative and administrative procedural law – the appeal of administrative acts adopted within the framework of administrative discretion. Problematic issues related to the appeal of a discretionary act in administrative proceedings are analyzed, the problems of determining the limits of administrative discretion are raised. Of particular importance is the fact that discretion can play both a positive and a negative role in its application. In this regard, active discussions about the legal nature and prospects for the use of discretion in the process of legal regulation have not only scientific and theoretical, but also practical significance for the further improvement of legislation. Understanding the limits of administrative discretion is important for ensuring legal protection of citizens and maintaining fairness in administrative procedures. The study of this topic made it possible to establish the conditions that determine the limits of discretionary powers, conduct an analysis of the legislation and judicial practice of regulating the procedure of judicial appeal of discretionary acts. Criteria for checking discretionary acts should be prescribed in the Code of Administrative Procedure. In the court decision, in the motivational part, it should be described why the judge believes that the public body exceeded the limits of administrative discretion, and not be limited to a formal statement of the existence of a violation of its limits. Ways of improvement aimed at establishing clear criteria for determining the limits of administrative discretion and improving the procedure for judicial appeal of discretionary acts are proposed, a proposal is made to enshrine in the legislation the provision on establishing the limits of administrative discretion and wording in the operative part of the court on appealing a discretionary act for barriers to the implementation of public administration of discretionary powers.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЮридична;1-
dc.subjectадміністративне судочинствоuk_UA
dc.subjectмежі адміністративного розсудуuk_UA
dc.subjectдискреційний актuk_UA
dc.subjectзаперечення дискреційного актаuk_UA
dc.subjectсудовий контрольuk_UA
dc.subjectadministrative proceedingsuk_UA
dc.subjectlimits of administrative discretionuk_UA
dc.subjectdiscretionary actuk_UA
dc.subjectdenial of discretionary actuk_UA
dc.subjectjudicial controluk_UA
dc.titleДискреційні акти як предмет судового оспорювання в адміністративному судочинствіuk_UA
dc.title.alternativeDiscretionary acts as a subject of judicial review in administrative proceedingsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf382,68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.